obey-robots.txt
03 December 2016, 01:19
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Port forward voor Webinterface Transmission

lieeu
Voor Bittorrent gebruik ik op mijn OS X machine Transmission. Deze bevat een ingebouwde webinterface, waardoor je via de website "http://localhost:9091/transmission/web/" je torrents kan beheren.

Dit werkt leuk op mijn eigen computer, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan een webinterface.

Wat ik wil, is op een heel andere computer kunnen inloggen op de webinterface.

Mijn externe IP is 195.240.xxx.xxx. Van mijn Zyxel modem krijgt mijn Mac het IP 192.168.1.33. UPnP staat ingeschakeld. Zowel de firewall van het modem als die van mijn Mac zijn uitgeschakeld.

Nu heb ik de volgende portforward ingesteld:
1tPq8L.Schermafbeelding%202010-08-04%20om%2020.27.47

Maar als ik nu naar http://195.240.xxx.xxx:9091/transmission/web/ ga, krijg ik standaard de melding dat er geen verbinding met de server mogelijk is.

Snap ik totaal niet hoe een port forward werkt, of gaat hier toch iets anders fout? Hulp wordt gewaardeerd Wink

[EDIT] IP-adres gemaskeerd vanwege privacy
Gewijzigd door Franzki op 04 augustus 2010, 22:13

Franzki
Ik heb van hieruit ook even geprobeerd maar er wordt niets geopend...

Weet je zeker dat de firewall op de Zyxel helemaal uit staat?

EdP
Nee werkt inderdaad niet.
Pas geleden heb ik nog een ander forumlid geholpen met een portforward, daar stond ook de firewall uit, pas toen ik 'm inschakelde en de juiste rules aanmaakte kregen we 't aan de praat.

Je kunt proberen hetzelfde te doen. Dus firewall inschakelen, Default Policy WAN to LAN = drop, en dan een Allow WAN to LAN rule maken voor Any naar 192.168.1.33 (of evt. 192.168.1.*), tenminste voor TCP, maar voor 't gemak kun je ook TCP/UDP kiezen. Je komt daar wel uit?

P.S. testte je het van binnen je eigen netwerk, of van buitenaf? Indien van binnen, dan heb je NAT Loopback Enabled nodig.
Gewijzigd door EdP op 05 augustus 2010, 00:56
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

lieeu
Bedankt voor de hulp.

Ik heb nu de volgende firewall-regel ingesteld:
1u20fU.Schermafbeelding%202010-08-05%20om%2008.25.34

Van binnen mijn netwerk werkt het:
1u237P.Schermafbeelding%202010-08-05%20om%2008.25.57

Maar van buiten nog niet...dan krijg ik nog steeds dat de server niet reageert.

Voor de volledigheid:
1u24dP.Schermafbeelding%202010-08-05%20om%2008.32.07

Daarnaast: waar vind ik de optie "NAT Loopback Enabled"?

Nogmaals bedankt, ik ben al verder dan gisteravond Wink

lieeu
Sorry sorry.

Ik had de firewall rule fout aangemaakt, i.p.v. IP adressen 192.*.*.* had ik 92.*.*.* ....

Dit aangepast en het werkt. Lekker torrents toevoegen etc, vanaf mijn iPhone in de trein Wink

Nogmaals bedankt, ben er een stuk wijzer door geworden Smile

Overigens: [EDIT] IP-adres gemaskeerd vanwege privacy ----> had ik idd niet op gelet, gelukkig zit er nog een gebruikersnaam/WW beveiliging op Wink
Gewijzigd door lieeu op 05 augustus 2010, 08:38

EdP
Je hebt nu wel een firewall rule aangemaakt, maar die is zó ruim dat je nu feitelijk onbeschermd op internet zit.
Elke poort vanaf elk IP adres wordt glashard doorgelaten!

Je zou beter de Service kunnen beperken tot alleen de poorten die je echt nodig hebt (bijv. alleen 9091) door een custom service te definiëren en toe te voegen en dan Any weg te halen. Nog beter zou zijn om zelfs alleen het IP adres van je iPhone toegang te verlenen, maar dat is aan jou.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

lieeu
Dank, dit heb ik even ingesteld Wink

Aangezien ik vaak op het 3G netwerk van T-Mobile zit denk ik niet dat mijn iPhone een vast IP heeft, dus dat laat ik het destination IP wel op Any.
Gewijzigd door lieeu op 05 augustus 2010, 10:12

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forward voor Webinterface Transmission', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Port Forwarding???? Hardware instellingen 18 17 oktober 2013, 13:38
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:10:03
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv