obey-robots.txt
04 December 2016, 19:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Kassa Petitie

feminem
Naar aanleiding van de Kassa petitie is onderstaand bericht op de nieuwssite fok verschenen: http://frontpage.fok.nl/nieuws/411234/1/1/100/kpn-draait-betaling-per-minuut-deels-terug.html

KPN gaat voor een deel van de klanten de kosten van telefoongesprekken niet meer naar boven afronden. Dat maakte KPN-bestuurder Babtiest Coopmans zaterdagavond bekend in tv-programma Kassa.

De afgelopen tijd zijn enkele mobiele belbedrijven overgestapt naar een nieuw afrekensysteem. Klanten betalen niet meer per seconde, maar per minuut. Dat betekent bijvoorbeeld dat een gesprek van 1 minuut en 10 seconden wordt verrekend als 2 minuten.

Alle klanten van KPN, Telfort en Hi die zonder het te weten per minuut betalen, worden teruggezet naar een abonnement waarbij weer per seconde wordt afgerekend. Ze moeten zich hiervoor wel aanmelden via de website van KPN. Ook maakte KPN bekend dat er een nieuw abonnement komt, waarbij wel weer per seconde wordt afgerekend.

Wat heeft dit voor een gevolgen voor mij? ik heb mijn telfort abonnement op 05-08-2010 verlengd en waar kan ik me aanmelden? Voor KPN en Hi is er wel een link bekend, voor telfort nog niet?

Groet,

Feminem

WTFIA
Als gezegd in het programma, bellen met de Helpdesk.

OF een email sturen.

Telfort doet het dus via 1200

feminem
Mail gestuurd. Eens kijken of ze daar net zo snel op reageren als dat je aan de telefoon gaat hangen wat je klauwen vol geld kost terwijl je hier sneller, correcter en beter geholpen wordt normaal gesproken. Duim omhoog voor het Webcareteam!

KPN gaat voor een deel van de klanten de kosten van telefoongesprekken niet meer naar boven afronden. Dat maakte KPN-bestuurder Babtiest Coopmans zaterdagavond bekend in tv-programma Kassa.

De afgelopen tijd zijn enkele mobiele belbedrijven overgestapt naar een nieuw afrekensysteem. Klanten betalen niet meer per seconde, maar per minuut. Dat betekent bijvoorbeeld dat een gesprek van 1 minuut en 10 seconden wordt verrekend als 2 minuten.

Alle klanten van KPN, Telfort en Hi die zonder het te weten per minuut betalen, worden teruggezet naar een abonnement waarbij weer per seconde wordt afgerekend. Ze moeten zich hiervoor wel aanmelden via de website van KPN. Ook maakte KPN bekend dat er een nieuw abonnement komt, waarbij wel weer per seconde wordt afgerekend.

Gelezen op: http://frontpage.fok.nl/nieuws/411234/1/1/100/kpn-draait-betaling-per-minuut-deels-terug.html

Ik wist niet beter als dat mijn beltijd gefactureerd werd als volgt: de eerste minuut volledig, de rest per seconde. Duurt het gesprek korter dan 1 minuut, dan betaal je wel gewoon 1 minuut.
Wat heeft dit voor gevolgen voor mij? Ik heb mijn abonnement op 05-08-2010 bij jullie verlengd om die reden onder andere. Ik zou graag weten wat mijn rechten omtrent dit gebeuren zijn aangezien mij nooit iets verteld is geworden op wat voor manier dan ook. Ik ben nooit op een andere afrekenmethode gewezen dan degene die ik net noemde en ik voel me behoorlijk in mijn portomonee getroffen hierdoor!
Graag zou ik zo spoedig mogelijk van u vernemen van uw kant wat mijn rechten zijn.

Eerste reactie op de website: Uw vraag is verstuurd. Het referentienummer is: xxxxxxxxxxxxxxx. U ontvangt binnen 10 werkdagen antwoord.

Telfort webcareteam
@feminem

Op de website van Kassa staat het volgende:

Voor klanten van Telfort ligt de situatie iets anders. Dit heeft ermee te maken dat ‘minute billing’ bij Telfort al in 2008 is ingevoerd. Destijds is de invoering uitgebreid gecommuniceerd. Ook hebben klanten de mogelijkheid gekregen om van het contract af te kunnen, aldus KPN. Als er klanten zijn die toch het gevoel hebben niet goed te zijn geïnformeerd, kunnen zij zich toch melden. Niet op de speciale site, maar via de klantenservice van Telfort. Per geval wordt dan door Telfort naar een oplossing gezocht.

Ik merk hierbij op dat wij dus sinds oktober 2008 de minuten afronden, tevens staat dit sinds juli 2008 in onze Algemene Voorwaarden aangegeven.

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Richard
Ik ben geen voorstander van dat beleid en het is ook niet omdat ik op het forum wat meewerk, maar deze uitleg klopt.

Wij hadden ook Telfort en zijn hierover inderdaad ook tijdig geinformeerd, sterker nog, dit was voor ons reden om toendertijd naar een andere provider over te stappen.
Ik kan het verhaal van Daphne dus bevestigen.
Gewijzigd door Richard op 26 oktober 2010, 00:40
Greetings, Richard.

feminem
Zojuist een mail gehad van het tvprogramma Kassa. Neelie Kroes geeft hierin aan dat belminuten niet afgerond mogen worden volgens de Europesche wetgeving welke boven de Nederlandse wetgeving staat. Zie stukje van de uitzending:
http://kassa.vara...=consument

Wat zijn de gevolgen hiervan voor de klanten, maar ook voor de telecombedrijven zoals Telfort? Ik bedoel, de mensen moeten ook werken voor hun boterham maar klanten voelen zich bestolen... Ik heb begrip voor beide situaties dus.

[Edit: link klikbaar gemaakt]
Gewijzigd door EdP op 08 november 2010, 22:18

EdP
Dat bericht is alweer achterhaald, het berust op een misverstand tussen Neelie Kroes en Felix Meurders. Zie reactie Neelie Kroes.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

feminem
Lekker fijn dat dit ook op de websites van Nu, Fok en Kassa wordt vermeld :S daar wordt er met geen woord over gerept...

Maar in ieder geval dank voor je reply!

Franzki
Voor alle duidelijkheid... natuurlijk mag je aangeven bij je provider dat je liever per seconde betaalt. Een consumentenactie zoals een petitie kan helpen om de kwestie bij een provider onder de aandacht te brengen.

Alleen is er geen juridische grond waarop een provider niet per minuut mag afrekenen... maar als consument hou je de keuze om hier niet mee akkoord te gaan en een ander abonnement te zoeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kassa Petitie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Naar consumentenprogramma Kassa Storing 51 24 september 2008, 21:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:41:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv