obey-robots.txt
04 December 2016, 09:10
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetverbinding valt regelmatig weg

MJesk
Hallo allemaal,

Al geruime tijd valt regelmatig (op willekeurige tijdstippen) het internet uit, en reset het kastje de internetverbinding. Dit duurt meestal enkele seconden, en is verder niet zo'n heel groot probleem, maar wel licht irritant. De netwerkverbinding blijft in de tussentijd wel intact.

We hebben de kabel van de router naar de telefoonverbinding al eens vervangen, en dat heeft niet geholpen. We maken gebruik van een router/modem van Belkin; de F5D8633-4 v1 (01).

In de bijlage de status van het kastje op dit moment.

In het logbestand staat het volgende als de internetverbinding wordt hersteld:
07/16/2010 11:52:22 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 195.241.76.195,Lease time=14400
07/16/2010 11:52:22 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
07/16/2010 11:52:22 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=xxxxxxxxxxx
07/16/2010 11:52:22 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 195.241.76.195
07/16/2010 11:52:22 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
07/16/2010 11:52:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
07/16/2010 11:52:10 ADSL Media Up !
07/16/2010 11:51:46 DHCP Client: [ATM1]Send Release
07/16/2010 11:51:45 ADSL Media Down !

Kan iemand ons helpen?

Groeten, MJ

[Edit] Plaatje toegevoegd (bestandsnaam was te lang!)

MJesk voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Franzki op 16 juli 2010, 14:29

Franzki
We hebben de kabel van de router naar de telefoonverbinding al eens vervangen, en dat heeft niet geholpen.

Ik neem aan dat je met "telefoonverbinding" het isra-punt bedoelt? Hoe lang is de kabel tussen modem en isra-punt? Hoe ziet het isra-punt eruit (kun je een foto plaatsen?). En zitten er nog aftakkingen op deze aansluiting?

En heb je eventueel een Zyxel modem liggen waarmee je de verbinding kunt testen?
Gewijzigd door Franzki op 16 juli 2010, 14:35

MJesk
Ik neem aan dat je met "telefoonverbinding" het isra-punt bedoelt?

zie plaatje.

Hoe lang is de kabel tussen modem en isra-punt?

Ongeveer een meter.

En zitten er nog aftakkingen op deze aansluiting?

Nee.

En heb je eventueel een Zyxel modem liggen waarmee je de verbinding kunt testen?

nope.

Franzki
Het plaatje lijkt me geen isra-punt maar een gewoon telefoonstopcontact.

Heb je enig idee waar die witte kabel vandaan komt? En waar de telefoonkabel van KPN het huis binnen komt.

In nieuwe huizen is het vaak de meterkast... in oudere huizen kan het een isra-punt in de woonkamer zijn.

[EDIT] Je upload is ook niet optimaal (945kbps)... dit kan duiden op een probleem met de bekabeling tussen modem en isra-punt. Advies is om eerst uit te zoeken of je een isra-punt kunt vinden.
Gewijzigd door Franzki op 16 juli 2010, 15:09

MJesk
Het plaatje lijkt me geen isra-punt maar een gewoon telefoonstopcontact.

Heb je enig idee waar die witte kabel vandaan komt? En waar de telefoonkabel van KPN het huis binnen komt.

Ik heb even doorgezocht, en die zoektocht leidde mij naar de kelder. het israpunt ligt dus in de kelder (zie plaatje), terwijl die aansluiting uit de vorige post op de eerste verdieping zit. Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat het ligt aan (de lengte van) die kabel...

Groeten, MJ

Edit: de witte kabel loopt overigens direct naar het modem.

Gewijzigd door MJesk op 16 juli 2010, 15:22

Franzki
De beste oplossing zou zijn om het modem in de kelder te plaatsen... de lasdop (het plastic kokertje) is je isra-punt.

je mag de witte kabel (die rechts uit de lasdop komt) doorknippen en er een lasdoosje op aansluiten waar je vervolgens een kort snoertje kunt inprikken naar je modem. Als je een beetje handig bent kun je zelfs rechtstreeks een stekkertje op de witte kabel knijpen zodat deze rechtstreeks in het modem gaat.

Als dit niet mogelijk is, zul je toch moeten nagaan of je de bekabeling tussen modem en isra kunt verbeteren.

Ik zag op de eerdere foto met het telefoonstopcontact een wit kabeltje en een telefoonstekker. Als dat witte kabeltje naar het modem gaat... wat doet die telefoonstekker daar dan? Of gaat dat witte kabeltje op de foto naar het israpunt en de telefoonstekker met een korte kabel naar het modem.?
Gewijzigd door Franzki op 16 juli 2010, 15:33

MJesk
Ja ik was in de war. Ik dacht dat je dat doorzichtige kabeltje bedoelde. De doorzichtige kabel gaat naar het modem en de witte naar het israpunt.

We zijn hier al in overleg, en er zijn plannen om er wat aan te doen. Alvast bedankt in ieder geval!

Franzki
Of verplaatsen van het modem al je problemen met de wegvallende verbinding oplost, is natuurlijk niet te garanderen... er zou nog meer mis kunnen zijn.

Maar het is wel een goede eerste stap... de lage upload betekent waarschijnlijk dat het gewoon niet goed zit met die kabel vanuit de kelder naar het telefoonstopcontact boven. En die lange kabel kan tevens de wegvallende verbinding veroorzaken.

EdP
Je zou ook een beter (afgeschermd) telefoonsnoer kunnen nemen om het modem aan het ISRA punt te koppelen, in geval je draadloze signaal vanuit de kelder te zwak wordt.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

MJesk
Het plan is nu om in de kelder een modem aan te sluiten, en dan vanaf het modem een netwerkkabel naar boven naar de router te trekken. We hebben alle spullen hier in principe liggen, dus we gaan dat volgende week uitproberen. Dan zijn de overige huisgenoten op vakantie.

Ik laat nog wel weten wat het resultaat is.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetverbinding valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Toegangstype valt weg Helpdesk 2 31 januari 2013, 21:12
internetverbinding steeds eruit Storing 1 20 augustus 2011, 13:14
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
internetverbinding maken lukt niet Storing 11 14 juni 2011, 12:41
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:07:16
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv