obey-robots.txt
04 December 2016, 19:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Draadloos trager terwijl LAN via draadloos wel snel is

JvdK
Mijn draadloze verbinding is ongeveer 1,3 MB/s terwijl de bedrade 1,7 MB/s seconde haalt bij het downloaden van het testbestand ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin.
Ik zit ongeveer 6 meter van het access point. Als test heb ik net via de draadloze verbinding een 100 MB bestand naar een PC in mijn LAN vestuurd en weer opgehaald. Uploaden gaat dan met ongeveer 3,3 MB/s en downloaden met 2,8 MB/s.
Het "probleem" zit hem dus niet in de draadloze verbinding maar in de WAN - WIFI vebinding.
Hoe kan dat en is er iets aan te doen?

Jan

Franzki
Op het eerste gezicht lijkt het erop dat je goed hebt getest... Zelf kan ik dit niet testen, mijn intrainsnelheid zit net rond de 13Mbps.

Het lijkt me een Zyxel issue... heb je de nieuwste officiŽle firmware draaien?. Ik las dat er in een Betaversie "iets" is veranderd met betrekking tot de doorvoersnelheid tussen LAN en wireless. Misschien is het zinvol om hiermee te testen.

Of misschien kan iemand anders (met een hogere snelheid) testen of daar hetzelfde speelt.

Overigens is het altijd aan te raden om bedraad te werken als je de maximale snelheid wilt halen.

JvdK
Ik draai met de beta firmware V3.40(AJZ.6)b1_20100203. Het installeren van deze firmware heeft geen verbetering gegeven.

Jan

Franzki
uit de Beta release notes:
- Bij het kopiŽren van veel data tussen een WLAN- en een LAN-computer was er soms een spontane herstart. Dit is opgelost. De doorvoersnelheid is niet meer 1.2MB/s, maar hoger (tot boven 2MB/s).

Dat zegt dan niets over de doorvoersnelheid tussen WAN en WLAN... die zou dan gewoon op 1.2MB blijven steken (wat jij ook ongeveer ziet).

Heb je bij de "gewone" firmware ooit dezelfde testjes gedaan? Dan zou je twee keer dezelfde (lagere) snelheid moeten halen.

Ik kan me vaag herinneren dat sommige mensen draadloos niet de maximale snelheid haalden. Maar ik dacht dat dat al ergens in een firmware was gefixed.

Nogmaals... ik kan hier niet testen omdat ik bedraad al tegen de genoemde grens aanloop.

[Edit]
Draadloos zorgt (in combinatie met draadloze beveiliging en de firewall) natuurlijk wel voor een grotere processorbelasting van de Zyxel. Maar ik vraag me af of dit zo'n grote invloed kan hebben op de snelheid.
Gewijzigd door Franzki op 17 maart 2010, 22:20

JvdK
Ik heb de test met de originele firmware ook gedaan met hetzelfde resultaat.
Het blijft een vreemde zaak.

Waar heb je de release notes trouwens gevonden? Ik heb alleen een link naar de bin file.

Jan
Gewijzigd door JvdK op 18 maart 2010, 20:48

Franzki
Op het Telfortforum staat een topic over de Beta firmware met daarin in de eerste post de release notes.

EdP
Hee hallo, dit is het Telfort forum Wink

(maar Franzki bedoelt die van Telfort zelf)
Gewijzigd door EdP op 19 maart 2010, 01:19
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
@EdP: Ik bedoelde inderdaad het officiŽle Telfort forum... en niet het Telfort gebruikers forum.WinkGrin
Gewijzigd door Franzki op 19 maart 2010, 12:25

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos trager terwijl LAN via draadloos wel snel is', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen opneemfunctie via tv ťn draadloos op laptop Telfort overige diensten 2 25 juni 2013, 23:40
Draadloos tv telfort waardeloos net al service Algemeen 2 20 maart 2012, 14:52
draadloos netwerk met Zytel Algemeen 5 05 september 2011, 22:35
Draadloos internetten Algemeen 7 22 april 2011, 17:39
enorm verschil draadloos versus bedraad WiFi 14 27 juni 2010, 22:05
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:43:05
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv