obey-robots.txt
04 December 2016, 09:10
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

e-mail naar hotmail niet mogelijk/helpdesk onbereikbaar

ronk
Ik krijg onderstaande boodschap bij verzenden van mail via outlook. Gmail en webmail werken goed. Er zijn veel hits op het web over dit probleem, dat een probleem moet zijn tussen provider en hotmail!!
Ergens moet een tiscali/telfort/kpn server op de blacklist staan.
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<xxxx@tiscali.nl> SIZE=2687:
host mx2.hotmail.com [65.54.244.168]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service
Provider for help. Tel contect met de telfort helpdesk: teelekns 10 min wachttijd, probeer later opnieuw. Mail via halpdesk op de website geeft een fout:
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
Wie heeft dezelfde slechte ervaring?Angry

ton2e
Ik lees her en der talloze van dit soort problemen met steeds wisselende mail servers. Ik vermoed dus dat er iets mis is bij Hotmail. vraag is alleen wanneer ze dat zelf in de gaten krijgen.

Richard
Er is niks mis bij hotmail. Ze maken alleen gebruik van bepaalde blacklist en daar komt regelmatig wel eens een mailserver in te staan.

Verder krijg je ook vaak deze melding indien er gebruik wordt gemaakt van een mailserver die geen SPF record heeft.
Om correct mail naar hotmail.com te kunnen versturen zul je een SPF record moeten hebben.

Ik ben even gaan snuffelen en als ik het goed zie heeft telfort geen SPF records, Tiscali ook niet, dus daar zou het wel eens aan kunnen liggen.
Als het daar niet aan ligt, staat de smtp in een blacklist.

ton2e
Richard schreef:
Er is niks mis bij hotmail. Ze maken alleen gebruik van bepaalde blacklist en daar komt regelmatig wel eens een mailserver in te staan.

Vreemd dan dat het steeds Hotmailadressen betreft waar dit probleem optreedt.

Verder krijg je ook vaak deze melding indien er gebruik wordt gemaakt van een mailserver die geen SPF record heeft.
Om correct mail naar hotmail.com te kunnen versturen zul je een SPF record moeten hebben.
Ik ben even gaan snuffelen en als ik het goed zie heeft telfort geen SPF records, Tiscali ook niet, dus daar zou het wel eens aan kunnen liggen.

Geen idee wat een SPF is maar dat is dus aan Telfort en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze zo stom zijn dat niet te hebben als dat feit tot een reject kan leiden.

Als het daar niet aan ligt, staat de smtp in een blacklist.

En dat is volgens mijn (mail)provider het geval.

Richard
Vreemd dan dat het steeds Hotmailadressen betreft waar dit probleem optreedt.

Zelfde grapje geldt voor gmx.net email adressen hoor.Smile

Wat een SPF record is kun je opzoeken op http://www.opensfp.org maar dat is inderdaad aan Telfort en niet aan de gebruiker.

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze zo stom zijn dat niet te hebben als dat feit tot een reject kan leiden.

Het blijkt dat je nog teveel vertrouwen hebt in internet providers. Er zijn er een hoop die het niet hebben hoor, Orange bijv. ook niet.
Probleem van het geheel is dat er wat geruzie is over wat ze als een soort anti-spam standaard willen gaan gebruiken.
SPF records is een hele goede, maar er zjin er meer. Microsuf had dacht ik ook zijn eigen ding en wil vermoedelijk met het blokkeren op het ontbreken van SPF records aantonen dat het niet werkt om zo zijn eigen ding te kunnen pushen. Ik weet niet zeker of dat zo is, maar Microsoft hanteert graag dat soort proeven.

Feit is ook dat het SPF record wel op vele plaatsen gebruikt wordt, maar dat er niet op geblokkeerd wordt.
Dus zijn de providers lui, gaan ze dat niet implementeren, ondanks dat het weinig werk is, omdat je er normaliter geen last van hebt.

Hotmail.com en gmx.net zijn bijv. 2 maildiensten die er wel controle op laten uitvoeren en op laten blokkeren.
En dan zijn de poppen aan het dansen. Men zou dit gewoon over de hele wereld moeten invoeren, dan was dit probleem er ook niet.

Een blacklist kan daarnaast dus ook, maar dan zou je ergens in de headers of in de retour-email die je krijgt moeten kunnen ontdekken in welke blacklist je geblokkeerd staat.

Je kunt ook opzoeken welke blacklist de smtp server blokkeert.

Doch ook DIT is weer iets wat Telfort dan behoort te doen en behoort op te lossen.

Dat is ook precies de reden dat ik overstap naar Telfort. Bij Orange gebeurt dit ook, daarnaast hebben die sowieso de smtp niet helemaal lekker in DNS ingesteld en bij Telfort kan ik m'n eigen smtp server draaien, die nog nooit in een blacklist heeft gestaan.

Maar oke, het technische verhaal gaat hier misschien te ver. Bottom point is gewoon dat Telfort het oplossen moet.

ton2e
Richard schreef:
Maar oke, het technische verhaal gaat hier misschien te ver. Bottom point is gewoon dat Telfort het oplossen moet.

Hamvraag: heeft iemand enig idee of Telfort het weet laat staan er iets aan doet.

Overigens (maar dit is erg persoonlijk) wat mij betreft mag Hotmail iedereen blokkeren. Ik vind namelijk dat iemand die via Hotmail werkt vraagt om ellende.

AJ
Ik heb zondag hetzelfde geconstateerd (mail naar @hotmail geeft failure notice "A block has been placed against your IP address because...".
De vrijdag daarvoor heb ik nog naar @hotmail kunnen mailen.

Heb het via de online helpdesk proberen te melden: heel fijn, die service werkte (ook) niet...

Gisteren (maandag) gebeld met de technische helpdesk.
Het antwoord was redelijk grappig (en dat bedoel ik cynisch):
"Meneer, ik heb vanmorgen voor uw call drie andere calls afgehandeld, en alle drie betreft hetzelfde probleem. Het probleem ligt dus niet bij u, maar heel tiscali als ISP heeft dit probleem. Wij werken er aan en hopen het zsm op te lossen".

Ik vroeg hem, gezien dit dus een bekend probleem was, deze melding op te nemen in hun mededelingen / storingen overzicht. Dat kan namelijk een hoop mensen 30 cent per minuut schelen. Dat leek hem een goed idee, zou het intern op gaan nemen.
Helaas, dat is dus niet gebeurd...

Gisteravond kon ik nog steeds niet naar @hotmail mailen.
Vanavond maar weer eens checken.

Mijn moraal van dit verhaal: ik ben niet heel blij met deze storing, maar nog minder met de manier waarop tiscali (telfort) dit afhandeld...

Richard
Het getuigt inderdaad niet van goede service als het probleem bekend is en ze maken er geen melding van op hun storingspagina.Frown

Conclusie: het kan stukken beter!

ton2e
En hetzelfde gedonder is er weer!

(Sedert gisteravond trouwens)
Gewijzigd door ton2e op 20 april 2009, 20:29

bert20
Ben ik blij dat ik niet de enige ben zeg,........
Wist net niet wat ik mee maakte.
Was al bang dat het bij mij zat, dat mijn homeserver gehackt was ofzo.....

Moeten we nog een melding maken ergens?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'e-mail naar hotmail niet mogelijk/helpdesk onbereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:07:42
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv