obey-robots.txt
04 December 2016, 19:23
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort lijn gelimiteerd?

markweb4
Onlangs ben ik overgestapt van KPN ADSL naar Telfort 20MB.

De postcode check geeft aan dat ik tussen de 15 en 20 mbit kan behalen.

Mijn installatie heb ik al geoptimaliseerd en daar zijn geen verbeteringen meer te behalen. Kabeltje van isra naar splitter is 20cm en van splitter naar modem is ook 20 cm. Ook heb ik het modem rechtstreeks getest op het ISRA maar ook dan geen verbetering. De modem blijft de volgende waardes aangegeven:

DSL Up 8002 kbps / 1031 kbps
DSL Mode: ADSL2PLUS

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 9a ab bc cc cc cc dc cc cc cc bb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 18 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db

Wat is de reden dat deze op 8002kps blijft intrainen?

Mvg Mark

Franzki
De postcode check geeft aan dat ik tussen de 15 en 20 mbit kan behalen.

DSL Up 8002 kbps / 1031 kbps

DSL Mode: ADSL2PLUS

noise margin downstream: 18 db

Het lijkt alsof je snelheid inderdaad beperkt is tot 8Mbps. Op basis van de SNR zou je in principe meer snelheid kunnen halen.

Je kunt het beste contact opnemen met Telfort Support en doorgeven dat je de snelheid van de postcodecheck niet haalt. Zij kunnen uitzoeken waar de bottleneck zit.
Gewijzigd door Franzki op 01 februari 2010, 16:20

markweb4
Kunnen de Telfort medewerkers ook via dit forum contact met mij opnemen om een postcode/lijn check uit te voeren?

Gr

Franzki
Dit is een onafhankelijk gebruikersforum en is dus geen vervanging voor de Telfort helpdesk. De snelste weg in dit soort gevallen is om de helpdesk te bellen. Zeker omdat je vraag heel duidelijk is.

Maar er is hier ook een Telfort Webcare team actief. Misschien zijn zij bereid om je vraag op te pakken.

markweb4
Inmiddels heb ik info van Telfort. Het webcare team levert een goede service.

WBA-Atm en WBA-Ethernet zijn netwerken die KPN hier in Nederland gebruikt voor transport van DSL.
Dit zijn twee verschillende netwerken met verschillende hardware.

Begin maart zal Telfort de nieuwe leveringen ook ook uit kunnen voeren op het WBA-E netwerk.

Van het WBA-A netwerkt over migreren naar het WBA-E netwerk is dus niet een kwestie van een vinkje zetten. Er zal ook echt een monteur van KPN voor naar de centrale moeten en iemand moet dat betalen.
Bij nieuwe leveringen is dit natuurlijk sowieso al nodig dus daarom is daarvan bekend dat ze vanaf maart op WBA-E terecht gaan komen.

Om huidige WBA-A klanten (geautomatiseerd) te kunnen migreren moeten in onze systemen ook aanpassingen worden gemaakt. Ook komt daar het kosten verhaal om de hoek kijken. Daarom kunnen er voor huidige klanten nog geen beloftes worden gemaakt over wanneer dit plaats zal vinden.

bacchus
Ik weet wel zeker dat ze knijpen, ik kan volgens de postcode check maar rond de 8Mbit halen. Ik heb vorige week een boze mail naar ze gestuurd waarom ik maar zo'n lage snelheid haal, ik ben toen netjes door de heldesk terug gebeld maar daar werd mij verteld dat ik hier geen hogere snelheid zou kunnen halen. Kom ik 's avonds thuis staat newsleecher met 1,5 MB(was 800 KCool te downloaden dus 12 Mbit dus blijkbaar ben ik al een paar jaar aan het lijntje gehouden. Ik zou gewoon een boze mail sturen met de vraag waarom ze de lijn knijpen misschien helpt het bij jou ook

709590087

Franzki
@bacchus,

Als je het bovenstaande verhaal van markweb4 goed leest, kun je lezen waarom hij niet boven 8Mbps uitkomt. In zijn geval is dat geen kwestie van "knijpen" van de lijn maar is het technisch niet mogelijk.

In jou geval lijkt er iets anders aan de hand... al begrijp ik niet helemaal wat.

bacchus
ja maar dan moet je wel even kijken welke snelheid telfort open heeft staan bedoel ik, in mijn modem stond altijd 8 Mbit en na mijn klagen staat hij op 20 Mbit

bacchus voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Franzki
Het enige dat ik kan verzinnen is dat op jouw centrale oorspronkelijk alleen 8Mbps beschikbaar was en dat Telfort dat niet heeft omgezet naar 20Mbps toen dat wel beschikbaar kwam.

Alleen Telfort kan nagaan wat er precies gebeurd is. Misschien dat Webcare iets meer weet....

bacchus
dat zou kunnen maar maar dan zijn ze wel meer vergeten want de postcode check geeft nog steeds 6 tot 8 Mbps aan.

Maar ik haal nog steeds niet veel snelheid ik hoop dat de aanpassingen aan het ADSL netwerk door kpn ook voor telfort gaan gelden anders zit ik toch te denken aan kabel die is hier in het dorp tot 50 Mbps(ziggo) weet alleen niet wat daar van over blijft.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort lijn gelimiteerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:42:54
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv