obey-robots.txt
03 December 2016, 22:49
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet valt regelmatig weg

vhart81
Hallo,

sinds enige tijd heb ik last van een wegvallende internetlijn. Elke uur valt die wel een paar minuten / seconden uit.

In mijn logs zie ik dan vaak deze melding:
Router reply ICMP packet: ICMP(Host Unreachable)

Mijn DSL-line status is:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc cc cc cc dc dd cd cc cc cb a8 73
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 13 db
tone 32- 63: 00 02 23 45 66 78 88 99 99 99 88 88 88 88 88 88
tone 64- 95: 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 88 88 88 88 88 88 99 89 99 99 99 88 88
tone 128-159: 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 27 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 256-287: 67 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 88 78 78 88 78 88 87 87 87 77 77 77 77 77 78
tone 320-351: 87 77 87 77 77 77 77 77 78 78 78 78 77 78 78 77
tone 352-383: 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 78 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 87 77 78 77 77 77 77 77 77 87 88 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 88 88 88 88 88 88 88 88


Package statistics staan op de afbeelding.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

vhart81 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Franzki
Een paar dingen zijn raar...

Je zit maar ongeveer een kilometer van de centrale, maar je haalt niet de snelheid die erbij hoort.
Je adsl-spectrum is extreem vlak... maar lijkt me wel laag... je hebt toch niets raars in je modem ingesteld staan?
Verder is je upload niet optimaal.


De eerste verdachte is de bekabeling tussen modem en isra-punt... hoe heb je dit aangesloten? wat voor kabel en welke lengte? zit er een splitter tussen? en wat voor type isra-punt heb je?
 
vhart81
Ik woon in een flat, en heb mijn lijn aangesloten op de binnenkomende telefoon lijn.

De kadel naar de modem is ongeveer 4 meter. Aan de bekabeling is overigens niks gedaan het laastte jaar.
 
Franzki
Is het mogelijk om te testen met een korte goede kabel (maximaal 50 cm)?

Verder zou het nog kunnen dat je last hebt van apparatuur die stoort op je lijn. Heb je toevallig apparatuur die storing kan veroorzaken in de buurt van de modem of de bekabeling staan? Er zijn hier wel eens voorbeelden gepost van een subwoofer systeem dat gigantische invloed had op het signaal.
 
EdP
Zo te zien is de DSL (WAN) verbinding weg geweest.
Dit kan aan de bedrading liggen, maar ook aan de bekabeling buitenshuis, in dat geval moet er een monteur aangestuurd worden door Telfort.

Een goed begin is inderdaad om eerst alles in huis op orde te stellen, dus goede bedrading, contactjes schoonmaken. Als het dan ng niet goed werkt, dan een monteur laten komen om de boel door te meten/repareren.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
vhart81
In het weekend leek het beter te gaan.

Voor de zekerheid heb ik wel de kabels vervangen. Sinds gister valt de lijn echter weer regelmatig uit.
Afgelopen half uur is die er alweer 2 keer uitgevallen.
 
Franzki
Heb je het al geprobeerd met een korte kabel (i.p.v. 4m?)
En hoe ziet de telefoonaansluiting eruit? Kun je hiervan een foto maken en die hier posten?
 
vhart81
Kabel is nu een stuk korter (ca. 50cm).

Foto zie onder

vhart81 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door vhart81 op 29 juli 2010, 20:31
 
Franzki
Het kabeltje ziet er niet helemaal optimaal uit... het lijkt me een stekker met vaste platte kabel.

In sommige installatie-pakketten zit een telefoonstekker waar je een rj-11 stekkertje in kan klikken.
 
vhart81
Ik heb nog even in mijn Telfort installatiepakket gekeken, maar in de handleiding staat precies eenzelfde aansluiting met een zelfde kabel.

Zat nog wel een klein bruin kastje bij met n rj-11 aansluiting, maar onduidelijk hoe ik die aan de tellijn kan krijgen.

Verder lijft het raar dat een aansluiting die altijd prima op deze manier werkte, door deze reden slecht zou werken.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:48:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv