obey-robots.txt
03 December 2016, 01:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Telfort vast bellen valt weg als PC aan is

Snowger
Sinds een maand is het onmogelijk om nog een normaal telefoon gesprek te voeren, we hebben dit soort problemen nooit eerder gehad.
Als we bellen of gebeld worden en de pc staat aan is aan onze kant het gesprek niet t volgen, de verbinding valt dan weg, mensen aan de andere kant van de lijn horen ons nog wel wij hun niet meer.
Helpdesk gebeld, advies controleer op mailware spiware en dergelijke.
Spyware docter opnieuw ge´nstalleerd, en gedraaid, geen verbetering in de situatie.

Wat wel duidelijk is, is het volgende PC uit geen probleem.
PC aan problemen.

Franzki
Vreemd...

Welk modem heb je?

En wat voor telefoontoestel?

En is de pc draadloos verbonden of met een kabel?

Ben je veel aan het downloaden? met name torrents kunnen wel eens invloed hebben op je verbinding.

valeur
Hoi,

Ik heb sinds kort ook het probleem van slechte geluidskwaliteit en wegvallende gesprekken.
Kan dit komen door het downloaden van torrents.

Is er een instelling die ik in het modem kan doen om voorrang aan het telefoon gesprek te geven ?

Grt
jos

Franzki
@Jos/valeur,

Jij hebt last van een ander probleem...

Torrents kunnen een negatieve invloed hebben op de juiste werking van het Zyxel modem. In het Zyxel modem zijn geen goede mogelijkheden om voorrang te geven aan telefonie. Er is wel een optie "bandwidth management" maar die schijnt niet goed te werken.

Wat je kunt proberen:
- Het aantal verbindingen in je torrentclient drastisch verlagen.
- Zorgen dat de firewall en NAT helemaal goed staan in het modem.

valeur
Hoi Franzki,

Bedankt voor de info, dat dacht ik wel.

Instellingen en Nat staan goed.

Ik zie op het forum dat men het heeft over nieuwe software voor de ZyXEL 2602H(W)-D1A, weet jijof deze firmware het probleem kan oplossen.
Een 2de keus is een nieuw moden, de Fritzbox, die dit beter kan regeln, wat vind jij ?
Gewijzigd door valeur op 12 augustus 2010, 12:51

Franzki
Torrents leveren door het grote aantal verbindingen snel problemen met de Zyxel.

Je zou de beta-firmware kunnen proberen... deze werkt inmiddels vrij stabiel. Maar ik weet niet of deze beter met torrents omgaat.

Ik denk zelf dat je het probleem grotendeels kunt oplossen door de torrentclient goed in te stellen... dus met wat minder gelijktijdige verbindingen.

Of een Fritzbox beter omgaat met torrentverkeer durf ik niet te zeggen. Dat zou je moeten navragen bij Fritzboxgebruikers die veel met torrents downloaden.

valeur
Zal dit in stappen gaan doen.

1. Torrent nogmaals config doorlopen, minder connecties zetten.
2. Updaten software
3. Fritzbox in combinatie met torrent uitzoeken.
4. wvttk

Grt
jos

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort vast bellen valt weg als PC aan is', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:07:53
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv