obey-robots.txt
04 December 2016, 17:16
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Trage snelheid

ramram
Tja ik woon hier in groningen en heb dus de bekende trage snelheid. Begonnen met tiscali met een snelheid van 20900 kbit/s op mijn zyxel 2602 HW D1A.
Toen kocht telfort de boel over, en de snelheid zakte naar ongeveer 19100 Bit/s... Daarna naar 17400 dan naar 16300 dan naar 14600 nu zit ik op een trage 13100kbit/s
Wat is er aan mijn kant veranderd? Niets... Veel gemaild, zelfs een nieuw bruikleen modem gekregen. Deze testte ik en prompt ging mijn snelheid nog lager (dat was toen ik naar 13600 ging).
Dus mijn oude modem weer aangesloten en de snelheid ging naar 13100.
Bellen heeft geen nut, ze sturen je met een kluitje in het riet. Aangezien er hier nog meer telfort gebruikers ind e straat wonen ben ik even bij een paar langs gegaan. Vooral degene die 50 meter afstand of minder van mij wonen zijn interessant.
Sommige bleken een snelheid van 19500 kbit/s te hebben, waarbij regelmatig er aan de lijn werd geprutst. Dan weer hebben zij 15000 kbit/s dan weer 17000 dan weer 19000.
Andere zaten in het zelfde schtuije als ik, 12500 tot 13500 en dat is het wel. En dat voor een afstand van 900 meter tot de centrale. Het lijkt er op dat de dslam is overbelast echter gezien het antwoord hebben ze niet genoeg kennis van zaken.
Echter we zitten allemaal op dezelfde kpn hoofd kabel. De signal / noise ratio is overal nagenoeg gelijk.

Even een deel uit het antwoord van telfort...
Een DSLAM heeft een x aantal poorten voor x lijnen (meestal 16 lijnkaarten van 24 modems per stuk), en er is geen sprake van dat deze "overvol" kan komen te zitten. Dit kan alleen voorkomen bij CAI-gebaseerde systemen met een gedeeld medium, wanneer er teveel modems op een bepaald kanaal van een van hun routers wordt aangesloten.

De reden voor een met de tijd teruglopende snelheid zal over het algemeen vooral liggen in het groter worden van de hoeveelheid (snelle) ADSL verbindingen. In de kabelbundel tussen de wijkcentrale en de straatkast lopen honderden verbindingen parallel aan elkaar, en deze kunnen daardoor invloed uitoefenen op elkaar.

Apparatuur verder dan de DSLAM (zoals de BRASsen) heeft geen invloed op de intrainwaardes.
-----
Tja dat het aan de dslam lag wist ik dus al. Het is algemeen bekend dat een vol bezette dslam gaat knijpen (uit c't artikel en diverse web paginas).
Telfort steekt alleen zijn kop in het zand.

Blijft de vraag, waarom was het een half jaar geleden nog 17000 kbit/s en nu plotseling maar 13100?? En dan voor meerdere mensen dichtbij mij?
Dat riekt naar een storing in de dslam of een kabel storing.
Telfort doet niets behalve mails terug sturen die niet terzake doen. De dslam restten doen zien schijnbaar niet. Volgens mij is het gewoon overbelast en hebben we daarom problemen.
Weet iemand of online/scarlett/tele2/... hun eigen dslam in de centrales hebben?
De afstand tot Groninge Selwerd is volgens speedtest maar 496, dat is echter een foute meting. Hemelsbreed mag dit niet worden gemeten. bbned meld 544 meter, ook onjuist.
Als is de afstand 1200 meter dan moet 16000 kbit/s nog steeds makkelijk te halen zijn.
Mogelijk hebben ze een aantal mensen verplaatst naar de groningen centrum centrale (1600 meter afstand).
Helaas wordt je dus met telfort met een kluitje in het riet gestuurd, zelfs als het aantoonbaar is als dat de fout bij hun ligt.
Jammer, telfort was vroeger goed. Het is niet vreemd dat ze volgens de consumentenbond nu tot de slechtste adsl provider is gekozen...
Ik hoop dat ze er toch iets aan gaan doen.

Ik zal mijn modem er weer eens een uur of 10 af houden in de hoop dat hij zivh opnieuw gaat intrainen....
Voor de telfort medewerkers die dit lezen, aub los dit eens op....
En ik weet wel waar ik het over heb, ik heb zelf netwerken aangelegd en heb echt wel de nodige kennis van zaken (2 titels in de informatice bijvoorbeeld)..

EdP
Je mag titels hebben in de informatica (ik moet het stellen met slechts 1), maar je hebt 't op een aantal punten wel mis. Doet het er trouwens toe dat je een titel hebt in de informatica?

Om te beginnen is de infrastructuur eigendom van en in beheer bij KPN. Als er iets is gewijzigd aan de infrastructuur dan is dat dus door toedoen van KPN.

Het antwoord van Telfort dat je hier deels hebt vermeld is juist. Neem het tot je, er zit mogelijk de sleutel tot je vraag. Hoe meer buren een snelle adsl lijn nemen, hoe meer overspraak en hoe lager je intrainwaarde wordt. Post eens de waarden uit de Status pagina.

Telfort "knijpt" niet, maar het kan voorkomen dat door een te grote instabiliteit je profiel naar beneden wordt bijgesteld, zodat je tenminste een stabiele lijn overhoudt. Over afstanden kun je blijven gokken, maar de beste indicatie krijg je toch uit je modem. Post eens de DSL Line Status.

Een adsl modem hoeft echt geen 10 uur uit te staan om opnieuw te gaan intrainen. Even uit/aan is genoeg.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
jaren bedonderd met snelheid Snelheid 2 19 juni 2016, 08:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Van 20:00 tot 08:00 trage verbinding Storing 2 28 januari 2013, 13:20
Opeens een trage verbinding Storing 2 21 oktober 2012, 15:43
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:35:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv