obey-robots.txt
04 December 2016, 09:11
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

geen internet - "kabel zit vol"

romanowitsch
We hebben onlangs Telfort internet 20mb/s bestelt en zijn helaas geweigerd. De reden hiervoor was: "op uw adres is geen vrij aderpaar aanwezig". Vervolgens hebben we de Telfort klantenservice gemailed voor uitleg, omdat er absoluut vrije aerparen aanwezig zijn, en moderne ISRA punt en een telefoonlijn (maar geen active KPN verbinding). We hebben dit berichtje ontvangen:

"Geachte heer,

Op 26-01-2010 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Wij hebben de melding gekregen "KPN kan niet leveren (kabel zit vol)". Uw adres zelf heeft inderdaad 2 aanwezige aderparen, beide leeg, maar soms kan het voorkomen dat een van de hoofdkabels van KPN (bijvoorbeeld van straatkast naar de wijkcentrale) vol zit en er daardoor geen levering kan plaatsvinden. Dit is waarschijnlijk in uw geval aan de hand. Om deze reden is het voor ons niet mogelijk om op uw locatie een verbinding te leveren.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice internet"

Ik heb nog nooit gehoord dat een kabel "vol" zit. Dus dit lijkt me een rare antwoort. Maar goed, ik vraag me nu af of er iets aan te doen is en welke stappen ik moet ondernemen. We wonen immers in een relatief nieuw apartement (5 jaar oud) in het stadscentrum. Dus in principe moet er gewoon internet beschikbaar zijn. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb KPN ook al gemailed maar zij nemen niet eens de moeite om te antwoorden(-:!

Alvast bedankt,

Roman

Franzki
Klopt je huisnummering? want daar kan het wel eens fout gaan bij een appartement in combinatie met de KPN aansluitingen-database.

Misschien kun je gewoon eerst een analoge KPN telefoonlijn aanvragen... zodra deze er ligt, moet het mogelijk zijn om adsl over deze lijn aan te vragen.

Anders zou ik eens een andere provider proberen... of kabel natuurlijk.

Telfort webcareteam
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per PB om uw aanvraag na te kunnen kijken.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

romanowitsch
De huisnummering klopt, er zijn ook geen toevoegingen of iets dergelijks. Ik heb net een PB aan het webcareteam gestuurd. We zien wel. In ieder geval reageert Telfort ten minste.....KPN neemt niets eens de moeite om überhaupt te antworden.

Telfort webcareteam
Het is een vreemde situatie, u heeft hem correct aangevraagd als nieuwe lijn. Er zijn twee aderparen vrij op uw ISRA.

Levering zou dus geen probleem moeten zijn. Ik ben de zaak voor u aan het uitzoeken en kom er z.s.m. op terug.

Hugo

Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

romanowitsch
Ja, het is idd een beetje vreemd. Zeker als vanuit KPN de melding komt dat het kabel "vol" zit. Maar goed, ik hoop dat er iets aan te doen valt want anders vrees ik dat ik en geen internet en geen telefoonaansluiting kan krijgen. Dit lijkt me allemaal een beetje "gek":-). Zoals "Franzki" al zij kan ik natuurlijk nog altijd internet via mijn kabelaansluting aanvragen. Maar goed, dat gebeurt pas als het echt niet anders kan.

Nogmaals bedankt voor alles,

Roman

Telfort webcareteam
Het is de eerste keer dat ik het meemaak in al die jaren maar de melding "kabel is vol" van KPN is deze keer echt terecht en betreft eens niet een onjuiste aanvraag.
Er is geen plaats meer voor een extra aansluiting in de centrale.
De zogenaamde SIP stift zit vol. De kabel naar uw woning ligt er nog wel echter heeft KPN in de centrale geen plaats meer voor u.

Hugo

romanowitsch
Oh jzus,

dus dat betekent we kunnen geen telefoon en geen internetaansluting krijgen (ten minste niet via de telefoonlijn)? Moet ik of mijn huisbaas anders KPN benaderen om "plaats" vrij te maken? Ik ben echt verbaasd dat zomaar een "SIP stift" vol zit(:-. Maar goed, in ieder geval bedankt voor de informatie,

groeten, Roman

Telfort webcareteam
U kunt nog proberen een analoge lijn aan te vragen bij KPN, daar zit namelijk een leverplicht op en dan moet men wel gaan graven.
Dit zullen ze niet leuk vinden maar dit zijn wel hun eigen voorwaarden.
Als u hiervan het nummer in bezit heeft kunt u op dat moment opnieuw DSL aanvragen over dit nummer.

Hugo

drie_keer_ruk
Zelfde probleem hier. Ook hier geen aderpaar vrij. Ik heb zojuist een waterwoning betrokken waarvan ik weet dat de vorige eigenaar (6 dagen verhuisd) zowel een telefoon- als een adsl aansluiting had. Zou dit hetzelfde kunnen zijn? Of zijn de oude abonnementen nog actief? Ik heb namelijk geen stekker telefoon bij de hand om te testen of er nog toon op de lijn zit.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internet - "kabel zit vol"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Storing internet Papendrecht Storing 2 24 oktober 2015, 17:52
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly10:07:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv