obey-robots.txt
06 December 2016, 03:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Help met port forward met P-2602R-D1A en sitecom wl-183 router om extern de nas te bereiken

crunch2010
krijg het niet voor elkaar om met remotecrunch.dyndns.org op mijn nas te komen krijg het inlogscherm van de zyxel tevoorschijn wie weet wat te doen?
Gewijzigd door crunch2010 op 03 januari 2011, 21:32

Franzki
Dat gaat hier ook zo als ik het vanaf de LAN-zijde test met mijn eigen DynDNS adres... Advies is het vanaf WAN-zijde te testen.

[EDIT]
Overigens zie ik van buiten ook geen webserver... heb je alles goed geforward in het modem?
Gewijzigd door Franzki op 03 januari 2011, 23:45

crunch2010
uhmm om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee, ik kan wel vanuit mijn interne omgeving op de nas komen, ben zojuist begonnen met de nas maar krijg het niet voor elkaar heb de site portforwarden ook al gelezen en gebruikt maar dat werk t niet echt.

ben er nu al zo'n 2 maanden mee aan het klooien dus dacht ga maar eens hier proberen wat hulp te zoeken zag b.v. op een paar forums de hulp met teamviewer ofzo?

EdP
Waar Franzki op doelt is dat er een belangrijk verschil is tussen jouw server benaderen vanaf je externe IP adres maar vanaf je eigen thuisverbinding, of je server benaderen vanaf een echt ander extern IP adres.
Om het eerste succesvol te kunnen testen moet je NAT Loopback inschakelen, het tweede kun je alleen maar met een IP adres van buiten. Vanavond zou ik evt. via TeamViewer kunnen assisteren.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

EdP
Even samenvattend: we hebben de Sitecom router als switch&accesspoint ingesteld op 192.168.1.1 (modem heeft de standaard instellingen), dyndns account ingevuld in het modem, pc's en NAS laten herstarten voor een nieuw dhcp IP adres, NAS een fixed IP adres gegeven en tot slot NAT en Firewall goed gezet voor de FTP service. Werkt als een zonnetje.

crunch2010
Thx again ben er erg blij opa en oma denk ik ook :-) alle foto's van de kleine man via FTP richting Zwollywood (Zwolle!Grin

EdP
Er is een bekende Nederlandse filosoof die eens zei "Je gaat het pas zien als je het doorhebt". Wink
Een kleine aanvulling nog: in sommige modem firmwares komt een onvolkomenheidje voor namelijk dat het dyndns account niet op tijd ververst wordt als je modem te lang stabiel online is gebleven ("elk nadeel heb ze voordeel" zou dezelfde filosoof zeggen); Telfort is bezig om dit te wijzigen naar minimaal elke 3 weken een dyndns update. Mocht je waarschuwings-mails van dyndns,org krijgen, dan weet je waar het door komt, je hoeft dan alleen maar op bevestigen te klikken in je dyndns account pagina.

crunch2010
toppie dank voor de tip nog!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help met port forward met P-2602R-D1A en sitecom wl-183 router om extern de nas te bereiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Kan google.com niet meer bereiken. Storing 2 09 oktober 2014, 15:49
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Port Forwarding???? Hardware instellingen 18 17 oktober 2013, 13:38
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv