obey-robots.txt
03 December 2016, 01:19
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ethernet poort stopt na een tijd

snooman
Hallo,
ik zit nu ongeveer een jaar bij Telfort tot zover tevreden alleen sinds 2 dagen valt telkens internet weg..
als ik dan de modem reset werkt het weer prima maar na een half uur - 1 uur (soms langer) valt hij gewoon weer weg..
als ik dan kijk naar de modem zie ik dat de Ethernet Poort niet meer brand / knipperd..
Ook is mijn internet veel trager dan eerst, ik behaalde altijd 1,8MB p/s met nieuwsgroepen, nu niet meer dan 800 kb p/s..
Tevens als internet weg valt happert ook de telefoon verbinding en kan je de ander slecht / niet verstaan.

Ik vraag me af waar het aan kan liggen, het is neit de kabel want die ik heb ik al omgewisseld..
Er gaat namelijk een korte kabel van de modem naar een draadloze router, het zou dus door deze korte kabel moeten komen en die heb ik dus vervangen, maar dat hielp niet.
Ik dacht ook dat het gewoon simpel weg de ethernet poort zelf is maar waarom werkt het dan wel na het resette (uit / aan zetten)?

Graag zou ik een oplossing willen vinden!
Alvast bedankt,

Snooman

Franzki
ik behaalde altijd 1,8MB p/s met nieuwsgroepen, nu niet meer dan 800 kb p/s

Het lijkt erop dat je lan-verbinding terugvalt van 100mbps naar 10mbps... en dan haal je inderdaad ongeveer 800kBps.

Ik weet niet welke Windows versie je draait... (als je al Windows draait)

Maar meestal kun je daar de eigenschappen van de netwerkkaart aanpassen. De snelheid van de netwerkkaart zal nu waarschijnlijk op autodetect staan. Probeer dit eens op 100mbps/full duplex te zetten en kijk eens hoe het dan gaat....

snooman
hij is op het moment contstant langzaam, voorheen nooit en heb niks aangepast in de isntellingen van me netwerkkaart
zoizo valt internet dus HELEMAAL weg..
ben er zojuist achtergekome dat ook het DSL lampje stopt met knippere
dus waarschijnlijk dat dat het veroorzaakt dan..
maar alsnog geen oplossing..
en naar mijn weten heeft het niks met het probleem te maken (maarja dat is wat ik denk..)
maar ik draai windows 7 32bit
Gewijzigd door snooman op 10 mei 2010, 23:46

Franzki
Blijkbaar heb je twee problemen...

Je netwerkkaart "vastzetten" op 100mbps kan zeker geen kwaad omdat het soms mis kan gaan met autodetect... ik heb dat zelf ook ooit meegemaakt met een pc en de Zyxel. En de 800kBps is daar een duidelijk symptoom van.

Als je internetverbinding wegvalt, is de eerste vraag hoe alles is aangesloten... met name hoe het modem op het isra-punt is aangesloten. Dit kun je het beste met een korte goede kabel doen.
De vraag is dus eigenlijk wat voor isra-punt je hebt en hoe het modem daarop is aansloten.
Gewijzigd door Franzki op 10 mei 2010, 23:50

snooman
nou er is toen een monteur langs geweest om het aan te sluiten, sinds dien werkt alles tot eergister..
en qua het vastzetten.. hoe doe ik dat?

zo is het aangeslote naar mij:
alles gaat naar de modem, dus DSL, telefoon
dan gaat de ethernet kabel (een korte van 1 meter) naar een draadloze router,
deze router is dan weer met een LAN kabel van 10 meter verbonden met mijn PC.

Als ik mijn PC direct met de modem verbind ondervind ik direct hetzelfde probleem..

alles heeft dus eigenlijk ongeveer een jaar gewerkt en ineens kapt het ermee..

Franzki
hmmm

Een router achter het modem kan misschien ook voor problemen zorgen als het niet helemaal goed ingesteld is...
Misschien is het goed om het een keer met alleen 1 aangesloten pc te proberen, dus zonder dat de router is aangesloten op het modem

Valt de verbinding op willekeurige momenten weg? Of is het als je veel aan het downloaden bent?

En wat voor kabel zit er precies tussen modem en isra-punt (hoofdaansluiting). Misschien kun je een fotootje plaatsen van hoe het is aangesloten tussen isra-punt en modem.

snooman
dat heb ik dus al gedaan en dan gebeurt hetzelfde,
hij valt weg op willekeurige momenten, op het moment download ik niet en valt internet elke keer weg..
Maar hoe kan het nou ineens zo zijn dat het niet werkt als het voorheen wel goed werkte?Frown

de kabel tussen isra-punt en modem is gewoon de kabel die ik bij het pakket heb gekregen (20Mbit).
Gewijzigd door snooman op 11 mei 2010, 11:10

Franzki
Voor wat betreft de wegvallende verbinding... als het tussen modem en isra-punt goed is aangesloten, is er een kans dat er een probleem zit tussen isra-punt en de centrale.

Misschien verstandig om het probleem aan te melden bij Telfort... zij kunnen een lijnmeting doen om te zien wat er aan de hand is.

snooman
dus dan moet ik eve bellen of niet?
want zal fijn zijn als dit snel opgelost is Smile

Franzki
Het enige wat je zelf zou kunnen doen is het modem een keer te resetten naar de fabrieksinstellingen... dat helpt soms nog.

Je moet daarna wel alle instellingen (zoals van VoIP) weer terugzetten... eventueel kun je deze instellingen backuppen naar een bestandje en dit later weer inlezen na de reset.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ethernet poort stopt na een tijd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Xbox 360 poort openen Hardware instellingen 5 22 juli 2014, 14:13
Ethernet valt regelmatig uit (router is wel online) Storing 7 06 maart 2011, 16:07
geen ethernet verbinding, wie weet raad? Algemeen 7 03 juli 2010, 17:45
Hulp bij fortwarden poort Zyxel en Conceptronic Algemeen 16 11 april 2010, 23:16
poort nr u torrrent Algemeen 2 07 februari 2010, 13:28
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:10:09
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv