obey-robots.txt
07 December 2016, 13:30
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Ethernet valt regelmatig uit (router is wel online)

jerroen
Ik zet dit topic maar even onder "storing" weg maar zou ook kunnen onder "een netwerk achter het telfort modem".

Probleem is dat regelmatig (maandelijks) de ethernet poort van mijn basismodem niet meer reageert. Het modem is wel online, VOIP telefonie werkt ook gewoon. Alleen reageert hij niet meer op de ethernet poort dus geen internet. De router is dan niet meer te pingen en de webinterface dus ook onbereikbaar. Het ehternet lampje brand wel en de Linksys router erachter geeft ook een link aan. Na een herstart (stroom eraf en erop) werkt het weer.

Ik heb het fenomeen sinds februari/maart ongeveer. Voor de rest werkt het modem probleemloos en stabiel. Naar mijn weten heb ik niets veranderd aan het modem of mijn netwerk sinds die tijd.
Gewijzigd door jerroen op 15 augustus 2010, 21:32

EdP
Zou een defect modem kunnen zijn.

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Misschien kun je voor de aardigheid een volgende keer de router loskoppelen en direct een pc aansluiten op de Zyxel om te zien of het dan wel gaat. Dus zonder dat je het modem opnieuw opstart.

Ik heb het zelf wel eens gehad met mijn pc en de Zyxel. Maar als het probleem optreedt tussen een modem en een router is het natuurlijk wel lastiger om te zien wat er misgaat.

Als het echt vaker optreedt, is het misschien zinvol om de bekabeling tussen modem en router een keer na te kijken. en eventueel de modem en router een keer resetten naar de fabrieksinstellingen. (tip: bij de Zyxel en waarschijnlijk ook bij de router kun je de configuratie opslaan op je pc... dat scheelt je een hoop gedoe voor de instellingen.)

PS... welk type modem heb je precies? En staat het in bridgemode? Of werk je met verschillende subnets?
Gewijzigd door Franzki op 16 augustus 2010, 03:11

EdP
Dat is waar, inmiddels vraag ik me af welke router niet te pingen is (ZyXEL of Linksys) en of er mogelijk torrents in het spel zijn.

Graag even terug naar alleen het modem met een direct gekoppelde pc.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

jerroen
Na een uptime van 560 uur (net geen maand) weer problemen.

Ik kreeg geen IP via DHCP dus ik heb statisch het IP adres van mijn PC had ingesteld. De router was in eerste instantie niet te pingen plots na 2 minuten wel. Dus direct inloggen op de webinterface wat heel erg langzaam ging (heeft 2 minuten geduurd).
In het statusscherm en loggings geen vreemde meldingen, CPU gebruik was wel hoger dan normaal 30%.

Heb nu een factory reset gedaan zonder orginele config terug te laden.

Ik gebruik geen torrents, wel af en toe wat via edonkey en newsgroepen.

Wordt vervolgd.

tofastforyou
Had ook problemen met het draadloze internet op de zyxel 2602-hw-1da helpdesk gebeld modem diverse keren gereset toen deed de draadloze verbinding het weer na een half uur weer geen draadloze verbing op de laptop bekabeld geen probleem draadloos wel met me laptop.
3x de helpdesk gebeld en kreeg een nieuw zyxel modem opgestuurt en nu werkt alles weer perfect goede service van telfort. krreg later van de helpdesk een e-mail dat de modem perfect werkte maar na een half uur de draadloze verbinding ook bij hun steeds uit viel. ik zou zeggen neem contact op met de helpdesk dan krijg je misschien ook een nieuw modem.

jerroen
Ik moet het misschien even afkloppen maar sinds de nieuwe firmware update de op de router geladen is heb ik geen problemen meer met uitval.
Wilde ik toch even melden, waarschijnlijk firmware probleem dus.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ethernet valt regelmatig uit (router is wel online)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fout aanmaken contactpersonen Telfort online Helpdesk 7 19 april 2016, 11:11
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:31:39
| hilka8501:35:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv