obey-robots.txt
06 December 2016, 03:54
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Hoog memory usage nieuwe Zyxels

Richard
Mijn buurman heeft pas Telfort internet gekregen.
Klaarblijkelijk zijn er nieuwe Zyxel modems uit want hij had een nieuw type draadloos modem, redelijk plat en wit.
Hij lijkt heel erg op de HW660 maar heeft nog een knopje voor wireless links, alhoewel dat niet werkt.

Het geheugengebruik lag dus hoog, met draadloos uit nog steeds op 76% en dat vind ik persoonlijk erg veel voor een modem wat staat te niksen.
De firewall dus maar eens uitgeezt en ziedaar, deze verstookt 30% geheugen want de zaak viel meteen terug naar 46%.
Dat scheelt.

Maar is dat normaal dat die dingen zo'n hoog geheugengebruik hebben, dus dik 76% met telefonie en firewall actief?
Greetings, Richard.

Franzki
Hier staat het geheugenverbruik op circa 75% zonder draadloos.

Het lijkt me geen probleem. Het lijkt me een teken dat het geheugen optimaal gebruikt wordt.

Het wordt pas een probleem als het geheugenverbruik naar 100% zou oplopen en het modem vervolgens vastloopt. Maar dat heb ik hier nog niet meegemaakt.

Richard
Een teken dat het geheugen optimaal gebruikt wordt?
Ja als er reden toe zou zijn wel. Maar wat draait er nu, eigenlijk alleen maar voip dan (heb jij telefonie?) en de firewall.
Met name dat die firewall, vrijwel zonder instellingen al 30% opslokt vind ik persoonlijk toch wel veel. Op die manier zit je snel aan de 100% als je een paar regels erbij doet.

Misschien kan het inderdaad geen kwaad, maar ik vraag het me toch af.
Greetings, Richard.

Franzki
Hou wel in de gaten dat er een embedded Linux OS op het modem draait...

OS information: Linux version 2.6.20-Amazon_S

Richard
Oh kijk, dat wist ik niet.
Heb jij ook zo'n nieuw model dan?
Greetings, Richard.

Franzki
Dacht je dat ik een kristallen bol heb dan?

Ik heb het modem inderdaad hier staan... en tot nu toe bevalt het goed. Al is de firmware nog niet helemaal af.

Richard
Kristallen bol? Dat zou wel leuk zijn.Smile

Nee, omdat je al wat langer bij Telfort zit dacht ik dat misschien een van je buren of kennissen of familieleden zo een zou hebben.
Ik wist niet (of niet meer als je dat ergens vermeld mocht hebben) dat je zelf ook zo'n nieuwe had.

Van m'n buurman, behalve dan die een uitval, voorlopig ook nog geen klachten gehoord, die is er ook wel happy mee.
Wel zag ik dat dit modem nog maar 1 voip poort had, terwijl de oudere modems er 2 hebben.
Greetings, Richard.

EdP
Klopt, er zit maar 1 Phone poort op, maar wat je wl kunt doen is met een bepaalde prefix kiezen voor SIP1 t/m SIP3 als je meer dan 1 SIP account hebt voor uitbellen. Er mag inderdaad nog het nodige aan de firmware afgemaakt worden, het is toch wel flink anders dan wat je gewend was op sommige punten (NAT+firewall is gecombineerd, geen email Logs, geen shell waar je echt iets mee kunt). Dat de CPU en/of memory soms (al dan niet foutief) hoge waarden aangeven vind ik persoonlijk minder erg. Een belangrijk voordeel vind ik dat dit modem in mijn situatie (ca. 3km BabyXL met aardig wat ruis) de WAN verbinding een flink stuk stabieler up houdt dan de beide P-2602*-D1A broertjes.
Gewijzigd door EdP op 29 december 2010, 23:25
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Hmmz...

Mijn buurman is al niet happy. Nadat het ding een dag nadat het aangesloten was al 1x uitgevallen was (kan gebeuren) is ie nu dood.
Powerlampje gaat niet meer branden, netwerk en dhcp werken niet meer. Het enige wat er nog brandt is een lan lampje.
Hij heeft inmiddels contact gehad en krijgt een nieuwe toegestuurd. Dan zal ik eens verder kijken hoe het in elkaar steekt.
Qua verbindingssnelheid zat het ding trouwens 1 mbit lager ingetraind dan hier mijn 2602 zyxel, terwijl we naast elkaar wonen en hij dichter bij de centrale zit en een korter kabeltje met ISRA heeft.Smile

Anyway, ik hou julie op de hoogte. Heb hem nog willen helpen met een zo'n Thomson 787 Experiabox prul die hij nog had liggen, maar helaas is die niet te hacken.
Dus nu moet ie wachten tot dinsdag of woensdag voordat hij weer kan internetten. Zijn vertrouwen in Telfort is wel al een behoorlijk stuk gedaald. Nieuwe oplevering en dan in nog geen week tijd een wat langere uitval (anderhalf uur ofzo) en een dood nieuw modem. Gelukkig heb ik hem wat gerust kunnen stellen. Kan overal gebeuren immers.Wink
Gewijzigd door Richard op 31 december 2010, 01:19
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoog memory usage nieuwe Zyxels', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
Nieuwe klant Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 14 maart 2013, 23:14
wifi probleem nieuwe modem WiFi 3 20 maart 2012, 17:04
Nieuwe internet abonnementen per 05-12-2011 Algemeen 1 05 december 2011, 14:17
Modem defect, zelf nieuwe betalen of duurder abonnement Klacht over Telfort 9 25 oktober 2011, 14:12
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv