obey-robots.txt
09 December 2016, 16:22
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Nummerbehoud Debitel - Telfort

jmh
Omdat Debitel gaat stoppen werd ik gedwongen over te stappen op een nieuwe provider. Omdat ik al op het netwerk van Telfort belde, en deze mij een goed aanbod deden om mijn abonnement te verlengen, besloot ik een Telfort abonnement te nemen. Nadat ik dit besteld had, kreeg ik al snel een pakketje met een SIM kaart thuis gestuurd. Om mijn nummer te behouden moest ik vervolgens een aanvraag doen via de website van Telfort, zo was mij door Debitel verteld. Na dit enkele keren geprobeerd te hebben maar telkens een server foutmelding te hebben gekregen, nam ik contact op met Telfort. Zij raadden mij aan het nogmaals te proberen. Deze maal lukte het verzenden van mijn nummerbehoud-aanvraag wel. Toch kreeg ik geen verdere bevestiging, en omdat mijn Debitel contract al snel afliep nam ik nogmaals contact met de Telfort klantenservice op. Deze vertelde me dat ze de aanvraag niet hadden ontvangen. Om verdere errors met servers etc. te voorkomen, besloot ik een papieren aanvraag voor nummerbehoud te versturen en ging er vanuit dat dit wel zou goedkomen.

Op afelopen maandag, 4 januari, werd echter mijn Debitel simkaart onbruikbaar, en ik ging er vanuit dat dit het moment was dat mijn nummer was overgezet en ik met mijn Telfort SIMkaart kon bellen. Helaas bleek mijn nummer niet overgezet naar de Telfort SIMkaart. Na meerdere malen de klantenservice te hebben gebeld, werd me uiteindelijk verteld dat mijn aanvraag was ontvangen maar niet doorgevoerd. De klantenservice medewerkster vertelde mij dat ze dit alsnog voor mij ging regelen, en dat mijn nummer binnen 10 werkdagen mijn nummer alsnog werd geporteerd. Vanochtend, vijdag 8 januari) kreeg ik echter een SMS dat mijn nummerbehoud aanvraag is afgewezen. Ik vind dit heel vervelend want ik wil mijn nummer echt behouden.

Denken jullie dat dit een verloren zaak is (ik heb wel eens van iemand gehoord dat als een nummer is afgesloten dat niet meer teruggedraaid kan worden en dat je nummer "weg" is)? Of kan ik op een andere manier mijn nummerbehoud toch nog doorgevoerd krijgen? Hoe pak ik dit aan?

EdP
In principe moet de nummerbehoud procedure met een nog actief abonnement uitgevoerd worden.
Als het nummer eenmaal vrijgegeven is, moet de provider wel nog 30 dagen (meen ik) het nummer reserveren voor het weer gerecycled kan worden. In dit geval lijkt het mij wel haalbaar dat Telfort een extra inspanning verricht om het alsnog in orde te maken. Je hebt er tenslotte je best voor gedaan.

Wellicht kan Daphne of een van haar collega's van het Webcare team dit oppakken.
Gewijzigd door EdP op 08 januari 2010, 20:19
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Maria
Beste jmh,

Wij kunnen het nummer weer in dienst stellen bij debitel. Hierna kan Telfort een nieuw verzoek bij debitel indienen om het mobiele nummer over te nemen. Graag zouden we van u willen weten om welk mobiele nummer het gaat. U kunt reageren per e-mail: klantvragen@debitel.nl

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerbehoud Debitel - Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:42:01
| Lutz10:00:24
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv