obey-robots.txt
09 December 2016, 16:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Ligt internet eruit?

Liberty
Sinds 1 uur ligt hier 6004 het internet eruit.
Het modem geeft wel normale waarden.
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

EdP
Er zijn momenteel geen meldingen, wat niet alles zegt. Bedoel je dat je modem nog steeds aangeeft DSL Up? Dan kun je wellicht verder werken als je bijv. 8.8.8.8 als DNS server instelt.

Liberty
bijv. 8.8.8.8 als DNS server instelt.

Dit heb ik geprobeerd maar dat helpt niet.

Inderdaad de dsl in modem is UP.
Voip werkt wel.

Wel vreemd als ik inlog op het modem normaal is dat meteen in de advanced maar nu dus niet.

Momenteel internet via de dongel van KPN
Sinds 29 april 2008 Telfort internet. Tevens voip telefonie via smsdiscount en verder heb ik nog KPN budget en voip nr. van budgetphone voor binnenkomende gesprekken. Dus 2 telefoonnummers voor buitenaf. Valt internet uit ben ik nog bereikbaar via de vaste lijn van KPN.
update: vanwege een verhuizing vanaf 29 mei 2009 geen KPN meer bel met VOIP via SMS discount. Inkomende gesprekken via een voip nr. van Budgetphone.

Franzki
Het kan zijn dat Telfort een nieuwe firmware naar je modem heeft verstuurd... met de nieuwe firmware kom je niet meteen in het advanced menu.

Het kan zinvol zijn om het modem een keer te resetten naar de fabrieksinstellingen via het resetgaatje.

VoIP wordt dan automatisch weer geactiveerd... alleen firewall, NAT en draadloos moet je dan weer opnieuw instellen.

[EDIT]
Sorry... ik had je eerste post niet goed gelezen Shock ... VoIP van andere providers moet je wel zelf handmatig terugzetten.
Gewijzigd door Franzki op 04 oktober 2010, 00:05

Liberty
Tot vanavond nog normaal internet en de laatste weken/maanden geen problemen met het internet.

In het modem staat current Firmware Version:V3.40(ASG.3)b1 , ik heb zelf geen nieuwe firmware erin gezet.

Het modem is een ZyXEL 2602R-D1A (analoog)

Ik zal nog even tot morgen wachten en anders zal ik hem eens resetten naar de fabrieksinstelling.
Gewijzigd door Liberty op 04 oktober 2010, 00:22

Liberty
Het kan zijn dat Telfort een nieuwe firmware naar je modem heeft verstuurd... met de nieuwe firmware kom je niet meteen in het advanced menu.

Het kan zinvol zijn om het modem een keer te resetten naar de fabrieksinstellingen via het resetgaatje.

VoIP wordt dan automatisch weer geactiveerd... alleen firewall, NAT en draadloos moet je dan weer opnieuw instellen.

Dat kan inderdaad zijn dat Telfort een nieuwe firmware erin heeft gezet.

Vanmorgen teruggezet naar de fabrieks instelling en wederom dsl = UP maar geen internet.

EdP
Snap 't even niet ... kun je wel vanuit je pc en/of vanuit het modem het volgende proberen?
ping www.nu.nl

en als dat niet lukt, ping 62.69.184.53

Liberty
Ik heb vanavond de vorige firmware erin gezet en nu werkt internet weer.

Via de webinterface van het modem update laten uitvoeren en nu blijft het internet werken.
Waarschijnlijk was gisteren de automatische update van Telfort niet goed verlopen.
Gewijzigd door Liberty op 05 oktober 2010, 00:09

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ligt internet eruit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:43:11
| Lutz10:01:34
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv