obey-robots.txt
07 December 2016, 13:28
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

combinatie telfort vastbellen en antwoordapparaat; hoe werkt het?

merlijn444
Ik heb Telfort-vast bellen,

Ik heb mijn antwapp. aangesloten op mijn zyxel modem.
hoe moet ik de juiste instellingen doen zodat mijn antw. app aanslaat bij niet opnemen door mij
Dat is me vooralsnog niet gelukt.
Telfort klantenservice weet het niet...

Voicemail uitzetten helpt niet qua instellingen. het gaat om andere instellingen.

Ik denk dat het ergens schuilgaat in die instellingen die je moet doen bij activeren vast bellen 'dat in het begin, dat in een blauw scherm je nr moet invoeren en phone 1 en 2' kiezen./

Wie weet wat?

Franzki
Wat gaat er precies fout?

Voor zover ik weet werkt een antwoordapparaat op soortgelijke wijze als een telefoon qua aansluiten en instellen.

Als je je modem goed hebt ingesteld voor telefonie (met de wizard) dan zou een antwoordapparaat ook moeten werken.

Ik heb het hier in elk geval ook gewoon werkend gehad zonder rare trucs in het modem.

merlijn444
hi Franzki
wat er fout gaat. is dat het het antw. app niet aangaat als ik de telefoon niet opneem

Ik heb mijn modem goed ingesteld. alles brandt enz enz. vast bellen werkt, internet ook. alleen gaat het om die instellingen aan het begin (dus niet via telfort.nl), maar die instellingen met voicepress enz.
Die zou op een bep, manier moeten...
want vooralsnog pakt ie het antw. app dus gewoon niet...(als er gebeld wordt.)
Heb je een concrete tip? dank! voor het meedenken.

Franzki
Misschien een domme vraag... maar weet je zeker of het antwoordapparaat wel in orde is?

Het zou kunnen zijn dat het antwoordapparaat het ring-signaal niet goed herkent waardoor hij dus ook niet gaat opnemen.

Heb je ook geprobeerd om alleen het antwoordapparaat aan te sluiten (zonder telefoon)?
Gewijzigd door Franzki op 20 maart 2010, 16:07

EdP
Hoeveel apparaten zijn er aangesloten op de Phone port?
Hoeveel Phone poorten heb je in gebruik?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

merlijn444
hoi edp/ Ik heb 2 phoneporten...in phone 1 zit mijn telefoontoestel en dat werkt. joehoe!
in phone 2 zit mijn antw.app - en ja dat heb ik aanstaan...
(alleen slaat het dus niet aan als er al gebeld wordt...)

Franzki
Ik was uitgegaan van de "simpele" aansluitmethode... namelijk met gewoon de telefoon en het antwoordapparaat op poort1 van het modem.

Het gebruiken van één SIP-account met de twee modempoorten gaat niet altijd even makkelijk. In elk geval moet je dan in het modem de vinkjes zo zetten dat het SIP-account ook echt aan beide poorten is gekoppeld.

EdP
Is het niet eenvoudiger om het antwoordapparaat op de "ouderwetse" manier aan te sluiten? D.w.z. een draadje van modem naar antwoordapparaat en een draadje van antwoordapparaat naar telefoontoestel.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

merlijn444
hoi edp,. nou dat is niet ouderwets, want er zit een modem bij..
en het kan ook nog eens niet. want antw.app. heeft maar een uitgang/ingang. die moet dus of naar telefoon (met een ingang!)
of naar modem...

door het dubbeloppe wat jij voorstelt is het al niet ouderwets meer ;-) komisch.

Franzki
Veel antwoordapparaten hebben een manier om door te lussen naar een telefoon...

Het is inderdaad de meest eenvoudige oplossing.

Als je beantwoorder dit niet heeft, kun je een splittertje voor telefonie kopen (of zelf maken als je handig bent).

Overigens begrijp ik het nut van je beantwoorder niet helemaal... hier heb ik gewoon Telfort voicemail en krijg netjes alle berichtjes in mijn mailbox binnen. Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'combinatie telfort vastbellen en antwoordapparaat; hoe werkt het?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:29:34
| hilka8501:33:07
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv