obey-robots.txt
04 December 2016, 09:07
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ander modem met telfort i-net+bellen

ben
hallo,

Sinds 2 maand heb ik het internet van telfort Frown, ik heb dezelfde problemen als elders op dit forum vermeld; zoals opnieuw intrainen van het modem en het verliezen van de connectie zodra er een extra wireless pc aan gaat of reboot. Angry

Ik ben ten einde raad en overweeg een ander modem te kopen welke vrij te programmeren is.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Draytek Vigor 2910 VG.

Wie heeft ervaring met een ander modem dan het zyxel modem wat geleverd is door telfort en het werkend heeft gekregen???

Graag uw reactie....
Gewijzigd door ben op 21 februari 2008, 17:20

molton
http://klantenservice.internet.telfort.nl/Vast-bellen/Technische-vragen.aspx#faq8028

hoi, hier staan alle gegevens voor Telfort bellen.

ben
op die goedkope website van telfort geven ze helaas niets prijs over alternatieven..

louis518
GrinGrin ik zit zelf met de draytek vigor 2700vg GrinGrin

die werk perfect op telfort makelijk in te stellen word netjes op de webside van draytek aan gegeven

EdP
Ook hier geldt: de Zyxel is NAT router, firewall en dhcp-server in 1. Dat betekent dat als je er een andere (wireless) router aan koppelt, je aan het volgende moet voldoen:
1. in een van beide NAT (routing) functie uitschakelen
2. in een van beide firewall uitschakelen
3. in een van beide dhcp functie uitschakelen
4. allebei een verschillend IP adres

Dat je netwerk uitvalt wijst erop dat aan 1 of meer van de 4 niet is voldaan.

Als je de Zyxel ook voor vast bellen wilt gebruiken moet je die functies in je extra router uitschakelen, voor enkel internet mag je zelf kiezen in welke van de 2.

ben
daar ligt het niet aan, ik heb al veel gelezen en geprobeerd, zelfs met telnet het modem ingesteld maar niets hielp. ik ben er klaar mee met dit modem......

heb besloten om de draytek vigor 2910 vg te kopen en deze is nu besteld hopelijk heb ik hem nog voor het weekend.

mijn hoop is dat het nu wel goed gaat werken, ik laat het jullie zowiezo horen!!

bedankt tot nu toe Wink

EdP
Ik zat niet goed te lezen. Het gebeurt als je een extra wireless PC aanzette.

Staat er op die pc een dhcp server aan? Logboeken / logfiles bekeken?

EdP
De Draytek 3300V heeft trouwens een hele wonderlijke en kwalijke fout in de port-forwarding/firewall, ik hoop voor je dat dat niet voor de 2910VG geldt.

Achtergrond: ik had alles precies ingevuld, dus extern en intern IP adres en ook TCP of UDP, bleek niet te werken en stond de HELE router wagenwijd open. Lekker dan Frown
Meteen gehackt natuurlijk door zo'n f*cking scriptkiddy. Angry

Wat bleek, je moest protocol Both (of All, weet niet meer) kiezen en bij LAP IP adres 0.0.0.0 i.p.v. het adres dat je bedoelde....
Hint: vergeet niet een leak-test en port-scan te draaien.

ben
ok ik heb dan niet de Draytek 2910 VG maar de 2800 VG gekocht omdat daar wel een adsl modemfunctie inzit. nu probeer ik hem aan de praat te krijgen alleen lukt het mij nog niet.

wie heeft ook een draytek modem met telfort internet werkend die kan mij vast een antwoord geven.

als ik via de website van draytek de instellingen opvraag (tiscali) en dit zo invul dan als ze graag willen dan krijg ik geen toegang tot het internet.
wat ik vreemd vind is dat je volgens hun handleiding nergens de gegevens van de internetprovider hoeft in te vullen (hier denk ik aan gebruikersnaam en wachtwoord).

wie kan mij vertellen hoe jullie het hebben opgelost, het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn nieuwe modem niet goed is Shock

WiND1
IK heb een 2800 VG die ik met Tiscali instellingen binnen 1 minuut online kreeg.
http://www.draytek.nl/pages/Support/internettoegang/main/manual.php?product=69&aanbieder=16&abonnement=174&submit=Genereer+Handleiding

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ander modem met telfort i-net+bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:04:41
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv