obey-robots.txt
02 December 2016, 23:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zyxel P-2602HW-D1A plus Nas ds211+ webserver

roh
Hallo,

Ik ben bezig om een eigen webserver te installeren.
de host verwijst wel al naar extern ip adres van mij, (wanneer ik de naam van de website intype in IE dan kom ik uit op de webinterface van mijn DS211+
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik port 80 (voor webpage) niet goed krijg.
op de 1 of andere manier blijft port 80 geblokt of niet geforward.
Wie kan mij helpen met instelingen van de Zyxel PrtFowrd P-2602HW-D1A in combinatie met synology nas DS211+
Wie heeft dit werkend.

BVD

Ronald Shock

Richard
Je hebt zo te zien zelf een probleem gecreeŽerd.Wink

Poort 80 wordt bij jou geforward naar poort 5000 van je Synology disk station. Je kunt een poort maar 1x forwarden, vandaar dus dat je niet verder komt.

Wat je zou moeten doen is 2 aparte forwards maken, eentje van poort 5000 extern naar poort 5000 intern voor je Synology.
De tweede is poort 80 forwarden naar poort 80 van je interne ip adres van de webserver.
Als de webserver op je Synology zit, zou je poort 80 gewoon naar het interne ip adres van je Synology moeten laten verwijzen voor zover mij bekend.
Greetings, Richard.

roh
Hoi Richard,

wanneer ik al mijn ppoort forwards weghaal en firewall regel, dan gaat hij toch via poort 5000 naar de web interface van de synology.
wanneer ik in mijn netwerk het interne ip-adres 192.168.1.30 intype van de nas, die heb ik nu buiten de dhcp range gezet zodat deze een vast ip-adres heeft gekregen, kom ik toch uit op poort 5000.
Ik denk dat er in de modem toch een verwijzing zit, maar ik kan het niet vinden,

wie kan me helpen ....Smile

Richard
Hoi Roh.

Als je de firewall helemaal uitschakelt, kan ik me nog maar 1 ding bedenken en dat is ofwel bij NAT tabblad forwarding dat daar nog iets staat, ofwel dat daar iets ingevuld staat bij "default server".

Of hij blijft misschien toch iets doen in de firewall.
Als je daar gaat kijken bij Rules, heb je 4 mogelijkheden, Lan to Lan/Router, Lan to Wan en nog twee andere.
Misschien staat daar in een van die 4 rijtjes iets genoemd. Dat kun je pas zien als je afzonderlijk de keuze maakt.

Het is soms ook het geval bij de Zyxels dat het modem herstart moet worden om de instellingen echt weg te krijgen, alhoewel dat niet altijd hoeft.

Dat is het enige wat ik me kan bedenken waar het nog zou kunnen staan.

Maar volgens mij is het je wel gelukt of je hebt de NAS uitgezet ofzo, want als ik nu je ip adres probeer, dan kom ik niet meer op je NAS op poort 5000 zoals voorheen.
Greetings, Richard.

roh
he hallo,

de lan wan /wan lan entries heb ik allemaal verwijdered, behalve die er al in stonden.
mijn default server staat dus wel verwezen naar het ip van de nas. (moet dat niet?)
mijn nas die staat nu uit. dus je kan er niet bij. (hoe weet je trouwens mijn ip??)

gr ronald

Richard
De default server mag verwezen staan naar de NAS, dat mag, maar dan verwijzen dus alle poorten feitelijk naar je NAS.
Dan zou ook poort 80 op je NAS moeten werken, vermits die intern ook werkt.

de lan wan /wan lan entries heb ik allemaal verwijdered, behalve die er al in stonden.

Als dat 224 adressen zijn en icmp maakt dat niet uit, als er maar geen port-forwards tussen staan.

V.w.b. je ip adres... als beheerder heb je op een forum altijd wat voordelen. Op de meeste forums kunnen admins en meestal ook beheerders ip adressen zien. Hier dus ook.
Dat maakt het soms wat makkelijker om te kunnen helpen, scheelt weer tijd met pm uitwisselingen over ip adres enzo.Wink
Greetings, Richard.

roh
OK
ik heb de port forward zo in gesteld.
# Active Service Name Start Port End Port Port Translation Start Port End Port Server IP Address Modify
1 WWW 80 80 0 0 192.168. 1. 30

en default server heb ik op 0.0.0.0 gezet

de firewall wan to lan

# Active Source IP Destination IP Service Action Schedule Log Modify Order
2 Any 192.168.1.30 / 255.255.255.0 HTTP(TCP:80) Permit No No

nu krijg ik geen verbinding

wanneer ik de default server instel op 192.168.1.30
dan krijg ik het inlogscherm (webinterface) van de nas.

met port forward checker alles is open en router te pingen.

ergens gaat het niet goed. volgens mij heb ik zo'n beetje alles geprobeerd.

mischien dat de poort op de nas dan die goed staat?

moet ik eens even op een forum van synology gaan neuzen.

mocht je nog meer informatie hebben of oplossing ik heer het graag.

Wink

Richard
Je kunt het beste gewoon met de firewall uitgeschakeld testen.
Dan heb je geen dubbele instellingen nodig en de firewall kun je altijd nadien nog aanzetten.

Ik zou wel eens graag extern controleren als je de forward van poort 80 alleen actief hebt, bij de portforwards en niet bij de firewall dus, firewall uitschakelen.
Misschien dat je er dan ook van poort 80 tot poort 81 van kunt maken.

Ik had trouwens iets overzien zie ik nu:
wanneer ik in mijn netwerk het interne ip-adres 192.168.1.30 intype van de nas, die heb ik nu buiten de dhcp range gezet zodat deze een vast ip-adres heeft gekregen, kom ik toch uit op poort 5000.

Als dit inderdaad zo op je lokale netwerk gebeurt, dan blijkt dus dat de NAS zelf een forward maakt van poort 80 naar poort 5000.
Dus ik denk dat je inderdaad bij instellingen van de Synologie zelf zult moeten gaan kijken.
Ik zal eens vragen aan iemand die een Synology heeft en ook Telfort als provider, of hij hier eens even naar kan kijken als ie tijd heeft.
Greetings, Richard.

rene_sn
Hoi Roh, Richard en Anderen,

Bij mij werkt die uitstekend. ;-)

Synology, webadmin heeft een forward op het ip gezet. Dus als je hem 192.168.1.30 hebt gegeven dan zal die daarop antwoorden. Maar de Apache Server daar in tegen heeft op 192.168.1.30 zijn document root staan naar een default forward pagina.

Apache werkt prima op die nas.. Met 1 naadeel. Alleen onder een NamedVhost...

Dus forward een domain naar je telfort ip, en configureer dat domain als website op de Synonlogy Webserver. En tada het werkt.. Zo werkt het ook met Webmail.

wanneer je geen domijn hebt etc... kun je ook het ipnaam van telfort gebruiken
stel je ip is

123.123.123.123 dan is het dns gebeuren
123-123-123-123.ip.telfort.nl

http://123-123-123-123.ip.telfort.nl

Wordt dan de website..

Groetjes, Rene (Die iemand die Richard effe zou vragen) Whahaha LoL byebye

roh
hoi rene,

Wat bedoel je precies met "en configureer dat domain als website op de Synonlogy Webserver. En tada het werkt.. Zo werkt het ook met Webmail

domain naam heb ik en via dns naar ip telfort.

waar zet jij dat behalve bij Virtual host?

Bvd Ronald

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel P-2602HW-D1A plus Nas ds211+ webserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:06:26
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv