obey-robots.txt
03 December 2016, 22:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Kort wegvallende verbinding

Denn
Hoi,

Ik heb nu bijna een jaar Telfort internet + bellen en sta op het punt om er weer zsm weg te gaan, maar dacht dat misschien iemand een oplossing heeft voor een probleem dat ik heb.

Eigenlijk vanaf het begin heb ik al dat de verbinding (soms meerdere malen per dag) heel even wegvalt. Het is maar heel kort, maar genoeg om bijvoorbeeld een disconnect te krijgen van een PS3 die op dat moment aanstaat.
En ik ben er helemaal klaar mee!

Zit je net lekker onderuit gezakt op de bank en wordt je weer uit een online game gegooit en weer opnieuw verbinding maken en dat kan dus zomaar meerdere keren achterelkaar zijn.

Ik ken meerdere mensen die dezelfde problemen hebben of hebben gehad (zijn inmiddels overgestapt). Als je de helpdesk belt blijven ze volhouden dat het aan de de website of wat dan ook ligt waar je op dat moment verbinding mee had.
Toch raar dat ik op het moment dat het optreedt ik ook op mn laptop zie dat de verbinding even weg was, maar bij het openen van een website zal je dit niet echt merken.

De logs op mn modem laten niets raars zien, wel belachelijk veel portscans en attacks, maar niet op het moment van het wegvallen.

Is hier iets aan te doen of maar gewoon overstappen?

Franzki
Wegvallen van de verbinding kan allerlei oorzaken hebben....

Maar het is niet duidelijk of je internet wegvalt of dat het gaat tussen de draadloze verbinding tussen bijvoorbeeld modem en laptop.

Wat voor type modem heb je? en hoe heb je alles aangesloten?

Telfort webcareteam
@Denn,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer voor nader onderzoek.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
Ik zie af en toe een extra DHCPOFFER.
Gisteren bijvoorbeeld 3x, vanmorgen om 07:41 ook 1x.

Dit kan door apparatuur aan de LAN zijde van de Zyxel worden veroorzaakt. Hoe zit alles aangesloten? Rechtstreeks op de Zyxel of met extra switches/routers?

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Denn
Het is eigenlijk heel simpel.

Direct op het ISRA punt zit de Zyxel aangesloten.

Daarop aangesloten zitten (allemaal draadloos):
1 draadloze printer (vast IP)
1 draadloze laptop (DHCP)
1 draadloze PS3 (vast IP)

Is de DHCPOFFER veroorzaakt doordat mijn modem een IP bij Telfort vraagt of is dit een melding dat mijn modem aan de LAN zijde een verzoek krijgt om een DHCP adres te verstrekken?
Bij het eerste zou dit een korte onderbreking in de verbinding kunnen betekenen.

De laptop heeft vandaag nog niet aangestaan, dus mijn modem zou vandaag aan de LAN kant geen adres hoeven uit te delen.

Dennis

Denn
en is er meer duidelijkheid of het de lijn is, of iets anders?

Telfort webcareteam
Ik laat uw modem vervangen. Hij traint wel heel hoog in, met uw upload op 1,1Mbit. Bekabeling lijkt daarom prima in orde.

Hugo

Franzki
Kan het niet gewoon een draadloos probleem zijn? Aangezien alles draadloos is verbonden met het modem...

Denn
@Franzki,

Dat kan, maar Telfort kan zijn eigen lijn controleren. Daaruit blijkt dat het modem hoog in traint. Daarnaast bij voorgaande providers, dus ook ander modem/access point, geen problemen met draadloos signaal gehad. Dus voor mij is het of Telfort of het modem.

@Webcare team,

Ik zie graag het modem tegemoet.

Denn

Franzki
Met "hoog intrainen" dacht ik juist een hoge intrainsnelheid... dat zou betekenen dat de DSL-verbinding in orde is en dat er misschien iets met het draadloze netwerk mis zou kunnen gaan.

Maar laten we eerst afwachten wat het nieuwe modem doet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kort wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
instabiele verbinding Storing 1 28 mei 2013, 17:33
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:51:07
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv