obey-robots.txt
04 December 2016, 19:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

e-mail gaat ook naar onbekend adres

PJ
Gisteren een mail gestuurd naar een @gmail.com adres; mail is daar ook aangekomen, maar ook bij een mij volstrekt onbekende mevrouw met het adres xxxx@zeelandnet.nl. Gelukkig was het geen belangrijk bericht, maar voor hetzelfde geld ging het wel over iets belangrijks! Hoe is het mogelijk dat mijn mail naar een volstrekt onbekend e-mailadres gaat? Ligt dat aan Telfort (mail verzonden met xxxx@tiscali.nl), aan gmail, of aan zeelandnet.nl? Wie weet raad, want als dit een maal gebeurt....groeten, PJ

Franzki
Blijkbaar heeft die mevrouw bij ZeelandNet contact met jou opgenomen.

Je zou haar nog kunnen vragen of ze de door haar ontvangen mail als bijlage naar jou wil terugsturen. Dan kun je misschien wijzer worden uit de headers.

PJ
de mevrouw heeft inderdaad gemaild; in haar antwoord stond ook mijn oorspronkelijke e-mail. Ik word alleen niet veel wijzer als ik naar de eigenschappen van haar mail ga! Krijg ik meer info als ze de oorspronkelijke mail als bijlage verstuurt?

Franzki
Ik ben geen expert... maar als de ontvangen mail als bijlage aan jou wordt verstuurd, dan blijven de headers waarschijnlijk intact.

Ape
Gewoon copy/paste doen van de broncode van de e-mail en die in de mail zetten.
Dan weet je zeker dat alles erbij zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar satelliet.start-plaats.nl

EdP
Het hangt er van af wat je gebruikt als mail client, Microsoft spullen verbergen dat soort voor de gebruiker "nutteloze" informatie (Microsoft-standpunt, niet mijn mening).
Als je bijv. Thunderbird gebruikt, dan zie je de volledige headers (alleen niet de envelope, die ziet alleen de server helaas).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Ape
Bij Vista Windows Mail kan je de bron zien.
Je moet wel even door het menu klikken. Het is goed verborgen...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar satelliet.start-plaats.nl

PJ
probleem is dat ik niet meer de eigenschappen van de oorspronkelijke mail kan terugvinden (ik gebruik Outlook 2007)

Franzki
Volgens mij heb je weinig aan de eigenschappen van de verzonden mail... tenzij daar een foute geadresseerde staat.

Het gaat om de headers van de ontvangen mail... op basis daarvan kunnen we zien welke route deze mail heeft afgelegd...

Franzki
Intussen heb je ook een topic hierover op een ander forum lopen.

Ik stel voor dat we de discussie centraal voeren. Wat mij betreft is dat hier omdat hier het topic al wat langer loopt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'e-mail gaat ook naar onbekend adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Wifi werkt niet naar tv WiFi 2 07 februari 2014, 23:28
ZyXel P-2602R ip-adres forwarden webserver Algemeen 28 03 juni 2012, 00:32
Telefoon gaat over, maar er is niemand Storing 9 03 mei 2012, 18:45
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:41:28
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv