obey-robots.txt
07 December 2016, 13:25
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Nieuwe modem werkt niet met router?

marijns
Hallo allemaal,

Al 1,5 jaar gebruik ik het telfort zyxel modem (de zilveren) i.c.m. mijn eigen Linksys router.
Vorige week ging het modem stuk en heb ik een nieuwe toegestuurd gekregen. (hetzelfde model)
Het modem heb ik vervangen, maar mijn router krijgt geen goed ip van het modem. (127.0.0.1 wordt uitgegeven)
Voor de zekerheid heb ik het modem gereset en heb ik mijn router voorzien van de nieuwste firmware.
Het probleem is daarmee niet opgelost.
Als ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op de modem, dan wordt er wel een goed IP adres uitgegeven. (geen DHCP probleem dus?)
Mijn router i.c.m. een ander modem werkt ook goed. (Router werkt dus goed)
Vervolgens heb ik telfort gebeld en gevraagd of ik nog iets moet aanpassen in het modem om een router te kunnen aanluiten, maar dat hoefde volgens hen niet.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Nog wat technische info:

Modem: ZyXEL 2602R (zonder telefonie) op IP 192.168.1.254
Router: Linksys WRT610N op IP 192.168.1.1

Groeten,
Marijn

Franzki
Router: Linksys WRT610N op IP 192.168.1.1

Deze zit standaard niet in de DHCP-pool van de Zyxel. Ik zou dit IP-adres gewoon statisch in de router invullen.

marijns
Hartelijk dank voor uw reactie.
Moet ik dan het IP van de modem (dus 192.168.1.254) handmatig invullen in de router?
Als ik dat doe moet ik ook DNS en subnet opgeven.

Groeten,
Marijn

PJWLignon
Let op: als je achter het ZyXEL een eigen router zet (zeker in combinatie met VOIP) moeten de ip ranges niet conflicteren.

- Laat de ZyXEL in routermode staan (DHCP toekenning in de ZyXEL, maar dan wel zo dat het adres van de Linksys niet samenvalt met de DHCP lijst in de ZyXEL). Dus als de Linksys op 192.168.1.1 staat (handmatig invullen om te voorkomen dat Linksys een ander adres uitgeeft) mag dat NIET in de DHCP lijst van de ZyXEL voorkomen (laat die bijvoorbeeld beginnen met 192.168.1.10)
- de Linksys in Bridgemode, wel daar de draadloze verbindingen configureren.
- de telefoonaansluiting in de ZyXEL
- de uitgaande lankabel in de ZyXEL in een lan ingang van de Linksys stoppen
- beide apparaten uitzetten en aanzetten
- op je PC of laptop de draadloze verbinding instellen aan de hand van de draadloze sleutel(s) in de Linksys.

Dit zou moeten werken: het zorgt er voor de de ZyXEL DHCP verzorgt, de Linksys de verbindingen onderhoudt en er geen "dubbele" ips worden toegekend.

Franzki
Ik was er in mijn reactie inderdaad vanuit gegaan dat de Linksys alleen als accesspoint wordt gebruikt... dus zoals in bovenstaande post staat.

Anders heb je twee routers achter elkaar en moet je met verschillende subnets werken.

Wellicht dat je ooit in de oude Zyxel een ander subnet had ingesteld...

marijns
Inderdaad! Dat is het probleem.
Het IP van de modem heb ik gewijzigd in 192.168.2.254 en nu krijgt mijn eigen router wel een goed WAN IP.
Alleen nu wil ik graag dat alle poorten die binnenkomen op de modem doorgestuurd worden naar mijn eigen router.
Kan dit? Of moet ik per poort een rule aanmaken in het modem?

Groeten,
Marijn

EdP
Je doet het net even anders dan de adviezen die je kreeg.
Graag verwijs ik je naar deze Howto: Router aansluiten op het Telfort modem

Of, als je liever NAT instellingen via je Linksys router maakt, kun je het IP adres van je Linksys invullen als Default Server in de Zyxel. Dat kan ook, zonder de VoIP telefonie functie te verliezen. Hou er wel rekening mee dat VoIP standaard port 16384 t/m 32767 in beslag neemt, die kun je dus niet voor andere applicaties inzetten.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe modem werkt niet met router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:26:24
| hilka8501:29:57
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv