obey-robots.txt
04 December 2016, 17:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Voip blokkade voor andere aanbieders

Vriendje4je
Tot een tweetal weken was het mogelijk om naast het vast bellen van Telfort gebruik te maken van een derde party voor voip.

Echter sinds twee weken geleden ongeveer registreerd deze sip voip server niet meer.

Kan het zijn dat Telfort ook dit naast de vele andere blokkades bv mailbox heeft geblokkeerd?

Groetjes Hans

WiND1
Vele andere blokkades ?? In mijn geval blokkeert Telfort in het geheel niks. Je kan alleen geen Telfort VOIP gebruiken vanaf een niet Telfort IP.

Je wel iets niet goed ingesteld hebben.

EdP
Wat voor fout(en) zie je in de Logs m.b.t. SIP?

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Vriendje4je
Dit is een deel van de log uit mijn Fritzbox

29.05.10 10:27:42 Registration of Internet number 023xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

29.05.10 10:25:58 Registration of Internet number 023xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

29.05.10 10:24:34 Registration of Internet number 023xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

29.05.10 10:23:20 Registration of Internet number 023xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
Click an event to view additional information about it.

In betreffende modem heb ik al inmiddels een jaar zowel de voip van Telfort staan als de sip.xs4all.nl voip server ingesteld staan en beide werkten tot 2 weken geleden tot deze fouten in de log opdoken en de server dus niet meer registeren wilde. Ik had op dat moment dus niets aan de instellingen in de Fritzbox gewijzigd.

Op de reguliere telefoonlijn waar het xs4all adsl abonnement op geleverd wordt heb ik dit probleem niet vandaar mijn vermoeden dat er ergens een poort geblokt wordt door Telfort net als bijvoorbeeld dat het niet mogelijk is om van een andere dan de adsl lijn van Telfort mail te verzenden wat bij xs4all wel weer kan. Ontvangen van mail over andere dan de Telfort adsllijn kan overigens weer wel.

Groet Hans

[EDIT] telefoonnummer verwijderd vanwege privacy
Gewijzigd door Franzki op 29 mei 2010, 21:28

Franzki
Kan het zijn dat xs4all sinds kort ook alleen VoIP toestaat via een "eigen" adsl-verbinding?

Vriendje4je
Had ik ook al gedacht, maar hun helpdesk files geven aan dat quote

"4.Kan ik ook bellen via bellen van XS4ALL over een internet verbinding van een andere provider?
Ja, bellen van XS4ALL kunt u via elke internetverbinding gebruiken als de service provider VoIP gesprekken toestaat."

Dus voor de zekerheid maar bij de helpdesk navragen of dit inderdaad nog steeds het geval.

Franzki
Als Telfort andere VoIP-providers zou uitsluiten dan zouden er waarschijnlijk veel meer mensen problemen hebben.

Ik denk dat het probleem aan de Xs4all kant zit... dus het is inderdaad zinvol om daarmee contact op te nemen.

suz123
Voip van XS4ALL kan je overal gebruiken. Zelfs in het buitenland.
Ik heb het zojuist getest ( heb toevallig ook ADSL Telfort en nog een Voip nummer van XS4ALL) en het nummer laat zich bij mij gewoon registeren.

ALs jou was zou ik het wachtwoord controleren.
Gewijzigd door suz123 op 29 mei 2010, 21:48

EdP
Wachtwoord controleren is natuurlijk prima, maar er staat "Remote site not responding", dat duidt toch eerder op een technisch probleem dan een username/password fout.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

suz123
Zeker mee eens. Maar meer omdat bij mij precies dezelfde constructie wel werkt had ik zo iets probeer dat Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voip blokkade voor andere aanbieders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv