obey-robots.txt
02 December 2016, 23:17
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Donderdagavond storing in Purmerend?

hondengek
Gisteren klapte rond 17.00 uur het Internet er in totaal 15 keer uit.
De logs in mijn Fritsje toonde spectaculaire aantallen van minimaal 5000 CRC-fouten en een SNR van 4 (normaliter 8 9) dus het mag geen wonder heten dat resyncs hier veelvuldig het gevolg van werden.

Tegen beter weten in heb ik me in de loop van de avond toch laten verleiden de HD te bellen.
De vriendelijke jongeman beaamde weliswaar mijn schamele bevindingen maar wilde mijn vraag wat er aan ten grondslag lag niet beantwoorden.
Reden: er wordt alleen ondersteuning gegeven wanneer de Zyxel aangesloten is.....

Afgelopen nacht lijkt de verbinding weer stabiel dus we kunnen weer doorgaan met de waan van de dag.
Desondanks zou ik het waarderen als het Webcareteam eens zou willen reageren of er een bekende storing in Purmerend geweest is. (op de storingpagina stond zoals gewoonlijk niets vermeld)
En zo ja waarom verstrekt de HD dan geen info, onverschillig wat voor modem aangesloten is?

Alvast mijn dank!

hondengek
Toegegeven, mijn (luxe..?) probleem lijkt verholpen en de verbinding intussen weer stabiel.
Maar...kan iemand mij wellicht de criteria eens uitleggen volgens welke het Tefort-Webcareteam al dan niet op draadjes reageert?

Soms lijkt een enkele post al voldoende om klakkeloos het ene nieuwe modem na het andere op te sturen; meestal echter zwijgt het team in alle toonaarden.
In mijn beleving was het niet minder dan beleefd geweest indien de jongens en meiden van Telfort even kort op mijn vraag hadden gereageerd.

Aan de andere kant: wie ben ik nu helemaal ?!?

Fijne Pinksterdagen
Gewijzigd door hondengek op 22 mei 2010, 11:40

hondengek
UPDATE ZONDAGAVOND:
Te vroeg gejuicht....vandaag in totaal zes keer down, lees ik in de logs.
De CRC-fouten stijgen tot bijna astronomische waarden van 9500 terwijl de SNR op zijn laagst 5 bedroeg.

Wat moet ik doen om het Webcareteam tot handelen te bewegen?
Sinds eind 2007 klant bij Telfort en behoudens de -toenmalige?- chronische VastBellen-problematiek tot nu toe redelijk tevreden.

Maar mijn internetverbinding dient wel redelijk betrouwbaar te zijn, toch?!?
Mocht het team zich onverhoopt weer niet melden dan weet ik tenminste wat me verder te doen staat.
Gewijzigd door hondengek op 23 mei 2010, 21:57

WiND1
Ik vermoed dat de storing bij jou aansluiting zit, daarom zie je ook geen storings melding op de Telfort pagina. CRC fouten wijzen op problemen met intrainen. Is je bekabeling wel in orde, is misschien je modem aan het overlijden ??

hondengek
Hallo @Wind1, bedankt voor je reactie!
Mijn Fritsje aan het overlijden? Oei, dat was nog niet bij me opgekomen....
Aan de config is niets veranderd noch aan de aansluiting. (kort goed kabeltje van 50 cm rechtstreeks in gereinigde varkenssnuit=enig ISRA-punt in ons huis van 1978.

Natuurlijk kn elk electronisch apparaat ooit stuk maar de vraag is natuurlijk of dat bij mijn storing aannemelijk is.
Tussen de uitval door functioneert het ding immers onberispelijk.
Zo was de verbinding afgelopen nacht pico bello.

Hoe uit zich een modem-storing gewoonlijk?

WiND1
Mijn Copperjet begon ook na te klapperen en soms ging het weer weken goed. Ik heb een Draytek 2800 draaien dat plotseling een week ging klapperen en na een week weer probleemloos verder ging zonder te klapperen.

Kan je het modem uitsluiten door met een ander modem te testen??

hondengek
Bedankt voor het melden van jouw ervaringen.
Die dingen schijnen dus echt een eigen ondoorgrondelijk leven te leiden..!
Ja hoor, ik heb de Zyxel boven op zolder liggen, nog in de oorspronkelijke doos.
Vandaag overdag was alles weer normaal trouwens, CRC onder de 50 en als SNR een constante 9.
Maar goed, dat alles hoeft niet veel te zeggen gelet op jouw bevindingen.

Ik wacht eerst even een mogelijke reactie van Telfort af en dan weet ik gelijk wat de komende nacht gebracht heeft.
Het aansluiten van de Zyxel is natuurlijk geen probleem.
Alleen heb ik in de Frits drie Voip-accopunts ingeklopt waaronder Budgetphone voor ingaand- en o.a. Voipbuster voor uitgaand telefoonverkeer.
Budgetphone heb ik ooit eens in de Zyxel ingevoerd; kan ie eventueel ook een tweede Voip-account aan?

Bovendien zal ik morgen de HD van AVM (fabrikant) eens telefonisch benaderen of ze van mijn probleem (Duitse) chocolade kunnen maken.

Dank je (nogmaals) Win1 !!!!

roy

hondengek
Telfort-webcareteam: wat moet ik in hemelsnaam doen om u een uitspraak te ontlokken?
Ik verzoek u nogmaals vriendelijk en hl nederig, zoals het een klant betaamt, mijn internetverbinding van de afgelopen dagen te analyseren.

Het betreft contractnr.: 95615068

Dank u!

n.b.: het ontbreekt me helaas aan financile middelen om langdurig met uw telefonische hd te bellen.

hondengek
@wind1 en andere genteresseerden:

AVM om stellingname gevraagd.
Controle op afstand (Ferndiagnose; wat heeft de Duitse taal toch prachtige synoniemen!) en screenshots van mijn internetverbinding brachten in ieder geval aan het licht dat mijn -soms- brakke verbinding in ieder geval niet aan de 7170 te wijten valt.

Interessant te vernemen was bovendien dat men frequent met dit soort meldingen te maken heeft.
Het betreft dan bijna zonder uitzondering aansluitingen van Telfort.

Hoe zou het toch komen dat Telfort altijd als laatste scoort in de enquetes van de Consumentenbond??

WiND1
Hoe kwam dat aan het licht dan en hoe weet men dat dit soort meldingen frequent Telfort voorkomen.

Telfort bashen is heel gemakkelijk, maar wel met feiten komen graag.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Donderdagavond storing in Purmerend?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Storing Enschede Storing 1 16 augustus 2014, 10:47
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:07:44
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv