obey-robots.txt
06 December 2016, 03:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Kan port 21 niet aanmaken met Telfortmodem

lech
Ik heb en 20MB adsl met vastbellen, nu heb ik ook een Dreambox en daar heb ik poort 21 voor nodig. Wat we ook probeerde, enkel poort 80 wordt vrijgegeven, maar geen poort 21?? weet hier iemand misschien hoe ik wel poort 21 kan aanmaken voor mijn Dreambox

m.v.g.

Leo

Twinman
lech schreef:
Ik heb en 20MB adsl met vastbellen, nu heb ik ook een Dreambox en daar heb ik poort 21 voor nodig. Wat we ook probeerde, enkel poort 80 wordt vrijgegeven, maar geen poort 21?? weet hier iemand misschien hoe ik wel poort 21 kan aanmaken voor mijn Dreambox

m.v.g.

Leo

Ja heb ik ook gemerkt...standaard staat die op de zyxel uit

Ik weet niet meer waar precies, omdat ik nu mn speedtouch gebruik, maar je kan ergens het telnet- protocol inschakelen. Dus even door de modem configuratie zoeken en dan kom je het wel tegen

lech
O.K. zal ik proberen, bedankt

groeten

Leo

Twinman
Ik bedoelde dus ftp protocol, maar telnet is ook wel handig voor op de dreamboxGrin

Kan je hier vinden Advanced > Remote MGMT > FTP poort 21 inschakelen. Zou dan moeten werken.

Misschien wel handig om ook een rule te maken, zodat alleen ji toegang hebt op poort 21 en 23
Gewijzigd door Twinman op 23 februari 2008, 12:04

lech
Dat ga ik ook proberen,

bedankt

Leo

Richard
Even uit oogpunt van nieuwsgierigheid, maar waarom wil je de Dreambox van buitenaf kunnen bereiken middels FTP en telnet? Dat heb je normaliter toch niet nodig?

En ALS je die poorten al gaat forwarden zou ik dat inderdaad doen met een beperking op inkomend ip adres c.q. op basis daarvan.
Want er zijn grappen genoeg mee uit te halen en er zijn er ook genoeg die dat doen.

Als het alleen voor je lokale netwerk is, dan is het niet nodig poorten open te zetten, dat vermeld ik maar even voor alle zekerheid.

ton2e
lech schreef:

m.v.g.

Leo

Begrijp jouw probleem niet.

Ik kan simpel elke poort forwarden (zie NAT, 2e tabblad) wel even de interne (Zyxel) Firewall uitzetten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan port 21 niet aanmaken met Telfortmodem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Fout aanmaken contactpersonen Telfort online Helpdesk 7 19 april 2016, 11:11
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:33:27
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv