obey-robots.txt
02 December 2016, 23:18
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Alweer geen telefoon en internet!

oekel en servet
Goedemiddag,

Sinds de laatste storing (zondag) heeft mijn moeder (040) geen internet en telefoon meer.

Er is contact geweest met de helpdesk maar die komen niet verder dan de irrelevante "antwoorden" dat het aan een kabeltje in huis ligt.
Door een niet nadenkende 1e lijn is er een mailtje met een "oplossing" naar haar gestuurd terwijl ze dus geen internet heeft!?
Die zogenaamde oplossing was dus weer een onzintekst in de trant van kabeltjes nakijken.
Vreselijk dat ze voor de zoveelste keer problemen heeft en en maar weer veel prepaidtegoed uitgeeft zonder dat telfort iets aan haar probleem doet.
Ze heeft ook enkele uren in een Telfortwinkel doorgebracht zonder resultaat. Overigens perfect geholpen door de medewerker daar, die ook woedend was op de klanten"service".

Er zijn wel vaker problemen geweest waarbij uiteindelijk een monteur van is langsgeweest om alles opnieuw aan te sluiten en te configureren en toen is de lijn ook gestabiliseerd door de snelheid te verlagen. Alles werkte perfect tot zondag 07-02-'10 en is dus prima aangesloten.

Via de telefoon heb ik haar laten inloggen op het modem en zo weet ik dat de telefoongegevens van sip1 e.d. goed ingevuld staan in het modem.
Het dsl lampje knippert of is uit dus het ligt aan de lijn van de centrale naar haar huis of een instelling bij Telfort zelf.
Een enkele keer is het dsl lampje blijven branden, maar bij een poging tot bellen ging dat direct weer uit.

Dus Telfort Webcareteam:graag eindelijk fatsoenlijk met het probleem omgaan en oplossen en mijn dank is groot!

Franzki
Alles werkte perfect tot zondag 07-02-'10 en is dus prima aangesloten.

Het eerste advies van Telfort om de kabeltjes etc. te controleren is weldegelijk een noodzakelijke eerste stap bij het oplossen van problemen. Het is dus zeker geen onzinadvies, regelmatig komen hier storingen voorbij die worden veroorzaakt door problemen met de bekabeling binnenshuis. Zelfs in situaties waar het eerst probleemloos heeft gewerkt.

Dus het advies is om het modem met een korte goede kabel op het isra-punt aansluiten. En in sommige gevallen kan het zinvol zijn om het modem een keer te resetten naar de fabrieksinstellingen... let wel op dat je dan alle instellingen (bijvoorbeeld VoIP) naderhand moet terugzetten.

Als dit allemaal gebeurd is, kan Telfort verder met het analyseren en oplossen van het probleem.

oekel en servet
Het modem zit zo dicht mogelijk op het isra-punt.

Alle kabels zitten netjes vast en zitten op plekken waar je niet bij in de buurt komt.
Alle gebruikte kabels komen van telfort zelf en zijn door de telfortmonteur aangelegd.

Geloof me, bij de laatste storing is er zoveel commotie geweest dat de binnen- en buitenlijnen niet uitvoeriger gecontroleerd hadden kunnen zijn, zowel binnen als de lijn buiten naar de centrale.

Naar ik nu begreep zijn er buiten wel kabels vervangen bij een reconstructie van de straat, maar welke kabels kon mijn moeder niet zeggen.
Dit is echter alweer een tijdje geleden, dus als dat het probleem was had ze waarschijnlijk wel eerder belproblemen gehad.
Gewijzigd door oekel en servet op 07 februari 2010, 19:15

Telfort webcareteam
U geeft aan dat er belproblemen zijn, maar ivm het knipperende DSL lampje neem ik aan dat het (DSL) signaal niet goed door komt?
Zou u mij per PB de gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toe kunnen zenden?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Overigens zie ik dat er vanmorgen contact is geweest met de klantenservice. Naar aanleiding van dit gesprek is een ticket aangemaakt, ik heb extra informatie aan het ticket toegevoegd.
Het ticket is momenteel in behandeling, zal straks nog navraag doen over de status.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

oekel en servet
Een update.

Fatsoen is dus ver te zoeken bij Telfort.

We zijn inmiddels ontelbare gesprekken met kpn en de klantenservice verder.

Mijn moeder is 4 maal(!) in de waan gelaten dat er een monteur zou langskomen.
Vrijgenomen van haar werk, enzovoort. Natuurlijk kwam er nooit een monteur opdagen. Even afbellen is klaarblijkelijk zelfs teveel moeite bij Telfort.

Afgelopen vrijdag zou de storing uiterlijk om 12 uur opgelost zijn en er zou een monteur langskomen.
Geen monteur, storing ook niet opgelost.

Er staat voor komende maandag een afspraak met een monteur van kpn.
Ik durfde het haar niet te zeggen, maar ik denk dat we dat ook wel weer kunnen vergeten.
Inmiddels zijn de redenen ook alle kanten op geweest. In de laatste versie zou een deel van eindhoven zonder telefoon zitten?

Hoe lang denkt Telfort nog door te gaan met deze treiterijen webcareteam?
Gaat het dit jaar nog lukken?

Weet iemand hier op het forum hoe ik het beste alle gemaakte kosten kan terugvorderen van Telfort? Er zullen hier wel meer mensen zijn die dergelijke problemen gehad hebben. Want uiteraard laat ik het hier niet bij zitten.

EdP
Heel vervelende situatie, maar probeer even te kalmeren. In woedende toestand gebeurt er zelden iets goeds. De monteur moet van KPN zijn, Telfort kan ze alleen bestellen wat ik ervan weet. Het wordt wel via Telfort geregeld, dus zo'n negatieve ervaring straalt wel uit naar ze. Zoals je hebt kunnen zien is Webcare in elk geval wél heel fatsoenlijk en doet niet aan treiterij.

Gezien de graafwerkzaamheden zou er wel eens iets mis kunnen zijn met de kabels in de grond.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Tot mijn grote spijt heb ik van ons netwerkbeheer vernomen dat de KPN monteur ook geen contact met ons opgenomen heeft. Er is wel 4x een monteur in de centrale geweest. Deze monteur heeft ook 4x teruggekoppeld dat het in de centrale wel werkt, en verder geen actie ondernomen.
Zojuist heb ik een apart onderzoek aangestuurd, om er toch voor te zorgen dat het probleem opgelost gaat worden. In de tussentijd zet ik een aanpassing op de factuur zodat u deze maand niet hoeft te betalen + coulance. Ik hoop dat de storing spoedig wordt verholpen.

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 15 februari 2010, 18:10

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alweer geen telefoon en internet!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:08:41
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv