obey-robots.txt
02 December 2016, 23:15
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Netgear voor Routing, ZyXEL voor SIP?

omgwtfbbq
Hallo,

Wegens instabiliteit van mijn wired ZyXEL heb ik een Netgear DGN3500 RangeMax Wireless-N DSL Gigabit Modem Router gekocht, vanwege de wireless + Gbit mogelijkheden.

Anyway, ik pak hem vandaag uit en merk dat er geen SIP poortjes zijn... dom dom dom.

Wat is de goedkoopste optie om m'n SIP telefoon te laten werken?

Netwerk overzicht:

Download broncode  Code

Binnenkomst -> Splitter:
                       KPN standaard aansluiting
                       Telfort ADSL -> Netgear -> PCs

Ik heb geprobeerd:
Download broncode  Code

Binnenkomst -> Splitter:
                       Telfort ADSL -> Splitter:
                                             Netgear -> PCs
                                             ZyXEL -> SIP basisstation

en

Download broncode  Code

Binnenkomst -> Splitter:
                       Telfort ADSL -> Netgear -> PCs
                                                         -> ZyXEL -> SIP basisstation

Helaas alle twee zonder succes.

Ik las dat er ergens ATA converters zijn om van SIP naar UTP (???) te gaan, maar ik kon ze niet vinden bij tweakers.net .

Op het SIP probleempje na ben ik denk ik wel tevreden over de Netgear (laadt stuk sneller dan de brakke ZyXEL), dus het is nu vooral een kostenvraag: hoe fix ik het SIP probleem het goedkoopst?

Alvast bedankt!

Frank

EdP
Gewoon de netgear instellen als switch&AP.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
De oplossing van EdP is wel de meest eenvoudige, dus het Zyxel modem blijven gebruiken als modem/router en voor VoIP.

Alleen is het wel jammer dat je dan maar een fractie gebruikt van de mogelijkheden van de Netgear.

EdP
Och ... dat is zo betrekkelijk; is het erger om een deel van de functionaliteit van de ZyXEL niet te gebruiken dan van de Netgear? Wink
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

omgwtfbbq
Het probleem met de ZyXEL was dat hij af en toe 4.3 KB/s gaf en ontzettend instabiel was. 1 PC kon hierdoor geen foto's meer emailen (timeout), bij een andere werkte het wel weer redelijk na een reboot van de ZyXEL en een paar keer de netwerkkaart restarten. Het was al een oude, dus er zit denk ik ergens een mechanisch defect. Omdat ik wel 1Gbit wilde bij een volgende router, en de ZyXEL dat volgens mij niet had, heb ik voor de Netgear gekozen. (de wireless van de Netgear werkte feilloos terwijl de wired ZyXEL langzaam was).

Als ik de ZyXEL als hoofdmodem/router gebruik, is er dan nog de mogelijkheid dat het internetten instabiel is? Ik denk zelf van wel, vandaar deze vraag :-).

Alvast bedankt!

Frank

Richard
Ja als je Zyxel hoofdmodem is zal die ook de verbinding opbouwen. Als deze instabiliteit veroorzaakt zal dat dan ook blijven.

Een andere optie is om toch je Netgear als hoofdmodem te gebruiken en de Zyxel er achter.
Ik heb net in deze thread (pagina 2) uitgelegd hoe je zoiets kunt doen:
http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1846

Extra poortforwards zijn dan vermoedelijk wel nodig, of anders een ATA kopen of je eigen Asterisk gaan draaien hetgeen ook wel leuk is.
Greetings, Richard.

omgwtfbbq
Bedankt! Daar ga ik eens mee spelen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netgear voor Routing, ZyXEL voor SIP?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
instellingen voor cheapconnect Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 23 augustus 2015, 17:14
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly< 5 mins
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv