obey robots.txt
27 Mei 2012 10:45
Nog geen lid?
Word lid!
Disclaimer & Forum Regels
Navigatie
» Telfort Forum
» Startpagina
» Zoeken
» Contact
» FAQ
» Weblinks
» Downloads
» Fotogalerij
» Storingen en Onderhoud
» Vertel je Vriend!
Facebook Like
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Linksys WAG160N achter Zyxel P-2601HN

Bendo
Beste forumleden,

Ik heb telfort ADSL + Telefonie en heb net de Zyxel P-2601 HN VOIP geplaatst. Nu heb ik niet overal in huis een goede draadloze ontvangst.
Ik had eerder al een linksys wireless-N ADSL2+ router (WAG160N annex A) gekocht, die ik nu wil aansluiter achter de Zyxel.
De grote vraag is (voor mij althans): hoe sluit ik de Linksys zo achter de Zyxel (draadloos of bedraad), dat ik een betere dekking krijg, dat VOIP via de Zyxel blijft functioneren en dat ik de snelheid van de Linksys (300Mbps t.o.v. 150 Mbps voor de Zyxel) optimaal kan benutten?
PS eventueel kan ik ook nog gebruik maken van een Linksys PAP2T Internet Phone adapter.
Graag jullie hulp, het zit zo lastig met steeds maar je handen in je haar.
Dank alvast,
Ben

Steun ons
Help de onafhankelijke
PayPal donatie
Telfort Gebruikers Groep
Franzki
Volgens mij moet je de Zyxel gebruiken als modem/router met VoIP. Dat zijn in principe de standaardinstellingen.

De Linksys zul je dan zo moeten instellen en aansluiten dat hij alleen als (draadloos) accesspoint werkt.

1) sluit eerst alleen de Linksys aan op een pc.
2) zet de DHCP-server in de Linksys uit.
3) geef de Linksys (indien nodig) een ander ip-adres... bijvoorbeeld 192.168.1.1. Belangrijkste is dat dit in de 192.168.1.XXX reeks zit en niet 192.168.1.254 is (want dat heeft de Zyxel).
4) vervolgens sluit je een LAN-poort van de Zyxel aan op een LAN-poort van de Linksys

Eventueel kun je kijken of je de routerfunctie/modemfunctie/NAT/firewall etc, in de Linksys kunt uitzetten want die heb je niet nodig.
Gewijzigd door Franzki op 20-07-2010 16:53

PJW Lignon
Ik heb een WAG200G, dus ik weet niet of de instellingen hetzelfde zijn.

- Laat de ZyXel in routermode staan (DHCP toekenning in de ZyXEL, maar dan wel zo dat het adres van de Linksys niet samenvalt met de DHCP lijst in de ZyXEL).
- de Linksys in Bridgemode, wel daar de draadloze verbindingen configureren).
- de telefoonaansluiting in de ZyXEL
- de uitgaande lankabel in de ZyXEL in een lan ingang van de Linksys stoppen
- beide apparaten uitzetten en aanzetten
- op je PC of laptop de draadloze verbinding instellen aan de hand van de draadloze sleutel(s) in de Linksys.

Let er op dat een draadloze verbinding last kan hebben van de positie van de antenne, magnetrons, garagedeuren, plafonds, onweer enz.

Succes

EdP
Je kunt evt. ook de Linksys als modem gebruiken i.p.v. de Zyxel.
Anders zou ik zeggen, zie Howto: Router aansluiten op het Telfort modem
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Volgens mij bedoelen PJW Lignon en ik ongeveer hetzelfde Grin

EdP
Klopt. Ik was alleen iets langzamer met intikken.
Gewijzigd door EdP op 20-07-2010 17:05

Bendo
Wow,
jullie zijn supersnel!! Grin

Zal mij wat meer tijd kosten om het e.e.a. in de praktijk te brengen, maar ga er mee bezig.

Dank, dank, dank

groeten,
Ben Wink

PJW Lignon
Oeps! Dat lijkt wel een dubbelpost.....

Smile

Bendo
Super: de Linksys werkt achter de Zyxel.
Bedraad wel te verstaan.
Domme vraag misschien: hoe krijg ik het voor elkaar dat ze draadloos met elkaar communiceren??

Groet,
Ben
Gewijzigd door Bendo op 22-07-2010 20:05

EdP
Bedoel je dat je de 2 draadloos wilt verbinden? Dat heet een Wireless Bridge of WDS (Wireless Distribution System).
Het werkt niet tussen alle draadloze apparatuur. Je kunt het wel proberen.
In de ZyXEL zie ik geen opties voor WDS, maar misschien in je WAG160N wel.
Als die het heeft, dan moet je er exact dezelfde instellingen voor Wireless LAN in maken, dus zelfde SSID, mode, kanaal, WPA-key, ook moet je waarschijnlijk het MAC adres van de ZyXEL z'n WLAN in de Linksys invoeren. Dat MAC adres kun je met inSSIDer gelook ik wel achterhalen.

Maar zeg 's, heb je niet geprobeerd om de Linksys als modem en router in te zetten?
Heb je aan het N-signaal niet voldoende? Je pc of laptop moet dan natuurlijk ook een N-kaart hebben om daarvan te kunnen profiteren.

Je andere topic heb ik weggehaald, dubbel posten is niet nodig.

Spring naar forum:

Reageren? » Word lid! Of log in!

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WAG160N achter Zyxel P-2601HN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum Antw. Laatste bericht
NAS (webserver) achter Zyxel P-2812HNU(L) Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 12-05-2012 04:25
Switch achter Telfort modem 2812 werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01-05-2012 23:55
Imac G3 OSX 10.4.11 en zyxel 2812 geen verbinding Algemeen 2 01-05-2012 21:40
LG NAS achter P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 20-04-2012 21:34
Linksys WAG200G i.c.m Linksys E4200 router Telfort met eigen modem/router 3 08-02-2012 16:42
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Lid worden?

» Klik hier «
Om deel te nemen.

Wachtwoord vergeten?
Vraag hier om een nieuw wachtwoord.
Gebruikers recent online
SimOnly09:46:19
Jan Jansen11:17:14
Franzki 1 dag
Ledenenquête
Tevreden met Telfort?

Ja
Ja
39% [312 stemmen]

Nee
Nee
61% [478 stemmen]

Stemmen: 790
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 12/10/2007 15:43
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

24-05-2012 17:43
Shock Machteloos

20-05-2012 22:33
DSL storing Middelburg Sad

14-05-2012 21:57
Portforwarding op zyxel p_2812 werkt niet, wie helpt?

16-04-2012 00:03
Maar mijn nieuwe VDSL modem werkt prima, goede heldere telefoonverbinding
en snelle internet verbinding. Ik was al jaren telfort abbo maar nu met korting nieuw abbonement :-)

15-04-2012 23:59
burp burp cheers ;-)

---
Hier uw advertentie?
---
Aanbevolen
Kwalitatieve webhosting, domeinregistratie en support vanaf 3,33 per maand
Webhosting 3,33 p/m
Copyright SimOnly © 2012. Privacy informatie. Onafhankelijke internet provider forums door gebruikers voor gebruikers!

Forum Alice, Forum CaiWay, Forum Glasvezel, Forum KPN, Forum Online, Forum T-Mobile, Forum Tele2, Forum Telfort, Forum UPC, Forum VodaFone, Forum XS4ALL, Forum ZeelandNet, Forum Ziggo
VDSL Informatie : Buien Radar : TV Programma Gids : WebSite Van Mij : Weer Woord