obey-robots.txt
06 December 2016, 03:52
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Krijg steeds voicemail wanneer ik mijn eigen vaste nummer bel

boemboem
Ik woon in regio 058 (leeuwarden) en heb sinds afgelopen woensdag vaste telefoon van Telfort.
Nu heb ik al twee keer mijn modem moeten resetten omdat mensen direct mijn voicemail te horen krijgen en mij dus niet konden bereiken. Ik gebruik deze lijn zakelijk en kan geen instabiele lijn gebruiken.

Toen ik op het modem keek brande alleen het power lampje. (zyxel modem)

Ik hop niet dat ik een verkeerde keus gemaakt heb door voor Telfort te kiezen.

Franzki
Als ik het goed begrijp dan werkt je telefonie in principe goed totdat blijkt dat het phone lampje op je modem is uitgegaan en je VoIP niet meer werkt.

Heb je ook last van een internetverbinding die tijdelijk kort wegvalt? Want dit zou samen kunnen hangen.

Ga in het modem eens naar Maintenance->Logs en dan naar de tab "Log Settings".
Zorg dat er daar een vinkje staat bij "System Maintenance" en eventueel ook bij "SIP".
Vervolgens kun je in het logbestand in elk geval zien wat er gebeurt en dat helpt om het probleem verder te analyseren.

EdP
Met het power lampje als enige aan heb je waarschijnlijk uitval van DSL, dat houdt ook in dat je VoIP telefonie uitgevallen is en is het normaal dat mensen voicemail krijgen. Het zou kunnen zijn dat er wat aan de bedrading mankeert.
Overigens heb je voor zakelijk gebruik wel een tikje vreemde keuze gemaakt. Vind ik.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg steeds voicemail wanneer ik mijn eigen vaste nummer bel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Wanneer ga ik over? Opleveringsproblemen 4 20 april 2016, 14:40
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 315 19 april 2016, 12:42
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:35:50
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv