obey-robots.txt
04 December 2016, 19:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Telfort per seconde afrekenen.

henkru
Gezien in Kassa zaterdag 6 november.
Neelie Kroes heeft daar gezegd dat de providers per seconde moeten afrekenen dit is Europees vastgelegd.
Dus Telfort wees ook zo vriendelijk en pas het aan voor al je abonnees.Wink

EdP
Elders schreef ik ook al:

Nou ... ik heb de uitzending ook nog eens opnieuw gecontroleerd (voor de geïnteresseerden: klik op de uitzending en zet de tijdbalk op ongeveer 28:17) en ik sluit niet uit dat mevr. Kroes zich hier vergist in wat er nou eigenlijk gevraagd wordt; ze lijkt te antwoorden op de vraag of Nederland mag afwijken van het per seconde berekenen voor telefoonverkeer tussen EU-landen. In eerste instantie kwam het ook op mij over als zou ze antwoorden dat er voor gesprekken binnen Nederland niet mag worden afgerond per minuut, maar na een paar keer luisteren kom ik toch tot de slotsom dat ze zich hier vergist. Luister nog maar eens aandachtig.

Overigens kun je grijs worden tijdens het zoeken naar een relevante regelgeving, ik heb zoiets niet kunnen vinden na gericht zoeken en bladeren op de EU-sites (en Google).

Volgens mij heeft mevr. Kroes het (abusievelijk) over roaming tarieven en niet over nationale tarieven.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

henkru
Telecombedrijven mogen niet de belminuten naar boven afronden. Dat heeft eurocommissaris Neelie Kroes gezegd in Kassa.

Volgens Neelie Kroes staat de Europese wetgeving boven de Nederlandse wetgeving. En daarom mogen telecomproviders niet naar boven afronden.

Sinds een paar maanden rekenen diverse telecomproviders in Nederland rekenen de belminuten af naar boven. Kassa is daarom in september met een petitie begonnen om protest aan te tekenen. Inmiddels is KPN de klanten die het gevoel hebben dat zij niet geïnformeerd zijn over het afronden van telefoongesprekken op hele minuten tegemoet gekomen. Zij worden teruggezet naar hun oude abonnement.

Franzki
Voor zover ik begrijp, gaat de uitspraak van mevrouw Kroes alleen over roaming tarieven binnen Europa.

Er is geen Europese wet die verbiedt dat Nederlandse providers de gespreksduur naar boven afronden voor gesprekken binnen Nederland.

EdP
Het bericht berust dus daadwerkelijk op een misverstand.
Met dank aan Franzki voor de link naar webwereld met daarin de reactie van Neelie Kroes.

EdP
Inmiddels is er ook op de Kassa site een rectificatie geplaatst.

henkru
'Bellers betalen miljoenen te veel'
HEERHUGOWAARD (AFN) - De telecombedrijven KPN Mobiel, KPN Hi en Telfort hebben sinds de invoering van het afrekenen per hele minuut afgerond naar boven samen al honderden miljoenen euro extra verdiend. Dat heeft Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) berekend op basis van onderzoeken naar het afronden van belseconden.

Door de wijziging van de voorwaarden betalen klanten gemiddeld meer dan 100 euro per jaar te veel voor mobiel bellen, stelt Ferdy Roet van het meldpunt. SMCO is onlangs een actie begonnen om een collectieve claim tegen de telecombedrijven te kunnen indienen. Het meldpunt roept klanten van Telfort, KPN Mobiel en KPN Hi op zich hierbij aan te melden. Volgens Roet hebben inmiddels ongeveer honderd boze klanten gereageerd die een schadevergoeding of ontbinding van hun contract eisen.

Voormalig minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) heeft de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) eerder dit jaar gevraagd een onderzoek in te stellen naar de manier waarop telecombedrijven bellende klanten kosten in rekening brengen. Het was de minister ,,opgevallen'' dat het erop lijkt dat partijen ,,afgestemd gedrag'' hebben vertoond.

'Dieven van onze portemonnee'

KPN liet vorige maand weten de nieuwe berekeningsmethode deels terug te draaien. Alle klanten van KPN, Telfort en Hi die zonder het te weten per minuut betalen, worden teruggezet naar een abonnement waarbij weer per seconde wordt afgerekend. Ze moeten zich hiervoor wel aanmelden via de website van KPN. Ook maakte KPN bekend dat er een nieuw abonnement komt, waarbij wel weer per seconde wordt afgerekend.

De Tweede Kamerfracties van D66 en GroenLinks hebben aangekondigd een motie in te dienen tegen de omstreden afrekenpraktijken van telecombedrijven. De fracties rekenen op een meerderheid, omdat ook andere partijen zich positief hebben uitgelaten over maatregelen tegen afronding op belminuten.

GroenLinks-Kamerlid Bruno Braakhuis: ,,Hoe noem je het als je moet betalen voor iets wat je nooit hebt gekregen? Telecomaanbieders die de belkosten afronden op minuten, zijn gewoon dieven van onze portemonnee. Daar moet zo snel mogelijk een einde aan komen.”
Gewijzigd door henkru op 12 november 2010, 07:38

henkru
Weer afrekenen per seconde bij Vodafone
door onze redactie
AMSTERDAM - Klanten van Vodafone kunnen vanaf 1 januari weer kiezen voor een telefoonabonnement waarbij ze per seconde betalen. Het telecombedrijf zegt onderschat te hebben welk belang een deel van de klanten hecht aan deze abonnementsvorm.
Klanten krijgen een basis belbundel met alleen belminuten, waarbij wordt afgerekend per seconde. Als klanten ook willen sms’en of mobiel internetten, betalen ze hiervoor per sms of per tijdseenheid. Ook kunnen ze zelf bundels toevoegen en deze per maand ‘aan’ of ‘uit’ zetten. Klanten die prepaid bellen, betalen allemaal per seconde.

Nu de rest van de providers nog.

Enterprise
Leuk, al die nieuwsberichten maar hoe kom ik nu te weten of mijn gesprekken daadwerkelijk per minuut naar boven worden afgerond..?
En hoe draai ik dit eventueel terug..?
Ik heb begrepen dat je zelf je abonnement weer moet wijzigen maar op de 'Mijn Telfort' pagina zie ik hier niets over terug.
Het is natuurlijk van de zotte dat je dit zélf moet doen terwijl KPN/Telfort dit ONGEVRAAGD heeft gewijzigd..!
Gewijzigd door Enterprise op 23 november 2010, 14:32

Richard
Hoe je te weten komt of je gesprekken daadwerkelijk per minuut naar boven worden afgerond?
Dat is het geval als je Telfort hebt en dat is in een andere posting ook nog door het webcareteam bevestigd. En wederbevestigd door mij dat daar een mailing over naar de klanten is gegaan in die tijd. Was voor mij namelijk reden om te verkassen bij Telfort.

Hoe je dat terugdraait? Voor zover ik kan zien moet je dat bij de website van KPN aangeven. Hoe zou ik niet weten.

Vandaag heeft overigens in de krant gestaan dat het niet verboden is en ook niet zal worden om per minuut af te ronden naar boven. Wel is men aan het bekijken de telecom bedrijven dan te verplichten om naast dit soort abo's ook voldoende abo's aan te bieden waarbij per seconde afgerekend wordt, maar dat is er nog niet door.
Doch ik kan me wel voorstellen dat telecom bedrijven daar nu zelf ook al mee beginnen.

Het per seconde betalen is ongeveer 13 jaar geleden ingevoerd door Vodafone dacht ik (toendertijd nog Libertel) en is overgenomen door alle andere telecom operators en nadien ook door KPN met de vaste lijn, die het bellen per seconden eerst alleen op ISDN had.
Zoiets moet je dan later niet meer terug gaan draaien vind ik. Gewoon zo laten. Ze vinden wel weer iets anders om ons op kosten te jagen.Wink
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort per seconde afrekenen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:37:45
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv