obey-robots.txt
02 December 2016, 23:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende internetverbinding --> help!

Nien84
Hallo,
Ik ben een leek wat internetverbindingen en computertermen betreft. Heb wel aardig wat vergelijkbare problemen gezien maar de antwoorden die daarop kwamen daar snapte ik niks van, dus ik start maar een nieuw topic op...

Ik heb ook last van een kort wegvallende internetverbinding. Soms doet mijn internetverbinding het de hele dag goed, maar meestal valt ie er zo ongeveer 1 of 2 x per halfuur eventjes uit. Soms is het zo kort dat mijn msn het gewoon blijft doen, maar gisteravond had ik er echt 3 x achter elkaar last van en het duurde elke keer zo lang dat mijn msn uitviel. Als mijn internetverbinding er niet na 2 seconden vanzelf weer in gaat, dan probeer ik meestal zelf opnieuw verbinding te maken. Soms krijg ik dan een bericht zoals dat mijn netwerksleutel of beveiligingssleutel niet juist is. Ik heb een WPA-key en ik zet dan mijn wachtwoord er opnieuw in, maar het probleem blijft zich voordoen, terwijl het wachtwoord wel gewoon goed is. Als dat probleem zich 2 x voordoet start ik tegenwoordig het modem gewoon even opnieuw op, even uit en weer aan, en daarna doet hij het altijd weer. Maar het duurt gewoon 5 minuten voordat ie het dan weer doet!

Ik had hiervoor, in een ander huis, KPN internet en daar had ik geen problemen op mijn laptop. Ik heb Windows Vista (ik weet het, is ook niet mijn favoriet) en ik heb ook nog een vaste computer hier sinds kort. Op die vaste computer met Windows XP valt de verbinding er soms ook uit, gelijktijdig met mijn laptopverbinding, want ik heb eens gekeken toen op de laptop, waar ik het meest op werk, mijn internet uitviel, of het op de vaste pc ook zo was. Ja dus. Het lijkt dus niet aan mijn laptop te liggen, bovendien doet mijn laptop het op andere internetverbindingen, bijv bij mijn vriend thuis, het wel gewoon prima.

Ik heb sinds enkele weken een nieuwe modem. Die kreeg ik opgestuurd van Telfort. Maar helaas doet zich nog steeds hetzelfde probleem voor... Ligt dus blijkbaar ook niet aan de modem. Ik heb ook al een keer een ander kanaal (channel 7 en channel 11) geprobeerd, en ik heb ook gerommeld met de diverse beveiligingssleutels (WPA2, WPA en WEP). Niets helpt tot nu toe...

Wie o wie weet waar het wel aan kan liggen? En wie kan het in begrijpelijk taal uitleggen? Ik ben 26 en werk veel met de computer, dus ben niet helemaal leek, maar als er met ingewikkelde termen wordt gegooid dan weet ik niet waar het over gaat en wat het inhoudt...

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Nienke
Gewijzigd door Nien84 op 02 juli 2010, 08:59

Franzki
Zit het modem met een korte goede kabel rechtstreeks op het isra-punt aangesloten? Het isra-punt is de hoofdaansluiting van kpn.

Nien84
Mijn modem zit met de, bij de modem bijgeleverde, telefoon kabel op mijn telefoonaansluiting. Ik woon in een redelijk oud huis, maar de telefoonaansluiting ziet er prima uit. Mijn modem zit dus met die telefoonkabel op de telefoonaansluiting en met de adapter in het stopcontact daar vlak naast... Denk je dat het de aansluiting zelf is?

De vaste computer zit op het internet met een kabel... Het heeft dus ook niet alleen maar met draadloos internet te maken...

Franzki
De vraag is of je internet wegvalt of dat het probleem zit in de de verbinding tussen het modem en de computer.

Kun je eens inloggen op het modem? Dan klikken op "packet statistics", dit staat ergens rechtsonder.

En dan kijken wat de "system up time" is en wat de "up time" is.

Nien84
Hmmzzz... Er staat bij mij geen statistics...
er staat alleen dit:

Please select Wizard or Advanced mode

The Wizard setup walks you through the most common configuration settings. We suggest you use this mode if it is the first time you are setting up your router or if you need to make basic configuration changes.

Use Advanced mode if you need access to more advanced features not included in Wizard mode.

Go to Wizard setup
Go to Advanced setup
Click here to always start with the Advanced setup.

Franzki
Dan mag je kiezen voor advanced setup.

Nien84
Ah, kijk aan... Bedankt!!!

System up Time: 10:56:24
Current Date/Time:
CPU Usage: 7.30%
Memory Usage: 34

Up time: 10:55:29

Link Status: Up
Upstream Speed: 1029 kbps
Downstream Speed: 14882 kbps

Zoiets?

Franzki
Volgens het modem heb je al ruim 10 uur een internetverbinding... waarschijnlijk heb je gisteravond het modem voor het laatst gereset.

Als je nu ook last hebt van een slechte verbinding, zou het een combinatie kunnen zijn van Windows XP en Windows Vista.

Lukt het om alleen de XP-computer aan te sluiten en het modem een keer opnieuw op te starten? En dan daarmee te testen of het stabiel blijft werken?

Nien84
Hij is deze ochtend al de hele tijd stabiel. Het is onvoorspelbaar wat hij doet.. Gisteravond heb ik inderdaad de modem voor het laatst gereset. Toen was de verbinding echt irritant vaak eruit en ook nog eens lang. Vandaag heeft hij er nog geen 1 keer uit gelegen. Als ik weer problemen krijg, dan zal ik de xp computer eens opstarten en de modem resetten. Het vervelende is alleen dat het dus onvoorspelbaar is wanneer hij eruit ligt en hoe lang het duurt en hoe erg het is... Maar ik zal het eens proberen...

Franzki
Voordat je gaat resetten... Het is belangrijk om eerst naar de uptime in het modem te kijken voordat je dat doet.

Als de uptime (van de verbinding) weer op 0 wordt gezet tijdens het wegvallen, dan is er daadwerkelijk sprake van een wegvallende adsl-verbinding. En dan moet je gewoon de Telfort helpdesk bellen. Zij kunnen je lijn dan verder onderzoeken en eventueel een monteur aansturen.

Als het probleem op je eigen netwerk zit, dan zou het een probleem met Vista kunnen zijn, om precies te zijn met IPv6.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internetverbinding --> help!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 31 januari 2013, 23:41
internetverbinding steeds eruit Storing 1 20 augustus 2011, 13:14
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
internetverbinding maken lukt niet Storing 11 14 juni 2011, 12:41
Internetverbinding valt telkens weg Storing 15 08 november 2010, 21:04
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:07:26
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv