obey-robots.txt
03 December 2016, 22:46
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel P-2602HW-D3A en Sweex 300N wireless Bridgen?

webrunner
Hallo,
Ik ben hier al een paar dagen mee bezig maar ondanks de vele tips op dit forum kom ik maar niet verder.

Hier is de situatie:
Beneden: Zyxel P-2602HW-D3A
Internet werkt prima, wireless ook in het hele huis.

Boven wil ik een router (Sweex 300 N, zie : http://www.sweex....rs/LW310V2 ) draadloos verbinden om mijn Samsung HT center en mijn LG TV met het internet te verbinden (en ze via ethernet met elkaar laten praten).
Ik zou op de TV en de HT een wireless adapter kunnen zetten maar dat is veel duurder en dan heb ik geen optimale verbinding tussen die twee. Dat is dus geen optie.
Ik kan ook geen kabel trekken naar boven, dat is echt heel lastig en vereist boren door vele muren.

Ik heb al van alles geprobeerd, bridge modus, lazy in Sweex, etc etc.
De Sweex heeft zelfs de mogelijkheid om een wireless WAN poort te gebruiken met de instellingen vermeld in deze post: http://telfort.ge...#post_7165
Helaas geen succes.

Iemand een suggestie?

Edit: urls klikbaar gemaakt
Gewijzigd door EdP op 23 juli 2010, 19:34

EdP
In de handleiding wordt alleen maar beweerd dat de Sweex WDS ondersteunt, maar ik zie het nergens terug.
Het ZyXEL modem ondersteunt geen WDS (niet actief in elk geval), dus als je het in je 2e router niet kunt vinden zie ik het somber in. Misschien heb je iets aan een home-plug setje, dan kun je de twee via het elektra net koppelen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

webrunner
wds wordt ondersteund hoor, ik zie het in het menu staan.
Ik kan lazy, bridge of repeater kiezen (zie de manual die ook van de eerdere link te downloaden is)

Zo'n setje via het stroomnet is wel duur toch?

EdP
Nou m'n complimenten, want ik kan het ook na 2e keer herlezen nog steeds niet vinden. Het woord Lazy komt bijv. in het geheel niet voor in de handleiding. Het instellen van een WDS ben ik niet tegengekomen. Als jij 't wel ziet mag je even aangeven waar.

Normaliter werkt het zo dat je op een van beide of allebei het MAC address invult van de WLAn van de andere router. Aangezien dit door de ZyXEL niet ondersteund wordt, kun je proberen dit op de Sweex te doen. Je kunt met inSSIDer het MAC address van de ZyXEL achterhalen. Ik zou denken dat Lazy inelk geval niet de juiste keuze is, Bridge zou mijn eerste keus zijn.

Als dat niet lukt, dan kun je voor ongeveer de prijs van een N-router ook een homeplug vinden. Dit bijvoorbeeld.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

webrunner
Sorry, my bad! Cool
Het staat niet in de handleiding het staat toch echt in het menu Sad
Overigens staat er wel in de handleiding dat het ondersteund wordt (zoek maar naar "Wireless Distribution System (WDS)"

Maar ik heb net een powerline setje gekocht.
de manieren die jij voorstelt heb ik allemaal geprobeerd en dat is me niet gelukt Sad

Kijken of het me nu wel gaat lukken.
Bedankt in ieder geval!
Gewijzigd door webrunner op 24 juli 2010, 16:13

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel P-2602HW-D3A en Sweex 300N wireless Bridgen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:45:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv