obey-robots.txt
03 December 2016, 01:21
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wifi varbinding stopt met werken

sandervanzijl
Ik heb het volgende vreemde probleem.

soms kan spontaan mijn wifi verbinding wegvallen. wat er dan gebeurt is dat mijn computuers (ik heb er meerdere) geen verbinding meer kunnen krijgen met het accespoint, maar ze kunnen hem nog wel zien. bij de opdracht om er mee te verbinden geven alle computers aan dat dat niet kan. dit gebeurt regelmatig, soms meerdere keren per dag, soms lijkt er een verband te zijn met de hoeveelheid internetverkeer zoals een bittorrent.
de oplossing is om dan de modem opnieuw op te starten.

situatie:
pc's met vista of windows 7
internet signaal is prima
ip6 is op alle computers uitgeschakeld (na forum gelezen te hebben)
het kanaal is afgestemd op een vrij kanaal (geen buren op zelfde kanaal) en de verbindingssterkte is 100%
soms heeft 1 pc nog wel verbinding. bij inloggen op de modem zijn er dan geen foutmeldingen te zien.
telfort helpdesk geeft tot nu toe niet echt goede medewerking.

zijn er mensen die iets meer weten? of nog een aantal oplossingen kunnen aandragen? hiervoor had ik tele2 en had ik nooit problemen, dus het lijkt me dat het niet aan de pc instellingen ligt.

SimOnly
Als het een accesspoint van het merk Sitecom is dan is dit heel herkenbaar. Kijk of je nieuwe firmware voor dit apparaat kan vinden. Misschien dat het dan opgelost is.

SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

EdP
De laatste dagen valt het me zelf ook op. Het lijkt wel alsof er een Windows update is bijgekomen die dit veroorzaakt ofzo. Mijn (SMC) router heeft al jaren als een rots in de branding dienst gedaan, alleen kan ik aan de beperkte logging niks aflezen dat dit zou kunnen verklaren.

Ik zal m'n andere (Asus) router maar weer 's omwisselen en kijken of ik het daarmee ook krijg.

M'n moeder heeft trouwens een Sitecom van een paar jaar oud en dat is ook al zo'n werkpaard. Nooit enig probleem mee en simpel in te stellen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

sandervanzijl
stom stom, moet ik natuurlijk ook het accespoint vermelden.
het is een zyxel. 2602 geloof ik.
zilvere toren.

sandervanzijl
ben flink aan het uitproberen, want de verbinding valt steeds weg.

heb nu als extra wep gekozen.
het lijkt alsof nu de computers nu wel verbonden blijven met de router. alleen stopt nu de internet access ermee,
terwijl de status lampjes op de router gewoon groen blijven staan.

ik heb sterk het vermoeden dat de router op een of andere manier vastloopt.

heb nu een beta firmware erop gezet om te kijken of dat misschien tot betere stabiliteit leidt.

EdP
WEP instellen werkt natuurlijk alleen maar als je het aan beide zijden instelt, dus zowel in de router als in de clients.
WEP heb je niet zo gek veel aan by the way, je kunt bijna net zo goed geen beveiliging instellen.

Bittorrents moet je maar liever niet gebruiken, niet alleen gaat af en toe je router ervan over z'n nek, je bent ook strafbaar bezig tenzij je ermee uitsluitend copyright-vrij materiaal uitwisselt.

sandervanzijl
echt waar bittorrents illegaal ;-)

sorry hoor, maar is eigenljik de enige reden om snel internet te hebben.
en natuurlijk is wep aan beide kanten ingesteld, zullen we er maar even vanuit gaan dat ik poweruser ben en erg goed weet hoe het technisch in elkaar steekt, maar nu even verbaasd ben over de problemen die ik heb met mijn router.

EdP
Hee ik geef het er alleen maar bij als gratis advies. Uploaden (dat doe je met bittorrents) is strafbaar. Dowloaden kan ook zonder te uploaden (usenet bijv.), dan ben je niet strafbaar bezig.

Verder is het niet eenvoudig om jouw kennis en kunde nauwkeurig in te schatten zonder dat ik je ken. Je zegt dat je WEP hebt ingesteld en tadaa ... internetverbinding verbroken. Dan is bij mij 1+1=2. Doe het eens zonder encryptie en kijk hoe stabiel dat zich houdt.

sandervanzijl
het is eigenlijk andersom. wep verbinding ingesteld en de wireless lann verbinding blijft stabiel.
met wpa viel deze verbinding schijnbaar de hele tijd weg.

nu de wireless lan verbinding niet meer wegvalt, komt er een ander probleem naar boven namelijk, dat ondanks dat het wireless lan verbonden blijft, de internet verbinding toch wegvalt, maar de lampjes wel groen blijven.
dus denk ik dat dit een onderliggende oorzaak is van het eerste probleem.

de dsl connectie zal wel tot de router blijven bestaan, maar daarna loopt de router vast en heb ik alsnog geen internet. het helpt alleen om de router te resetten.

wep beveiliging is in principe wel voldoende, alhoewel niet helemaal veilig. maar dan moet er echt iemand bewust komen hacken.

overigens gebruik ik mijn bittorrent voornamelijk om tvseries te downloaden die ik niet in nederland kan zien, of die ik anders had moeten opnemen. zoiets is zover ik weet niet direct via usenet verkrijgbaar. mocht je een link hebben........

EdP
Een dergelijk verspreiden van beschermd materiaal via bittorrent is ook illegaal, je moet het zelf maar weten.

Je begreep denk ik niet wat ik bedoelde m.b.t. WEP; als je na het instellen van WEP geen verbinding meer met internet hebt, dan is het m.i. niet juist geconfigureerd. Dat de verbinding met WPA wel werkte, maar af en toe wegviel, betekent dat dat wel goed geconfigureerd was, maar mogelijk niet optimaal.

Nogmaals: probeer het ook eens zonder encryptie.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi varbinding stopt met werken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WIFI werkt niet WiFi 2 17 november 2014, 11:54
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Wifi werkt niet naar tv WiFi 2 07 februari 2014, 23:28
WIFI werkt niet na aanzetten WPS WiFi 3 24 januari 2014, 21:34
instellen wifi versterker lukt niet Algemeen 4 26 juni 2013, 22:13
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:12:05
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv