obey-robots.txt
07 December 2016, 13:27
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

geen ethernet verbinding, wie weet raad?

FreekVerhulst
Hallo, ik heb op een Dell Inspiron 6400 Windows XP opnieuw geinstalleerd met de CD van Dell. Daarna alle drivers geinstalleerd vanaf een andere CD van Dell. Alles werkt behalve de ethernetverbinding, (draadloos werkt wel).
Er zit een Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller in. Bij eigenschappen staat dat het apparaat correct werkt. Wat doe ik verkeerd? Bij apparaatbeheer zie ik verder geen gele vraagtekens staan. Ik heb op een andere laptop even de kabel aangesloten en daar werkt het wel dus heb ik via een kabel verbinding.
Ik snap dit niet, is de kaart kapot of een verkeerde instelling? Hij geeft ook aan: LAN-verbinding Netwerkkabel is niet aangesloten

Franzki
Heeft het ooit gewerkt?

Heb je de meest recente driver al geprobeerd?
http://support.de...&impid

Als Windows een probleem met de kabel ziet, dan kan dat ook gewoon echt het probleem zijn. Misschien een slecht contactje of iets dergelijks. Altijd zinvol om even een andere kabel te proberen.

FreekVerhulst
ik heb de kabel op een andere pc aangesloten en dat werkt. Ik weet niet of het ooit gewerkt heeft want ik heb eigenlijk nooit met een kabel gewerkt op deze pc, altijd draadloos maar omdat ik 'm aan mijn zoon geeft wil ik met een draad installeren

Franzki
Voor alle zekerheid zou ik een andere kabel proberen als je de mogelijkheid hebt.

Verder de driver updaten als je op de cd niet de meest recente versie hebt staan.

Als laatste kan het nog zijn dat de laptop niet in staat is om met de Zyxel de juiste snelheid overeen te komen. Je zou dan nog kunnen proberen de netwerkkaart op 100Mbps/full duplex in te stellen.

Als dit allemaal niet werkt, zou het inderdaad aan de netwerkadapter kunnen liggen. Soms is het iets eenvoudigs als een verbogen pinnetje in de aansluiting dus dat zou je ook nog kunnen bekijken.

Anders zul je wellicht met een losse netwerkadapter moeten werken.

mesa57
Nog een paar dingen die je zou kunnen proberen :
- Een andere kabel inderdaad. Het kan zijn dat je b.v. een crossover gebruikt en de netwerk interface autosensing niet werkt
- Een laptop bevat meestal ook een wifi netwerk adapter. Schakel alle netwerk adapters uit behalve de utp netwerk adapter. Windows heeft een hekel aan meerdere netwerk adapters
- Bij een kabel verbinding zitten er soms led's bij de aansluiting. Als die niet branden is er gewoonweg geen fysieke connectie

FreekVerhulst
Alles geformatteerd, allemaal nieuwe drivers enz. Alles werkt behalve die ethernetpoort, raar hoor, ik zie verder geen bijzonderheden.

Richard
Kan toch zijn dat ie niet lekker meer is. Mijn geintegreerde gigabit kaart had ook eens een probleem, wilde ook niet meer, ook niet na formatteren en opnieuw installeren.

Uitgeschakeld, andere kaart er in, probleem opgelost. Dat zou je eens kunnen proberen.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen ethernet verbinding, wie weet raad?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
ik raad aan om telfort er uit te doen Klacht over Telfort 4 19 april 2016, 18:45
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:29:00
| hilka8501:32:33
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv