obey-robots.txt
08 December 2016, 08:50
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Phone freeze

Buzz01
de j750 pre-paid telefoon van mijn zoontje staat op 'phone freeze', nadat hij heeft geprobeerd de simlock te verwijderen.
Wat nu te doen? Telfort is niet benaderbaar via telefoon of website. Graag reacties!

Franzki
Heb je geprobeerd de simlock te verwijderen met de codes die je van Telfort hebt ontvangen?

[EDIT]

Google levert het volgende op:

The Samsung J750 Unfreeze Code Only Be Needed If:

* You accidentally freeze your Samsung J750 by entering too many incorrect codes or not following our unlock instructions accurately.
* Your Samsung J750 displays the “Phone Freeze”message whenever an alternative network SIM card is inserted into your phone prior to it being unlocked.

Gewijzigd door Franzki op 08 mei 2010, 17:20

Buzz01
nee, hij heeft het geprobeerd via een aantal toetsencombinaties (welke weet ik niet) en dat is helaas mislukt.
Inloggen op mijntelfort.nl lukt niet. De telefoon is langer dan 1 jr geleden gekocht maar langere tijd niet gebruikt.

Franzki
En wat gebeurt er als je de originele Telfort simkaart in het toestel plaatst? Als het toestel dan in de "freeze mode" blijft staan heb je waarschijnlijk een speciale code nodig om dit ongedaan te maken...

Gezien het feit dat het toestel meer dan een jaar oud is, was het beter geweest om gewoon de unlock-codes bij Telfort op te vragen dan zelf wat te proberen.

Buzz01
nog aanvulling op mijn vorige bericht: de telefoon gaf aan: 'sim is niet beschikbaar - voer code in'. Na 3x proberen blokkeerde de telefoon met 'phone freeze'. Erg ver is-ie dus niet gekomen. Mogelijk was de SIM kaart verlopen?

mmues
nee de simkaart is niet verlopen.
ik heb precies hetzelfde probleem.

ik wou mijn toestel ook "zelf" simlock vrij maken
na 3 (mislukte) pogingen kwam er ook te staan: phone freeze.

je hebt een of andere code nodig, maar ik vind ook geen code daarvoor.
Het beste is gewoon om contact op te nemen met je provider. (mailen of bellen)
Gewijzigd door mmues op 11 september 2010, 15:56

Richard
Je kunt in zo'n geval 2 dingen doen. Contact opnemen met de provider waar de simlock van is. In de meeste gevallen wordt die telefoonlock code niet gegeven.
Dus moet de telefoon opgestuurd worden. Zelf doen is trouwens dom als de telefoon ouder dan 1 jaar is want dan kun je de juiste codes gratis bij je provider krijgen.

Is hij niet ouder dan een jaar, dan wordt het provider en daar hangt een rekening aan vast.
Een andere optie (eigenlijk illegaal) is hem naar zo'n telefoonwinkeltje brengen. Die blazen er dan originele firmware weer in en over het algemeen kun je dan voor een bedrag van 10 a 15 euro je telefoon weer gebruiken.
Simlockvrij.

Maar nogmaals, da's feitelijk illegaal en uiteraard geen garanties.
Greetings, Richard.

Franzki
Voor zover ik weet is zelf unlocken van een toestel niet illegaal.

Wat wel een probleem is, is dat je door zelf te rommelen aan het toestel of de firmware geen garantie meer hebt.

Richard
Zou ik moeten zoeken, volgens mij is daar een uitspraak over geweest voor het omzetten van gewone standaard firmware.

Rommelen in de firmware is echter wel illegaal aangezien je dan wijzigingen aanbrengt in materiaal waar intellectueel eigendomsrecht op zit.
Feit is echter dat er nauwelijks tegen opgetreden wordt.
Greetings, Richard.

Franzki
Je mag volgens mij met het toestel doen wat je wilt...

Simclock verwijderen mag volgens mij...

Firmware aanpassen (hacken) mag natuurlijk niet als de firmware beveiligd is... dat zal tegen de gebruiksvoorwaarden van de software zijn. Maar dan zou het wellicht wel weer mogelijk zijn om een "open" firmware te installeren.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Phone freeze', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:27:59
| hilka8508:39:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv