obey-robots.txt
09 December 2016, 16:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Prestige 2602H-61 + sitecom router aansluiten

mikey77
Hallo Allemaal,

Ivm met de verbouwing thuis wil ik alle oude kabels verwijderen. Nu wil ik mijn draadloze router aansluiten op mijn Prestige 2602H-61 modem/router. Ik heb telfort 20MB + VOIP
Nu wil ik een draadloze router van Sitecom (wireless router 300N) aansluiten op de Prestige 2602H-61.
Ik heb de Howto geprobeert maar ik krijg geen verbinding met het internet. Het lijkt erop dat de Prestige 2602H-61 de draadloze router niet herkent.

wie kan mij helpen?

Franzki
Welk type Sitecom router is het precies?

EdP
Tja dat is een beetje te weinig info.
Welke instellingen heb je voor de Sitecom gemaakt?
Kun je wel op de Sitecom router inloggen? (met een draad)
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

mikey77
Hoi Franzki & EDP,

De draadloze router die ikheb is de sitecom WL-342. http://www.siteco...-342/p/704
De instellingen heb ik zoals bij de Howto aangehouden. Op de een of andere manier lukt het me niet om het ipadres in de router aan te passen zonder dat alles vastloopt.

Heb nu de methode van Sitecom geprobeerd en wodnerbaarlijk is dit wel gelukt. Router met modem gekoppeld en beide aan gezet.

Verbinding hapert wel een beetje. Heb voor de zekerheid de DHCP-server en firewall uitgezet. Als ik NAT uitzet dan ligt mijn verbinding met internet eruit.

Het enige wat momenteel niet werkt is het uploaden. Normale upload snelheid bedraad is 80kb nu slechts 7kb en ik zit naast de router momenteel.

Ik weet niet wat de router exact heeft gedaan dat hij nu wel werkt, maar dus niet optimaal.
Welke instellingen moet ik doen om bijv. ook het uploaden voor elkaar te krijgen?

[Edit] hyperlink klikbaar gemaakt
Gewijzigd door Franzki op 11 mei 2010, 22:37

Franzki
Het lijkt erop dat je de WAN-aansluiting van de Sitecom hebt aangesloten op de Zyxel...

Bedoeling is dat je een LAN-aansluiting van de Sitecom aan de Zyxel hangt.

EdP
Het lijkt alsof je toch niet helemaal de Howto goed hebt gevolgd.
Wat de "Sitecom methode" is weet ik niet, ik vermoed ook dat je 'm nu via de WAN poort hebt aangesloten.

mikey77
Hoi Franzki & EDP,

Heb nogmaals de aansluitingen bekeken en jullie hebben gelijk!
Heb de aansluitingen verwisseld en nogmaals de how to gevolgd. Desondanks dat ik het ip adres van de router niet goed kan veranderen naar 192.168.1.1 werkt hij nu wel. Kan ik nog problemen verwachten?

De uploadsnelheid werkt beter dan voorheen. Nog wel langzamer dan bekabelde maar zit denk ik op 80%. Kan ik mee leven.

Bedankt alvast voor jullie snelle reacties!

EdP
Welk IP adres heeft de router dan nu?

Het is vrij logisch dat je draadloos niet dezelfde snelheid haalt als met een draad. De netto doorvoersnelheid van draadloze netwerken is niet gelijk aan de maximum specificatie van de router (bijv. 150Mbps). Daarbij speelt uiteraard ook een rol welk type WLAN adapter je hebt en op welke snelheid deze is ingesteld.
Gewijzigd door EdP op 13 mei 2010, 11:38

erikbrui
Hoi Mikey77,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Zuxel 2602H-61C modem die ik probeer te koppelen aan de sitecom WL-351 router.
Ik heb totaal geen verstand van computers. In de winkel hadden ze aangegeven dat het allemaal vrij simpel te koppelen was. Ook ik heb echter geen mogelijkheid om draadloos op het internet te komen.
Ik zag dat het bij jou uiteindelijk wel gelukt is.
Heb je misschien een beschrijving wat je precies gedaan hebt (stap voor stap indien mogelijk) ?

Grt.

Erik

Franzki
@erikbrui:

Heb je de instructie van EdP al gelezen?

Zie hier: Howto: Router aansluiten op het Telfort modem

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Prestige 2602H-61 + sitecom router aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
eigen router ipv die van telfort? Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 03 mei 2013, 00:24
Firmware voor P-2602H-D1A? Hardware firmware 1 19 april 2013, 18:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:39:32
| Lutz09:57:55
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv