obey-robots.txt
07 December 2016, 13:29
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Parameters voor Instellingen Voip-account anders dan Telfort-VastBellen?

hondengek
Gelet op mijn verbindingsproblemen met de Fritzbox 7170 (inclusief een acuut telefonieprobleem) overweeg ik

- hetzij de Zyxel 2602 -multi pc bedraad- in ere te herstellen
- of een ander modem/router van Draytek 2820n aan te schaffen

Ooit heeft er op dit forum een howto gestaan over de de specifieke instellingen van een Budgetphone-account in een Zyxel 2602.
Ik doel daarbij niet op de gebruikelijke parameters zoals sip1. budgetphone e.d. maar over zaken als exp. tijd en zo.
Helaas heb ik na lang zoeken die bewuste handleiding niet kunnen vinden.
Wie weet raad?

Mochten er gebruikers zijn met ervaring met Draytek houd ik me trouwens graag aanbevolen.
Met name ben ik geinteresserd in de stabiliteit van de internetverbinding die bij de Fritsjes nog wel eens te wensen over schijnt te laten. (synchronisatieprobleem)

Bedankt!

roy
Gewijzigd door hondengek op 24 juni 2010, 22:34

EdP
Een Howto ben ik mij niet bewust van, maar als volgt heb ik zelf m'n BudgetPhone account ingesteld.
Stel dat je telefoonnummer 020-5551234 is.

SIP1

De Advanced settings, waarbij ik eerlijkheidshalve moet opmerken dat ik sinds enige tijd de Primary en Secondary Compression Types heb omgewisseld, omdat (nagenoeg?) alle gesprekken via G.711A lopen in Nederland.

SIPsettings

Edit: klik op de plaatjes voor een uitvergroting.
Gewijzigd door EdP op 24 juni 2010, 23:06
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
Top, precies wat ik bedoelde (met name plaatje 2)
Bedankt!!

Ape
De instellingen voor BudgetPhone kan je vinden op het BudgetPhone forum.
Hierzo: http://www.budget...c.php?t=38

Zij adviseren andere geavanceerde instellingen.

Experation Duration 3600
Register Re-send timer 1800
Session Expires 3600
Min-se 1800

Kijk voor de beste satelliet links naar satelliet.start-plaats.nl

EdP
You're welcome Smile

hondengek
Hallo EdP,

De Zyxel staat hier weer te knipperen dat het een lieve lust is.
OK, ik moet het nu wel zonder al die prachtige Fritzbox Voip-features doen maar daarvoor is de verbinding tip top en als ik wil bellen weerhoudt me niet een ongewenste ononderbroken kiestoon....

Ik ben voorlopig tevreden maar ga natuurlijk wel aanspraak maken op de AVM-garantieprocedure.

Dank je voor de support!

roy

EdP
Goed om te horen, graag gedaan Smile

hondengek
EdP en anderen,

Om mijn verbinding is de laatste dagen veel te doen.
Een korte terugblik: regelmatig synchronisatieproblemen met de Fritzbox 7170.
Daar support door Telfort alleen wordt gegeven op de Zyxel apparatuur, afgelopen zaterdagavond de 2602 opnieuw ingewijd.
Leek in eerste instantie goed te gaan totdat zondagochtend zich de eerste problemen voordeden.
Om een lang- en eentonig verhaal kort te houden: Telfort heeft kordaat gehandeld en mijn lijn gedownsized van ca. 7,5 tot 6,6 Mbit.

Jullie begrijpen dat het modem het zwaar voor zijn kiezen (chips) gekregen heeft; vele reboots deels door mij maar ook op afstand door Telfort.

Het zaakje draait nu zo'n 5 uur stabiel maar toch zou ik jullie een vreemde constatering niet willen onthouden.

Ik had op Sip 1 een Budgetphone-account voor inkomend- en onder sip 2 een Voipbuster-account voor uitgaand telefoonverkeer ingevoerd.

Door het vele opstarten van het modem bleek sip2 (voipbuster dus) qua uit zichzelf gewijzigd te zijn in een tweede Budgetphone-account.
Diverse langere telefoongesprekken vanmiddag met het buitenland heb ik daardoor tegen het volle pond gevoerd.

Geen drama natuurlijk maar misschien is een kleine waarschuwing hierbij toch op zijn plaats?!?
Iedereen reboot het modem immers wel eens, toch?

Groet,
roy
Gewijzigd door hondengek op 28 juni 2010, 20:39

EdP
Nou dat is wel zeer vreemd, ik heb nog niet meegemaakt dat een SIP account zomaar ineens werd gekopieerd naar een 2e.
Wat ik me nog wel kan voorstellen is de toewijzing van outgoing/incoming aan welk SIP account.
Weet je zeker dat dit niet door jou of Telfort is gewijzigd?

hondengek
Nu ben ik een notoire twijfelaar maar v.w.b. de SIP-toewijzing van de telefoon ben ik zelf wel absoluout zeker.
Wat Telfort al dan niet gedaan heeft daarop was ik natuurlijk niet bedacht.
Na de constatering gisteren heb ik ook de geavanceerde SIP-instellingen nog maar eens bevestigd.
Het zaakje stond er vanochtend vroeg in ieder geval nog juist in en de verbinding is bovendien niet uitgevallen.

Moet me bij dit weer sowieso niet zo druk maken....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Parameters voor Instellingen Voip-account anders dan Telfort-VastBellen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:30:26
| hilka8501:33:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv