obey-robots.txt
03 December 2016, 22:47
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Onverwacht herstarten van het modem

bonkie53
Hallo, ik heb sinds 1 week het probleem met mijn Zyxel -modem 2602HW-D3, dat hij uit zichzelf uitgaat en weer opstart (reboot). Er is niets veranderd in de configuratie van het modem. Verder functioneert hij prima, op dat onverwachte uit- en aan gaan dan. Zodra hij ook weer is opgestart functioneert alles ook weer, vreemde zaak. Als iemand misschien een oplossing heeft voor dit euvel, graag. Alvast bedankt.

Franzki
Het zou kunnen zijn dat de spanning wegvalt of te laag wordt... Zit de adapter goed stevig aangesloten en zitten er geen apparaten op de stroomgroep die de storing kunnen veroorzaken?

Gebruik je een BETA-firmware? Hier kreeg ik spontane herstarts nadat ik een BETA-firmware had geïnstalleerd.

Soms kan het helpen om je modem een keer helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen... let op... je moet dan ook alle gemaakte instellingen er zelf weer inzetten, bijvoorbeeld voor VoIP.

bonkie53
Mijn modem zit aangesloten met de 230v op een UPS, die is zo stabiel als maar kan, ik heb geen Beta-software er op gezet. Het modem draait altijd (1 jaar) zonder problemen, tot vorige week het mij opeens opviel dat mijn verbinding was weg gevallen. Toen ik naar mijn modem keek, was deze aan het opstarten, en vond dat erg vaag. Dit is nu voor de 3e maal gebeurd (vandaag), dus ik had nou zoiets wtf is this. Mocht het nu weer gebeuren, dan moet ik maar een fabrieks reset doen en afwachten. In het uiterste geval een ander modem. Maar blijf het vreemd vinden.

Albert38
Had hetzelfde probleem en kreeg van Telfort webcare de volgende oplossing :

Als het powerlampje blijft knipperen, zit de modem vast in zijn opstart cyclus. Om de modem hieruit te bevrijden, moet u deze op een specifieke manier resetten:

Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
Modem uitzetten met het knopje achterop
Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
Modem aanzetten met het knopje achterop
30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
Modem uitzetten met het knopje achterop
Het resetgaatje weer loslaten

Als u de modem hierna weer aanzet, zou het Power lampje na enkele minuten stabiel moeten gaan branden
(en blijven branden).

Probeer het maar eens

bonkie53
Mijn modem start gewoon op, heb het er niet over gehad dat mijn modem blijft hangen cq powerlampje blijft knipperen. Waar het om gaat, is dat mijn modem uit zichzelf uitgaat en weer herstart, that's the problem. Na de herstart functioneert hij ook weer zoals gewoon.

Albert38
Hetzelfde probleem had ik eerst ook, alleen later kwam dit probleem erbij.

bonkie53
In ieder geval bedankt voor de info. Heb al eerder aangegeven om evt. een fabrieks-reset te doen als het weer een keer gebeurt, dus even afwachten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onverwacht herstarten van het modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:46:38
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv