obey-robots.txt
07 December 2016, 13:25
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

D-Link (Wireless) N Gigabit Router DIR-655

Gonzo1980
Hoi allemaal,

Ik probeer op dit moment een D-Link (Wireless) N Gigabit Router DIR-655 aan te sluiten. Ten eerste via de meegeleverd cd-rom maar dan krijg ik een foutmelding dat de kabel tussen router en PC niet goed is ingeplugd, wat deze wel is, tenminste op mijn oude modem werkt hij wel. Toen handmatig, via router zelf in loggen, installeren: alles lijkt te werken, kom ook in de router, maar geen internet verbinding.

Ik heb ergens op dit forum de volgende settings gevonden:
Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

Ik kan nergens de 'mode' kiezen zoals hierboven, eigenlijk alleen maar keuze uit DHCP, PPPoE, PPTP, L2TP, etc.
Protocol op die manier hierboven kan ik ook nergens vinden.
Maar belangrijker, lijkt mij (geen idee waarom), is dat ik nergens de VPI/VCI waarden kan invoeren.

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dus weet hoe je voor Telfort ADSL een D-Link DIR-655 moet instellen.
Het is de bedoeling dat ik 2 PCs via een kabel op de router/modem zet en dan wireless (later, hoeft nu niet) verbinding maak met mijn mediastation bij TV.

Enige tips?

Cheers.

Gonzo1980
Ik heb inmiddels ook een poging gedaan om de SpeedTouch 706 te laten zitten, daar uit een kabel naar de D-Link te hangen, en dan vanuit de D-Link 2 pc's aan te sluiten. Dit werkt op zich wel (heb internet op beide pc's dus via SpeedTouch 706 met de D-Link als extra router) maar ik kon nog geen draadloos verbinding krijgen tussen mijn AC Ryan en de D-Link... dat moet ik dan nog uitzoeken. Iemand tips?

Overigens, ik wil liever met de D-Link meteen op de verbinding zitten zonder de SpeedTouch als modem (zoals hierboven aangegeven) dus als iemand daar nog een tip voor heeft?

Cheers.

EdP
Mooi ding, maarre ... het is een router en geen modem, het is dus niet zo gek dat je de instellingen voor ADSL nergens kunt invullen Wink
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Gonzo1980
Ja, dat realiseer ik mij nu ook... had in het verleden veel problemen met modems/routers en heb me er nooit meer in verdiept. Dat blijkt nu wel.

Da's in ieder geval een stapje dichterbij.

Dus SpeedTouch, daarachter D-Link, dan 2 PCs en een mediaplayer moet mogelijk zijn.

Weet jij toevallig of ik in de SpeedTouch nog iets moet veranderen zodat ik ook een draadloos netwerk kan hebben via de D-Link? Internet deed het wel (via kabels) via de PCs door de D-Link naar de SpeedTouch.

Ik moet i.i.g. nog even met wireless bekend raken (en ook met Windows 7) want daar heb ik geen ervaring mee.

Cheers.

EdP
Je zou misschien iets meer moeten uiteenzetten hoe je het hebt aangesloten en ingesteld, o.a.:
- is de ST706 via LAN of WAN poort aangesloten?
- welk LAN IP adres heeft de ST706? En de D-Link?
- staat WLAN aan of uit in de D-Link?
- draadloze beveiliging aan of uit?
- ziet je pc je draadloze netwerk? (zit er een draadloze netwerkkaart in?)
- ziet de mediaplayer je draadloze netwerk? (zit daar een draadloze adapter in/aan?)
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'D-Link (Wireless) N Gigabit Router DIR-655', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Thuisnetwerk achter Telfort Zyxel modem/router Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 13 december 2012, 18:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:26:07
| hilka8501:29:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv