obey-robots.txt
06 December 2016, 03:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Bellen via Telediscount met Telfort Telefonie

lebruteonline
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af: kun je met Telfort Telefonie internationaal bellen met providers als Telediscount, Teledump etc. (dus 090X-nummer + volledig tel.nr.).

Voor mij erg belangrijk om te weten voordat ik Telfort neem.

Richard
Neen, tot nu toe bij geen enkele voip provider, dus ook niet bij Orange of Alice bijvoorbeeld.

Wel is het mogelijk om naast je Telfort telefonie iets als Voipbuster en/of Skype ofzo te gebruiken, da's vaak nog goedkoper dan Telediscount etc.

lebruteonline
Weet je dat zeker? Een familielid die Telfort Telefonie heeft, kon wel mij bellen via Telediscount (dus nationaal gesprek).
Zou je het eens willen proberen?

Richard
Oh wacht eens even... Via 0900, dan bel je de normale gesprekskosten van dat nummer via telfort. Ik had niet goed opgelet.
Tele discount rekent dan weer haar eigen prijs voor het nummer dat zij voor je doorschieten om het maar even zo te zeggen.

Dat zou theoretisch wel kunnen.
Ik weet dat je geen abo kunt nemen op bel1602 en dat soort providers naar hun zeggen.
Maar Telediscount doet het weer anders. Sorry durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik wil het graag voor je proberen maar dan moet je nog even geduld hebben mijn aansluiting komt op 14 maart gereed als het goed is.
Op dit moment heb ik Orange, ik zou het via Orange kunnen proberen, moet ik wel even eerst zo'n Telediscount accountje maken.
Gewijzigd door Richard op 24 februari 2008, 17:11

lebruteonline
Richard schreef:

Ik wil het graag voor je proberen maar dan moet je nog even geduld hebben mijn aansluiting komt op 14 maart gereed als het goed is.
Op dit moment heb ik Orange, ik zou het via Orange kunnen proberen, moet ik wel even eerst zo'n Telediscount accountje maken.

Bel je via Orange ook Voip? Alleen dan is de test nuttig.
Nee hoor, je hoeft geen account aan te maken. Ga naar telediscount.nl , selecteer rechts het land waar je naartoe wilt bellen en draai het opgegeven 0900-nummer en volg de aanwijzingen op. Zou je een buitenlands nummer willen proberen, want daar gaat het mij om.

Waarom ga je bij Orange weg? Ik zit nu bij Het Net en twijfel tussen Orange en Telfort. Telfort is een prijsstunter maar Orange is kwalitatief weer goed.

Richard
Ja via Orange is het ook gewoon VOIP. Ik probeer er morgen effe aan te denken want het is natuurlijk wel handig als aan de andere kant iemand opneemt, anders wordt er wellicht niets in rekening gebracht.
Alleen ken ik niemand in het buitenland dus zal effe voor de grap een winkel bellen ofzo.
Ik heb nu wel effe naar Amerika gebeld. De Telediscount dingens zij dat het 1 cent per minuut zou kosten. Alleen bleek het telefoonnr. in Amerika schijnbaar niet meer te bestaan aldus een automatische melding van de Amerikaanse KPN.
Maar het is dus wel mogelijk om op die manier te bellen. Het is echter momenteel nog niet op m'n rekening verschenen, effe afwachten dus.

Waarom ik bij Orange wegga? Dat zijn een aantal redenen, waarvan er ook een aantal niet interessant zijn voor de doorsnee gebruiker.
Overigens zijn Orange en Telfort beiden prijsstunters, alleen Orange nu even ietsje minder omdat die financieel iets slechter draaien en Telfort moet wel om nieuwe abo's erbij te krijgen vanwege de concurrentie van de iets eerder begonnen Alice.

Mijn redenen:
1.) Telfort telt geen starttarief bij het bellen, scheelt mij toch weer ongeveer 10-12 euro per maand.
2.) Ik kan weer mijn eigen smtp server draaien, niet meer afhankelijk van die van Orange.
3.) Mede gezien punt 2 kan ik ook weer smtp servers van andere providers en domeinen die elders gehost zijn gebruiken.
4.) Ik krijg mijn 2,5 mbit snelheid weer terug die ik verloren had na de aanpassing van Orange in de centrales, waardoor mensen verder weg van de centrale zelfs tot 5 a 6 mbit aan snelheid verloren.
5.) Ik wil niet telkens voor een jaar vast zitten. Telfort is 1 jaar vast, daarna maandelijks opzegbaar. Bij Orange wordt het contract telkens voor een jaar verlengt.

Er waren er dacht ik nog 1 of 2, ergens in een thread op orange.gebruikers.eu staan ze allemaal bij elkaar maar deze 5 zijn voor mij de belangrijkste.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bellen via Telediscount met Telfort Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:51
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv