obey-robots.txt
09 December 2016, 16:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

IdeeŽn NAT modern warfare 2 ps3 moderate met telfort modem

Herr Freud
Beste Allemaal,

Ik heb denk ik inmiddels alles wel gelezen wat er gepost is over dit probleem, waar de oorzaak ervan precies ligt is niet helemaal duidelijk. Duidelijk is wel dat de combinatie telfort zyxel ps3 en mw2 met alle verschillende instellingen op het gebied van upnp/port forwarding/firewall instellingen, MW2 niet een open NAT type weergeeft.

De enige manier voor een open nat is de bridge mode. Hierdoor heb je alleen het nadeel dat je rechtstreeks met de DHCP server van telfort verbind waardoor je met meerdere apparaten meerdere telfort ip adressen krijgt en dit is niet toegestaan. Behalve dat verlies je ook je thuisnetwerk en toegang tot mijn mediaserver.

Omdat het lijkt dat het probleem in het router gedeelte van de Zyxel zit vraag ik me af of het mogelijk is de zyxel in bridge te gebruiken en daarachter mijn oude linksys te zetten als dhcp server en daar de ps3 in dmz te zetten en via de linksys naar mijn mediaserver te communiceren.
Hierdoor zou je theoretisch de routerfunctie van de zyxel vervangen door de linksys die wel een goed nat type kan regelen achter bv een kabelmodem.
Ik ben echter redelijk noob en zou niet goed weten hoe dit te realiseren. Kan iemand mij adviseren of hier mogelijkheden mee zijn?

Misschien kan het probleem anders opgelost worden.. Kan Telfort een DMZ functie toevoegen aan de zyxel? Of is iets dergelijks niet mogelijk via een firmware upgrade?

Alvast bedankt voor de hulp!

Franzki
[..]of het mogelijk is de zyxel in bridge te gebruiken en daarachter mijn oude linksys te zetten als dhcp server en daar de ps3 in dmz te zetten en via de linksys naar mijn mediaserver te communiceren.

Dit lijkt me in principe een bruikbare oplossing. Wel is er ťťn nadeel... een Zyxel kan alleen in bridge mode functioneren als je VoIP van Telfort niet gebruikt.

Kan Telfort een DMZ functie toevoegen aan de zyxel? Of is iets dergelijks niet mogelijk via een firmware upgrade?

Er zit een soort DMZ functie in de Zyxel... alleen weet ik uit mijn hoofd niet precies waar deze zit en hoe deze te configureren. Shock

Herr Freud
Franzki bedankt voor je reactie.

Ben er net uitgekomen en kan melden dat het werkt het duurde even voordat ik de internetverbinding doorgegeven kreeg op de linksys.
Speel nu mw2 met NAT open. Ook had ik problemen met Sonic & Sega Allstars racing PS3, bij het aanmelden bij de gameserver startte de zyxel opnieuw op en crashte het spel, dit werkt met de zyxel in bridge prima!

Uitgaande van factory settings zyxel.
Op de zyxel heb ik de router in bridge mode gezet.
default server op 192.168.1.1 (ik weet niet of dit ertoe doet)
firewall uit
nat uit
dhcp uit
check je system name en domain name standaard stond dit bij mij op
system name: adsl-modem
domain name: lokaal

Instellingen in de Linksys WRT54G:
Eerst had ik alles statisch ingesteld maar automatic configuration werkt ook.
Vul bij internet setup je system name en domain name in.
local ip 192.168.2.1
dns 1:192.168.1.254
dns 2:195.241.77.55
dns 3:195.241.77.58

DHCP: on
Bij security staat alles aan behalve filter NAT Redirection
PS3 heb ik verbonden met statisch IP
DMZ instellen op ip van PS3
upnp: uit

Eindelijk soepel online gamen!!
Zonder alle verschillende posts op dit forum was het me niet gelukt met name Franzki, EdP en Richard plaatsen goede dingen!

Nadeel je bent voip telefonie kwijt, maar dat had ik vroeger al opgezegd omdat het niet goed werkte.

Telfort webcareteam
Het is waarschijnlijk beter om de linksys het IP 192.168.1.1 te geven, aangezien het standaard subnet masker van de ZyXEL 255.255.255.0 is, en 192.168.2.1 daar niet in valt. Waarschijnlijk werkt het nu omdat de ZyXEL in bridge modus staat, maar het is niet helemaal juist Smile

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privťberichten.

Richard
aangezien het standaard subnet masker van de ZyXEL 255.255.255.0 is, en 192.168.2.1 daar niet in valt.

Foutje. Ze vallen wel degelijk beiden in het 255.255.255.0 subnetmasker aangezien dat subnetmasker standaard is voor het hele klasse C netwerk (192 tot 223 dus ook de hele 192.168.x.x range).

Het is net juist dat hij 192.168.2.x er van maakt, want dan zit je in een ander netwerk. Wel met hetzelfde subnetmasker, maar de 1.x en 2.x netwerken zien elkaar niet. En da's dus net -wel- goed aangezien je (ongeacht de bridgemode) de Zyxel gewoon nog via 192.168.1.254 bereiken kunt. Dus als er iets mis gaat voorkom je in elk geval nog dat lokaal 1.x verkeer poogt over de WAN poort naar buiten te fietsen (want dat wil je niet).

In Bridgemode maak je feitelijk geen gebruik meer van de routermode en zou het verder dus ook totaal niet mogen uitmaken welke lokale range je gaat gebruiken.
Gewijzigd door Richard op 22 maart 2010, 00:09
Greetings, Richard.

EdP
In Bridge mode bestaat de 192.168.1.254 toch niet meer, of ben ik nou abuis?

In mijn optiek is DNS1 dus incorrect, die zou je evt. op 208.67.222.222 of 208.67.220.220 kunnen zetten (=OpenDNS) en kun je de LAN IP van de Linksys zetten op wat je maar wilt (zolang het een Private IP adres is).

Edit: Richard was kennelijk eerder begonnen met typen, want ik had minder letters Wink
Gewijzigd door EdP op 22 maart 2010, 00:03
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Ja EdP je bent abuis. Je zou denken dat deze niet meer bestaat.
Maar hang maar eens een pc op een van de lanpoorten, die stel je in op bijv. 192.168.1.10 met gateway 192.168.1.254, laat de dns op 127.0.0.1 of kiep die ook naar 192.168.1.254 en ziedaar, je Zyxel is gewoon bereikbaar.

Ik doe het zo ook overigens. Heb daarvoor op mijn eth0 een eth0:1 alias gemaakt om aldus toch nog lekker in de config van mijn bridge zyxel te spieken, bijv. om hem makkelijk om te zetten naar router mode zonder dat ik hem met het knopje hoef te resetten. Maar eigenlijk gebruik ik dat alleen om te zien hoe snel het ding is ingetraind.

En je hebt gelijk, in zijn Linksys is de eerste DNS 192.168.1.254 overbodig en onjuist. Deze verwijst naar de Zyxel maar die heeft zelf geen dns meer aangezien die in bridgemode staat dus dat kun je beter weglaten.
Het kan u namelijk zijn dat de Linksys die 192.168.1.254 via de WAN poort wenst te gaan zoeken, dat kan tot fouten leiden aangezien de meeste routers al zelf beveiligd zijn zodat ze geen private LAN adressen meer naar buiten sturen als er al een extern WAN ip aanwezig is. Of hij laat het net wel door, maar je hebt er dus niets aan.
Je kunt dat inderdaad beter weglaten en alleen de andere beide DNSsen nemen.

Misschien zijn we ook gelijk beginnen te typen, jij hebt minder letters maar volgens mij type ik sneller.Grin
Gewijzigd door Richard op 22 maart 2010, 00:15
Greetings, Richard.

Herr Freud
Ik heb inderdaad het local ip in de linksys bewust veranderd naar 192.168.2.1, dit foefje heb ik vroeger wel eens gebruikt met problemen met de media server en de livebox van orange.

Ik had ergens gelezen dat de zyxel in bridge als soort relay werkte en dat daardoor het 1e dns in de linksys het adres van de zyxel wordt 2e en 3e dns zijn de telfort dns adressen.

Maar het fijne snap ik er ook nog niet van. Smile
Ik zal de andere dns opties eens proberen.

Edit: Inmiddels geprobeerd en het werkt nog steeds allemaal soepeltjes, DNS 1 en 2 zijn nu gewoon de telfort dns adressen.
Thx voor alle snelle reacties.
Gewijzigd door Herr Freud op 22 maart 2010, 11:09

vandijk
Zover ik weet ben je de enige die het probleem heeft kunnen oplossen Herr Freud.
Ik ben ook al het hele internet af geweest, maar geen oplossing gevonden om een open nat type te krijgen in mw2.

Is het een oplossing om een andere router aan te schaffen, of is dat te makkelijk gedacht?

Richard
@Vandijk: Zoals je kunt lezen uit de oplossing van Herr Freud is het kopen van een andere router inderdaad de oplossing.

Deze andere router hang je dan net als Herr Freud achter de Zyxel, en de Zyxel moet je dan in bridgemode zetten.

Blijft natuurlijk wel vaag dat het zo lang duurt voordat er in de firmware van de Zyxel een oplossing voor dit probleem komt.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IdeeŽn NAT modern warfare 2 ps3 moderate met telfort modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:40:20
| Lutz09:58:43
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv