obey-robots.txt
08 December 2016, 08:47
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verhuizing

arcootje
Hi,

Ten eerste:
Ik ben reuzeblij dat de verhuizing van mijn ADSL zo snel is verlopen.
Er werd als datum 7 januari beloofd en inderdaad vandaag is mijn verbinding weer actief in mijn nieuwe huis.

Maar nu zit ik met het volgende:
Internet is echt hééééél traag.
Normaliter als ik download, dan is mijn telefoon aan het haperen aan het bellen. Nu hapert hij al als ik internet helemaal niet aan heb.
Speedtest.nl test resultaat: 7.6 KByte/sec (=61 kbps)
Als ik de snelheid controleer op de website van Telfort ( Wat er ongeveer voor mij valt te behalen ) staat er 11 tot 15 Mb.

Dus de snelheid zit daar ruim onder!

Wat kan er mis zijn??

Groetjes Arco

Ps
Ik heb alle standaard dingen al gedaan.
Modem reset.
Kabels losgekoppeld tot 10 sec ofzo gewacht en dan weer vast gekoppeld.
etc. etc.

btw: Ik heb een draadloze router achter het modem zitten, ik heb geprobeerd zonder router en dan krijg ik hetzelfde probleem.

arcootje voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door arcootje op 07 januari 2010, 17:53
 
Franzki
Het kan zijn dat er iets mis is met de bedrading tussen modem en isra-punt.

Gebruik je een korte goede kabel?

Kun je in je modem zien wat de intrainwaarde is?
 
arcootje
intrainwaarde? sorry ik begrijp dat het iets met de snelheid te maken heeft tussen de centrale en het modem.
als ik de configuratie open van het modem, staat daar het volgende: DSL Up 9895 kbps / 1031 kbps

ik weet niet of je daar wat aan hebt??

bekabeling?? lange of een korte kabel het maakt helemaal niet uit.
de snelheid blijft heel laag.

in het oude huis had ik dezelfde kabels en haalde ik met sabnzb+ een snelheid van 1,6 mbps.
en nu duurt het uren en uren voor iets binnen is... dus ik baal er flink van.
 
Franzki
DSL Up 9895 kbps / 1031 kbps



Die zochten we... dat is inderdaad je intrainsnelheid.

Het lijkt erop dat je verbinding vrij redelijk is... al haal je niet helemaal de snelheid van de postcodecheck.

Het zou dan vermoedelijk kunnen zitten in je LAN-bekabeling, computer of het modem.

Heb je het modem een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen? let op... dan moet je wel je telefonie etc. opnieuw instellen.
 
arcootje
ik heb eerste een software-matige reset gedaan via de browser.
vervolgens een harde reset via het knopje aan de achterkant van het modem.
alles opnieuw ingesteld, maar het blijft een bagger snelheid.
ik weet gewoon echt niet wat het kan zijn.
voor de zekerheid maar een ander telefoonkabeltje en een ander lankabeltje geprobeerd.
maar dat hielp helaas ook niet.
 
Franzki
De snelheid in het modem lijkt goed...

Waarom je de snelheid niet haalt is dus onduidelijk.


Ik zou nog een andere lan-kabel proberen. Heb je een ander lan-poortje geprobeerd?

Zelf zou ik anders geneigd zijn om het modem de schuld te geven. lukt het je om tijdelijk een ander modem te regelen?
 
Franzki
Ik zag dat je een tweede onderwerp hebt geopend over dit probleem... dat lijkt me niet zo heel handig.

Ik heb nog een aanvullende vraag.... weet je zeker dat Telfort al is opgeleverd? Of is dit het adsl-signaal van de vorige bewoner?
Gewijzigd door Franzki op 08 januari 2010, 11:56
 
arcootje
Het is zowieso niet het adsl signaal van de oude bewoners. Als we bellen krijgen we ons eigen telefoonnummer in beeld.

En toen ik gisteren het modem en zo aansloot, kreeg ik een meldingspagina van telfort om mijn verbinding te activeren.

Dus dat zit allemaal wel goed.

Belde net met Telfort en daar heb ik ook geen f*ck aan.
Ik moet met mijn mobiel bellen naar hun.
Aangezien ik prepaid heb en bijna geen beltegoed is het haast onmogelijk om zo'n tijd aan de telefoon met hun te zitten.
Andere oplossing was er niet, want ze konden zo niets testen. En ze konden me ook niet terugbellen ofzo.

 
Franzki
Overigens verwacht ik dat Webcare meer zou kunnen vertellen over je situatie. Ze kunnen in elk geval zien of het administratief en technisch goed is opgeleverd. Wellicht dat zij zich over dit probleem willen buigen... als de vrijdagmiddagborrel tenminste nog niet is begonnen...
Gewijzigd door Franzki op 08 januari 2010, 16:08
 
Telfort webcareteam
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om naar de aansluiting te kunnen kijken.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verhuizing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verhuizing niet doorgevoerd Opleveringsproblemen 1 21 januari 2013, 12:21
Verhuizing doorgeven 4-6 weken nodig? Klacht over Telfort 1 01 augustus 2012, 15:34
Verhuizing niet doorgevoerd Opleveringsproblemen 4 01 februari 2011, 21:54
Geen internet door verhuizing Algemeen 10 03 februari 2010, 15:41
Verhuizing Snelheid 3 08 januari 2010, 15:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:24:57
| hilka8508:36:23
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv