obey-robots.txt
08 December 2016, 08:51
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Na upgrade telfort routers geen of wel internet

edwinkox
Ik heb een probleem sinds half november 2009 , ik kon internetten van 10:00 en 15:00 uur s'middags, daarvoor en daarna niet. In de Kerstvakantie was er helemaal geen internet.
Op de website gekeken en ze zeggen dat ze routers hebben vervangen in de omgeving van Hilversum dit voor het verbeteren van de service voor zakelijke klanten.
Sinds 6 januari na een check van adsl verbinding heb ik redelijk internet op computers met een 10/100/1000 netwerkkaart en geen internet op netwerkkaarten ouder dan 2 jaar. Van een oudere computer een netwerkkaart vervangen van een 10/100 geintergreerde netwerkkaart naar een interne 3com 10/100 kaart en ja weer traag internet direct via Zyxel 2602H-61C multipc modem.
Mijn 10 jaar oude Linksys wrt54G router doet het sinds half november niet meer en dus geen draadloos internet. Nu heb ik redelijk internet overdag op mijn computer met de 10/100/1000 netwerkkaart en s'avonds en s'nachts bijna geen internet. Op de oude computer is er overdag langzaam internet.
Ze boden ook aan om gekochte zyxel modem om te ruilen voor een huurmodem voor de prijs van 14,95.

Wat is de oorzaak is het een protocol kwestie of kan ik beter overstappen naar Alice

Met vriendelijke groeten

Edwin
Gewijzigd door edwinkox op 09 januari 2010, 23:42

Franzki
Het is me niet duidelijk wat er misgaat.

Het vervangen van een router op het Telfort adsl-netwerk zou volgens mij geen probleem kunnen veroorzaken op je eigen lan-netwerk.

Je kunt wel gewoon last hebben van een slechte internetverbinding waardoor alle aangesloten computers hier last van hebben.

Of er is een probleem op je eigen lan-netwerk met bekabeling, netwerkkaarten o.i.d.
Gewijzigd door Franzki op 10 januari 2010, 00:58

edwinkox
Goedennacht/morgen/middag

Voor half november was er niets aan hand. En een dag later was er geen of traag internet zeker niet zoals ik het gewend was.
Verder heb ik met speedtest.nl een test gedaan downloadsnelheid is 4,9 mb/s en er is geen uploadsnelheid. De website geeft een foutmelding op de upload snelheid.

Franzki
Websites zoals speedtest.nl kunnen wel eens een verkeerd beeld geven. Het resultaat dat je haalt is afhankelijk van de drukte op de site en de instellingen en belasting van je computer op het moment dat je de test doet.

In eerste instantie is het beter om in te loggen in het modem en te kijken welke snelheden daar staan vermeld voor de upload en de download (de intrainsnelheid).

Welke snelheid geeft je modem aan (upload/download)?

Welke downloadsnelheid zou je moeten halen op basis van de Telfort postcodecheck?

Met deze informatie weten we iets meer....

Telfort webcareteam
@edwinkox,

Wij leveren geen zakelijke ADSL abonnementen, het artikel waar u op doelt heeft waarschijnlijk betrekking op mobiel internet.
Als een deel van de computers niet werkt en een aantal wel, duidt dit op een probleem in uw thuisnetwerk. Toevallig een Vista met IPv6 ergens staan draaien? Het omruilen van de zwarte modem voor een zilvere kan natuurlijk geen kwaad..., maar dat is waarschijnlijk niet de oorzaak van het probleem.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

edwinkox
Goedenmiddag

De IPV6 is al uitgezet in Windows Vista en die heeft redelijk internet , het gaat juist om de Windows XP systemen.

EdP
Het is juist IPv6 die voor je XP systemen voor problemen zorgt, niet voor de Vista pc. Nu nog even alles opnieuw opstarten.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na upgrade telfort routers geen of wel internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
Geen TV signaal Algemeen 1 15 oktober 2016, 19:56
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:28:41
| hilka8508:40:07
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv