obey-robots.txt
04 December 2016, 17:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

modem iedere keer aan uit moeten zetten

bbob
Ik heb een tijdje terug telfort internet genomen met daarbij het P-2602R-D1A modem. In het begin ook samen met internetbellen via telfort maar aangezien daar zo vaak storing was het nummer over laten zetten naar beudgetphone. Die nummers werken goed en daar zijn geen noemenswaardige storingen mee.

Het modem staat bij mijn moeder die a technisch is dus het moet gewoon werken. Nu is het probleem dat ze gewoon regelmating niet kan bellen en alleen door stekker uit het stopcontact en stekker er in werkt het dan weer een tijdje.
Nu vandaag werkte ook dat helemaal niet en gelukkig was er iemand op bezoek is nog een zwart reset knopje zag en zie daar het werkt weer.

Nu is dit niet echt een werkbare situatie en zoek ik dus naar een oplossing. Zelf zit ik in BelgiŽ dus bellen naar een 0900 helpdesk nummer gaat niet werken. Het is jammer dat telfort geen nummer heeft wat uit het buitenland te bereiken is.

Natuurlijk al een mailtje gestuurd en daarop het standaard antwoord om te bellen. In het verleden ook al eens contact gehad en het is daar gewoon echt een zooi. Als klant ben je dom en krijgt mensen aan de lijn die schijnbaar een standard f.a.q scriptje hebben met standaard antwoorden.

M.a.w het is om moedeloos van te worden.

Postcode 5434
Hieronder wat gegevens van de dsl lijn:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 89 99 99 99 9a aa 99 a9 99 99 83 63
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 38 db
tone 32- 63: 00 00 12 34 56 77 78 89 99 99 99 9a aa bb 2b bb
tone 64- 95: aa aa aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 88 89 99 99 88 98 88 88 88 88 88
tone 128-159: 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 76 44 67
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 74 67 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 192-223: 77 77 76 66 77 76 66 66 66 66 66 66 56 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 25 55 55 54 44 55 45 25 24 22 30
tone 256-287: 01 54 45 45 45 55 65 54 55 56 65 55 56 55 55 55
tone 288-319: 45 45 55 45 45 54 55 45 54 54 45 44 44 44 54 43
tone 320-351: 44 44 44 44 44 34 44 44 44 44 42 24 43 44 32 22
tone 352-383: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 384-415: 22 11 22 22 22 11 21 11 11 11 11 11 11 11 11 11
tone 416-447: 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00


Ik vraag me af of ik gezien dit gedoe gewoon een brak modem heb. De volgende stap zal denk ik zijn terug naar anlogo lijn die doet het voor haar tenminste latijd en dan telfrot eruit en hup een andere provider. Maar wie weet heeft er hier als laatste mogelijkheid iemand een oplossing
 
Franzki
Hmmm...

Op basis van de gegevens zou ik zeggen dat je redelijk ver van de centrale afzit (3km?)

Ook lijkt je uploadsnelheid niet helemaal goed. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door een probleem met de bekabeling in huis.

Daarom de volgende vragen:

- Wat zijn je upload- en downloadsnelheid volgens de statuspagina van het modem?
- Zit het modem met een korte goede kabel direct op het isra-punt aangesloten?

Kun je verder nog iets vinden in het log-bestand van het modem over SIP-meldingen of een wegvallende verbinding?

[EDIT]
Het steeds resetten van het modem is geen ideale oplossing. Telefonie zou gewoon stabiel moeten zijn.

Het lijkt erop dat je problemen hebt met de verbinding en daardoor ook met telefonie.
Gewijzigd door Franzki op 16 februari 2010, 16:33
 
bbob
7255 kbps / 698 kbps geeft het modem aan.

Volgens de postcode check zou ik 1800 meter van de centrale zitten maar tussen de 2-3 km zou best kunnen.

Er komen op dit adres 5 analoge lijnen binnen dus 5 koperpaartjes. Er wordt er hier maar 1 van gebruikt.
Het modem zit eigenlijk rechtstreekt op de aansluting, d.w.z misschien 30-40 cm kabeltje.
Er zit geen splitter tussen modem en aansluting aangezien er alleen internet is en verder geen analoge telefoonlijn.

Er zijn 2 voip accounts.
1 budgetphone voor inkomende lijn
2 via pbxes.com een uitgaande lijn.

Zelf bel ik vanuit BelgiŽ ook via de pbxes central en heb daar ook 6 inkomende budgetphone lijnen. Als budgetphone er uit zou liggen dan merk ik dat hier meteen, iedem met uitgaan bellen via pbxes ook dat loopt allemaal soepel. Zit hier allen via telenet (kabel)

Het lijkt er dus idd op dat de verbinding niet ideaal is en het modem misschien een te hoge snelheid pakt. Zou er ook geen probleem mee hebben als de snelheid omlaag gaat als het geheel daardoor stabieler gaat worden.

Moet zeggen dat ik in het verleden op die locatie adsl over isdn heb gehad. In het begin met een fritzbox adsl/isdn modem en ook dat werkte niet echt. Stroom moest er ook regelmatig af en aan om het goed te krijgen, niet zo baak als nu. De oplossing van toen een copperjet modem in bridge en dat werkte gewoon stabiel. Was toen wel een 2 of 4 mb down en 512 kb up verbinding.
Nu liep die adsl verbinding door het huis via een grondkabel naar de loods en stond het modem dus eigenlijk op 80 meter van het punt van binnekomst, oude isdn situatie dus.
Er loopt door het huis een 100 aderige kabel, nog van het 80er jaren kpn tijdperk en het is me zelfs gelukt om over die kabel een 100 mb netwerk met 2x2 kopperdraatjes aan de praat te krijgen. Wel 2 hubs tussen kantoor en woonhuis maar werkte wel. De huidige aansluting loopt dus helemaal niet door deze kabels. Wel vanaf het modem een 100 mb verbinding met de pc aan andere kant van het huis.

Dus het kan goed zijn dat de verbinding niet stabiel genoeg is, daar lijkt het in ieder geval op. Ik weet niet of een ander modem de oplossing is of dat ik dit modem zo kan instellen dat de snelheid lager is.
Gewijzigd door bbob op 16 februari 2010, 16:45
 
Franzki
7255 kbps / 698 kbps geeft het modem aan.


Die 698 kbps is niet goed... dit zou een hogere upload moeten zijn. Vaak zit er dan een probleem in het "far-end" gedeelte, dus tussen isra-punt en modem.

Als je het kabeltje al gecontroleerd en eventueel vervangen hebt, vrees ik dat Telfort iets moet gaan doen. Ik zou Telfort gewoon bellen over de lage upload en problemen met telefonie. Dit moet in elk geval op te lossen zijn.
 
bbob
Zal als ik weer in nederland ben kijken naar het kabeltje en eventueel vervangen. Maar zit op zich direkt aan het aansluitpunt dus dat zou het probleem niet moeten zijn maar proberen kan altijd.

Probleem is dat ik vanuit BelgiŽ geen 0900 nummers in Nederland kan bellen. Op mail die je stuurt naar telfort krijg je het standaard antwoord dat je moet bellen, tja dat gaat dus niet. Daarnaast heb ik geen vertrouwen in de helpdesk daar, die behandelen je als iemand die er helemaal geen verstand van heeft.

voordeel van telfort is dat ze wel goedkoop zijn en als het werkt heb je geen probleem. Echter als je problemen hebt is de helpdesk daar gewoon slecht. Daarbij lekker bellen naar een duur nummer. Daarvoor is de prijs dan misschien wat goedkoper maar ik zag ondertussen ook andere aanbieders die misschien kleiner zijn maar wel een goede service en bereikbaarheid hebben.

Check het kabeltje dus en als dat niet werk wordt het overstappen vrees ik.
 
Franzki
Als je de helpdesk niet belt, gebeurt er ook niks.

De lage upload is een heel duidelijk probleem en de helpdesk zal daar iets mee moeten doen... Zeker als je zelf de bekabeling al hebt nagelopen en het modem een keer gereset hebt. Het lijkt erop dat er ergens een probleem zit dat ook zorgt voor de wegvallende telefonie.

Overigens zou er ook nog een probleem kunnen zitten bij een van je telefonieproviders... zie je in het logbestand iets van problemen met SIP? En gebruik je aanvullende hardware voor de telefonie? of is alles in de Zyxel geconfigureerd?

Overstappen kan altijd... maar je loopt het risico dat het probleem meeverhuist naar een nieuwe adsl-provider.
Gewijzigd door Franzki op 16 februari 2010, 19:46
 
bbob
Zoals gezegd kan de helpdesk niet belllen vanuit Belgie.

Telefonie staat zo, budgetphone direct in het modem voor inkomend en uitgaan een extensie via pbxes.com

Merk ook wel eens dat het modem die sip registratie bij pbxes er uit gooit, dan weer reconnect dan x minuten of moet het handmatig doen.

Heb zelf ook andere budgetpohne nummers uit hetzelfde kengetal die via pbxes staan aangemeld en daar geen problemen mee. Ligt dus niet aan die provider. Daarnaast als pbxes er uit ligt zou ik dat hier in belgie ook merken omdat ik op diezelfde centrale met 3 nummer sta aangemeld.

Maar goed ga de bekabeling checken volgende keer, helpdesk bellen lukt dus niet, zal dan wel een mail worden. Maar zoals gezegd wil ik een provider die ik via een normaal nummer kan bellen geen duur 0900 nummer. Merk dat dat vooral nu toch problemen geeft.

Dank je voor het meedenken
 
JoVaSe
Omweg om de helpdesk te bellen is een voipbuster account te nemen, koppelen met je nummer in BelgiŽ. Dan kun je gewoon 0900 nummers bellen in elk land naar keuze.
Maar de helpdesk gaat vragen of u aanwezig bent op de locatie en dat zal dan het volgende probleem zijn.

Providers die een normaal nummer hebben zijn er, maar dan zijn de abo kosten waarschijnlijk bijna 3 keer zoveel.

Maar EdP geeft al aan wat de helpdesk u ook zou vragen te doen.
 
bbob
Klopt enekel met normale nummers zijn duurder, xs4all. Hoewel ik zag ook dat tele2 06 nummers heeft die je dan kan bellen.

Las ook positive berichten over concepts-ict.nl die zijn niet gek veel duurder dan telfort, normaal nummer heb al contact gehad met ze. Maar ga het toch zo doen dat ik terugga naar een analoge lijn, moeder weet dan dat het altijd werkt. Daarop een nieuwe internet aansluting en uitbellen kan dan nog via voip.
 
dribbel1
hoi ik heb een probleem met draadloos internet.valt vaak uit en na een modem restart of computer herstart werkt het pas weer.ik gebriuk windows 7.met bekabeld heb ik nooit last van storingen.wie heeeft er tips voor mij? mvg
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'modem iedere keer aan uit moeten zetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Hoe lang moeten we nog wachten? Klacht over Telfort 5 09 april 2014, 22:59
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: ůf wifi ůf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:37:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv