obey-robots.txt
07 December 2016, 13:27
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding zeer traag

Kap
Sinds vrijdag is mijn verbinding 1 mb download normaal 16. Inmiddels is er door Telfort een lijntest gedaan en deze is tot aan het modem ook 16 mb. Op hun advies heb ik het antivirusprogamma, firewallinstellingen, bekabling van modem naar pc gecontroleerd en daar is niets mis mee. Reset van het modem helpt ook niet. Ook met andere computers geen resultaat het blijft zeer traag 1 mb, de upload is wel goed. Regio 8501. Zijn er meer met deze problemen?
Gewijzigd door Kap op 30 juni 2010, 14:53

Franzki
Welk type modem heb je precies?

Wat heb je allemaal op je lokale netwerk aangesloten (pc's, routers, switches etc.)?

Test je de snelheid bedraad of draadloos? en hoe test je deze?

Kap
ZyXel P-2602HW-D1A aangesloten 4 pc 1 draadloos.
Test snelheid bedraad met 1 pc. Test via speedtest.net

Franzki
Speedtest is niet zo'n betrouwbare site... je zou beter kunnen proberen wat voor gemiddelde snelheid je haalt bij het downloaden van een groot bestand van een snelle server. Probeer eens hoe lang deze duurt:
ftp://ftp.telfort...1000mb.bin

Let op... deze is 1GB groot!

Verder kun je het beste testen zonder dat de andere pc's actief zijn en liefst met draadloos tijdelijk uitgeschakeld op het modem.

Kap
De download snelheid is 137 kb/sec dit zou 2.5 uur gaan duren inmiddels verbreekt de verbinding ook.

Franzki
Hmm...

Hier geeft hij aan dat het 10 minuten zou moeten duren... en mijn modem traint op 16Mb in.

Jouw effectieve snelheid is dan inderdaad ongeveer 1Mbps en dat lijkt me niet goed.

Wat je zou kunnen proberen is om alle kabels los te maken van het modem en alleen 1 pc bedraad aan te sluiten. Ook voor de zekerheid even draadloos uitzetten op het modem en het modem een keer herstarten.

Ik ben benieuwd of het dan beter gaat.

Kap
Heb ik al een paar keer gedaan, 1 computer andere kabels het maakt niets uit helaas.

Telfort webcareteam
Kap schreef:
Heb ik al een paar keer gedaan, 1 computer andere kabels het maakt niets uit helaas.

Ook met draadloos uit en verscheidene computers/poortjes?
Zou u mij per PB uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toe kunnen sturen?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
Gegevens ontvangen. Er gaat op DSL niveau (inderdaad) niets mis. Heeft u nog (draadloze) routers / switches of servers in uw thuisnetwerk aangesloten? Heeft u de mogelijkheid om het met een ander modem te testen?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Kap
Al het draadloze heb ik nu uit staan. 11 mb download en 0.65 up, dus er is enige verbetering. Ik heb geen mogelijkheid om met een ander modem te testen. Ik krijg toch ook de indruk dat er iets goed mis is met het modem.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding zeer traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:28:49
| hilka8501:32:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv