obey-robots.txt
04 December 2016, 09:07
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet valt regelmatig weg

gsm
Ook bij mij valt internet regelmatig weg.
Ik weet niet precies hoe lang dat al zo is maar zeker een week.
Ik heb niets gedaan aan de kabels of wat dan ook want het draaide perfect dus niet vragen van is de bekabeling goed of hoever staat het modem van het ISRA punt en hoe lang is de kabel daartussen want nogmaals ik heb niets veranderd.
Kijk ik in het modem dan staat er dat ik al ruim 95 uur een verbinding heb maar regelmatig valt Skype weg en kan er geen post binnen worden gehaald en valt de telefoon uit en krijg ik meldingen dat de website niet geopend kan worden.
Enkele seconden later werkt alles weer.
Wordt nu zeer hinderlijk, ik dacht dat het onderhoud was en het zal wel over gaan na een paar dagen maar het is er nog steeds.
Ben benieuwd of hier iets aan te doen is.

Als er meer info nodig is dan lees ik het graag wat en welke nodig zijn.

Mvg
Nol
 
Franzki
Welk type modem heb je en maak je gebruik van een draadloze verbinding?

Ben je aan het downloaden op het moment dat je storingen krijgt? Bijvoorbeeld met torrents?


Als je modem aangeeft dat er 95 uur verbinding is, dan lijkt het me geen wegvallende (internet-)verbinding.
 
gsm
Als eerste bedankt voor je hulp !Grin

Ik heb de Zyxel P-2602R-D1A
Ik maak geen gebruik van draadloos netwerk, heb ik wel maar wordt niet of nauwelijks gebruikt.
Ik ben niet aan het downloaden met torrents of zo iets.
System Uptime is nu : 127:50:30
Alles lijkt dus goed maar zoals geschreven valt internet soms weg en dat merk ik aan de telefoon en skype en het niet willen openen van pagina´s en foutmeldingen bij post binnenhalen.
Dit alles is begonnen na het slechte weer van de laatste keer met zware regenval en wind.
Ook is mijn speed lager dan anders, die staat nu op 6875 / 1011
Ik weet nog dat ik begon met rond de 9000 download maar inmiddels was dat gezakt naar 7500 en nu staat het op 6875
Wil niet zeggen dat het mij hierom gaat want ik ben zeer tevreden met Telfort en ook al is het wat langzamer dan voorheen toen ik dus rond de 9000 had maar het uitvallen van de laatste tijd is irritant en gaat op een gegeven moment tegen staan.
Dus hoop ik dat er een oplossing voor is want ik ben tevreden zoals het 2 weken geleden was.

Mvg
nol
 
Franzki
System Uptime is nu : 127:50:30


Dit is volgens mij de tijdsduur dat het modem aan staat... als je wilt zien hoe lang je verbinding actief is, moet je kijken naar een andere "uptime". Kun je eens kijken of je die kan vinden (ergens onder "Packet Statistics" ).

Kun je verder eens je signaalwaarden/spectrum posten?

Dit kan als je in het modem gaat naar Maintenance->Diagnostic ... dan de tab "DSL Line" en klikken op "DSL Line Status" en het blok tekst hier in een post plakken.

Overigens kan het zijn dat de omschrijvingen die ik noem net anders zijn in jouw modem... of dat ik een stap oversla. Ik zit op dit moment met een ander modem te internetten dus ik kan de exacte omschrijvingen zo snel niet vinden.
Gewijzigd door Franzki op 22 juli 2010, 01:38
 
gsm
Packet Statisc is 120:00:03

Signaal waarden :
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc dc cc dd dd ee dd dd cc cb b9 74
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db
tone 32- 63: 00 14 56 77 88 88 88 88 88 88 88 88 89 99 9a 99
tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 78
tone 128-159: 88 78 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 55 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 74 67 77 77 77 77 77 77 27 77
tone 192-223: 77 77 77 77 77 67 66 66 65 66 65 66 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 65 55 55 55 57 55 55 55 55 55 52
tone 256-287: 02 55 56 56 77 67 77 66 66 66 66 55 56 05 55 55
tone 288-319: 55 55 55 15 55 55 55 54 54 44 44 40 44 44 44 41
tone 320-351: 44 42 23 43 20 02 42 03 34 00 03 42 22 22 20 22
tone 352-383: 22 22 22 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Ik hoop dat dit het is wat je nodig heb
Mvg
Nol
 
Franzki
Je zit ongeveer 3km (misschien iets meer) van de centrale af... vandaar dat het signaalspectrum niet helemaal optimaal is... maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn.

Ik weet nog dat ik begon met rond de 9000 download maar inmiddels was dat gezakt naar 7500 en nu staat het op 6875

Dit *kan* veroorzaakt worden door meer drukte in de kabelbundels en de overspraak die daardoor tussen de koperdraden ontstaat.

Je gaf aan dat je geen opmerkingen wilde over de kabel tussen modem en isra-punt Wink. Maar het kan nooit kwaad om na te lopen of alles nog goed zit en of er geen vuil of oxidatie zit op de stekkertjes etc.


Als je "system uptime" 127 uur is en je "wan uptime" of "dsl uptime" is 120, dan heb je waarschijnlijk geen last van een wegvallende adsl-verbinding. Heb je beide waarden opgezocht bij packet statistics? Als deze waarden kloppen dan lijkt het eerder een probleem op je eigen lan-netwerk te zijn.

Hoe ziet je netwerk eruit? is het gewoon één computer die met een kabel aan het modem zit? Of heb je nog meer computers/switches/routers etc?
Gewijzigd door Franzki op 22 juli 2010, 02:03
 
gsm
Ik zal proberen je vragen concreet te beantwoorden om verwarringen te voorkomen.

Het kan zijn dat ik ±3km van de centrale af zit en ik weet van eerdere onderzoeken dat de verlaging het gevolg is of kan zijn door drukte in de centrale.
Geen probleem zolang het maar niet te gek wordt en dat is het nog niet.

Ik heb niets met de stekkers gedaan. Ik kan dat wel doen, geen probleem.
Wat ik bedoelde is dat er al heel snel vragen komen van waar zit het ISRA punt en hoever zit je er vanaf en hoe lang is de kabel daartussen etc.
Dat bedoelde ik maar niet dat ik wat moet los halen - nakijken en weer verbinden !!
Ik ga dat doen op je verzoek om geen tussentijdse dingen te doen die misschien juist niet gedaan moeten worden. Ik wacht altijd het advies van de pro´s af.

De WAN uptime staat in Packet Statistics en de System Time staat in het start scherm van het modem.

Mijn netwerk ziet er alsvolgt uit :
Modem => switch en vandaar naar AP en PC
AP wordt bijna niet gebruikt
Dat is alles en zo zit het al jaren.

Mvg
Nol
 
Franzki
Nogmaals... het lijkt erop dat het probleem aan de LAN-zijde zit. Zeker als de verbinding al 120 uur "up" is... volgens mij was de juiste uitdrukking inderdaad "WAN uptime"

Als je het AP weinig gebruikt, is het dan misschien mogelijk om tijdelijk te testen met je computer rechtstreeks aangesloten op het modem? en dus zonder switch en AP. Ik ben benieuwd of je dan verschil merkt.
 
gsm
OK ga ik proberen. PC direct op het modem.
Ik laat het over enkele dagen weten hoe het is vergaan.

Bedankt
Nol
 
gsm
Even een update
Wegens andere problemen ben ik nog niet in staat geweest om alleen de PC direct op het modem aan te sluiten en te testen maar ik heb wel de indruk dat het nu goed gaat.
Het lijkt er op dat bij mij het probleem over is al moet ik wel constateren dat het openen van pagina´s soms erg lang duurt en dan bedoel ik ook deze pagina.
Als ik dit topic op beantwoorden klik dan blijft de voortgangbalk zeker wel 10 seconden stil staan en duurt het openen van de komplete pagina wel 15 seconden.
Ik wet niet of dit te maken heeft met de verbinding of met deze site of door IE8 ?!
Ik ga dit nog wel even testen met Firefox.
Ik hou jullie op de hoogte.

Het plaatsen van dit bericht duurde ook wel 15 seconden.
Gewijzigd door gsm op 26 juli 2010, 11:51
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:04:09
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv