obey-robots.txt
07 December 2016, 13:24
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding valt kort weg

Rodyle
Hallo daar,

Sinds een dag of twee hebben we een probleem met onze verbinding. Hij valt namelijk op random tijdsintervallen (hoewel er wel enige clustering in schijnt te zitten) voor een tijdsduur van enkele seconden tot een par minuten weg. Jammer genoeg heb ik zelf totaal geen verstand van hoe deze zaken precies in elkaar zitten. Ik vermoed echter wel dat het probleem niet ligt in de draadloze verbinding vanaf het modem. Het netwerk blijft namelijk wel in stand, alleen de verbinding met het internet houdt er mee op.

Als iemand me kan helpen met het oplossen van dit probleem zou ik heel erg dankbaar zijn.

Franzki
Hoe test je dat je thuisnetwerk wel blijft werken? Kun je nog wel het modem benaderen of een andere pc?

Welk type modem heb je precies? Kun je zien welke lampjes op het modem branden op het moment dat de verbinding uitvalt?

Is het modem met een korte goede kabel rechtstreeks aangesloten op het isra-punt (= hoofdaansluiting kpn).

Rodyle
"Hoe test je dat je thuisnetwerk wel blijft werken? Kun je nog wel het modem benaderen of een andere pc?"

Daar heb ik niet naar gekeken. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat zodra hij aangeeft alleen een lokaal netwerk te hebben dit ook wel het geval zal zijn.

"Welk type modem heb je precies? Kun je zien welke lampjes op het modem branden op het moment dat de verbinding uitvalt?"

Daar vraag je me wat... Dat zou ik even moeten nakijken. Volgens mij branden alle lampjes normaal behalve het 'internet' lampje, dat zwaar hyperactief aan het knipperen is.

"Is het modem met een korte goede kabel rechtstreeks aangesloten op het isra-punt (= hoofdaansluiting kpn)."

De precieze lengte weet ik niet, maar er zit wel minstens een meter of 2,5 aan kabel tussen het modem en het punt, waarschijnlijk wel 5 (modem staat op de tweede verdieping).

Ik zal deze dingen uitzoeken en morgen even posten.

Bedankt voor de hulp!

[EDIT] Opmaak van de quotes aangepast zodat het leesbaarder wordt. Je kunt tekst-opmaak als quote weergeven met behulp van het "tekstballonnetje" in het toolmenu.

Gewijzigd door Franzki op 23 juni 2010, 23:21

Franzki
Als je een zilverkleurig Zyxel modem hebt, dan kun je inloggen op het modem via je webbrowser op 192.168.1.254 .

Als je in het hoofdscherm klikt op "packet statistics" vind je onder "up time" hoe lang de internetverbinding actief is.

Ik ben benieuwd welke waarde daar staat.

Rodyle
Ja, we hebben inderdaad dat basis Zyxel modem. Hij geeft het volgende aan:

System Monitor

System up Time: 29:12:27
Current Date/Time:
CPU Usage: 7.70%
Memory Usage: 27%

Ik heb nog geen uitval gehad, maar zodra dit gebeurt zal ik kijken of ik dan inderdaad nog bij het modem kan komen en welke lampjes branden.

EDIT: HM... Dit is iets interessanter:

WAN Port Statistics

Link Status: Up
WAN IP Address: IPADDRESVERWIJDERD
Upstream Speed: 1007 kbps
Downstream Speed: 13198 kbps

Up time: 0:06:51
Gewijzigd door Rodyle op 24 juni 2010, 14:17

Franzki
Aan de uptime van 6 minuten kun je zien dat blijkbaar 6 minuten geleden je internetverbinding is hersteld.... dan weten we al iets meer...

Als er nu een lange kabel tussen modem en isra-punt zit, is het altijd goed om te testen wat er gebeurt als je het modem met een korte kabel aansluit.

Rodyle
(even ter verduidelijking: die Up time in de edit hoort bij de WAN port statistics)

Ik zal kijken of we nog een andere kabel hebben liggen.

Erwin87
Ik heb sinds vandaag het zelfde, valt kort weg voor paar min of soms seconden.
2e pc heeft precies het zelfde, router reset helpt ook niet, zal wel aan telfort oid liggenSad

Franzki
@Erwin87:

Vriendelijk verzoek om even een eigen onderwerp aan te maken voor je vraag.

Dat houdt het forum overzichtelijk...

Bij voorbaat dank!

Rodyle
Een kleine update: tijdens zo'n uitval branden alleen de 'power' en de 'ethernet' knop. DSL en internet zijn dus uit.

En over een verkorting van de kabel: daarvoor moet ik even een oplossing gaan zoeken. De kabels zijn namelijk door de muur getrokken tijdens een verbouwing, en de splitter waaraan het modem is verbonden is dus niet heel makkelijk bij te komen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt kort weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:25:56
| hilka8501:29:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv