obey-robots.txt
04 December 2016, 17:13
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

gigaset sx376 en zyxel

petrap
Hallo
Heb de instellingen gezien bij dit forum op Howto Gigaset sx762 met Telfort maar ik zit daarvoor al met het probleem dat ik 192.168.2.1 niet kan openen. Alle adviezen die er staan kan ik dus niet uitvoeren... graag een simpel geformuleerd advies over hoe en waar ik het moet zoeken. Het vreemde is wel dat dit afgelopen woensdag ineens optrad.. is dit een geblokkeerd IP ?

[EDIT] Hyperlink naar forumtopic klikbaar gemaakt.
Gewijzigd door Franzki op 20 juni 2010, 20:34

IronSouL
het hoef niet altijd 192.168.2.1 zo te zijn
het kan meestal bijvoorbeeld 192.168.1.1 of 192.168.0.1 zijn

als ik bijvoorbeeld ook niet uitkomt op welk ip adres het apparaat zit
gebruik ik het programma wireshark
om zeker te zijn op welk ip het apparaat zit

op de officiŽle site van wireshark kan je het programma gratis downloaden zie link eronder
http://www.wiresh...
Gewijzigd door IronSouL op 20 juni 2010, 20:26

EdP
Het kan nog makkelijker: sluit je pc aan met een draad, hij zal vast een dhcp adres krijgen. Het LAN IP adres van je modem, het Standaard Gateway adres, kun je terugvinden bij de Status (tabblad Ondersteuning) van je netwerkkaart of als je het DOS-commando ipconfig /all intikt.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Of gaat het hier om het ip-adres van de Gigaset?

EdP
Ja ik heb maar even aangenomen dat de Gigaset een modem+router is, want ik weet niet wat een Gigaset SX376 is en Google weet 't ook niet... Het Gateway adres zou dan van de Gigaset moeten zijn.

Franzki
Daar had ik niet aan gedacht.... als het een modem/router is is het ip-adres inderdaad vrij eenvoudig te vinden.

petrap
OK ik probeer mijn eigen router (weer) aan te sluiten maar ik werk nu op de zyxel. Nu werkt internet, als ik echter alle kabels ed. weer via de Gigaset aansluit blijft de router zoeken naar een internetadres maar dat lukt niet. Mijn IP adres en de gateway (eindigt nu op 254) is anders dan met de Gigaset, dat was 192.168.2.1 Zonder toegang tot die IP kan ik de router niet instellen. De firewall uitgezet, maar nog steeds de melding "server op 192.168.2.1 doet er te lang over" En weet iemand waarom telfort me met een zyxel op een ander IP zet dan gebruikelijk ?

EdP
Je haalt een aantal zaken door elkaar.
Kun je eerst eens ingaan op de bovenvermelde vragen, anders kunnen wij je ook niet helpen.

petrap
hallo
De gigaset is een router WLAN dsl die met Windows XP in te stellen is via het IP adres van die router op 192.168.2.1 Zonder toegang lukt dat niet.
Moet ik via config /all zoeken naar het huidige adres of als ik alles heb aangesloten via de Siemens ? Met de zyxel zijn de gegevens als volgt : IP routering niet ingeschakeld, WINS proxy ingeschakeld evenals DHCP en aut. configuratie. Via status blijkt dat DHCP, DNS en standaardgateway op hetzelfde IP staan daar waar ik vroeger dus gewoon 192.168.2.1 zag staan. Ik weet niet goed welke info jullie nog zoeken ....

Franzki
Heeft de Siemens ook een ingebouwd modem?

Dan hoef je de Zyxel natuurlijk niet aan te sluiten.

Als je de Siemens hebt aangesloten dan kun je op je pc zien op welk ip-adres de Siemens zit.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gigaset sx376 en zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:32:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv