obey-robots.txt
03 December 2016, 01:20
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

wegvallende verbinding bij vochtig weer en onweer

rickyquake
Ik heb nu alweer 2 jaar een abo, en eigenlijk vanaf het begin bij slecht weer last van een wegvallende verbinding. Ik heb een paar keer gebeld maar tot nu toe is er niet veel aan gedaan.
Afstand tot centrale ongeveer 1 km.
Toen ik nog een normaal asdl abo had bij kpn had ik een perfecte verbinding,maar de snelheid was een stuk lager natuurlijk.
Nu is hij wel wat hoger ,maar erg onregelmatig.
Kenners zeggen dat het gewoon aan de buitenkabel ligt . Afschermingsprobleem.
Zou best kunnen omdat alleen bij slecht weer het probleem regelmatig voorkomt.

Als er niets aan gedaan kan worden wordt ben ik toch genoodzaakt om weer over te stappen naar kabel. Helaas.

Groetjes,Eric

Telfort webcareteam
Als het aan de infrastructuur ligt, dan is er waarschijnlijk niet heel erg veel aan te doen.. Maar dit wordt echter vaak veroorzaakt door problemen bij de aansluiting.
Hoe lang is de afstand tussen de modem en het ISRA punt? Is er nog een splitter aangesloten?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

rickyquake
De afstand tot aansluitpunt is 1 mtr en er zit geen splitter tussen. Maar dit soort dingen zijn al gecheckt.
Er zit wel een doorverbinding(1 op 1) doos tussen. Dus de kabel van buiten zit op deze doos en de kabel van 1 meter zit ook weer aangesloten met klemmen op deze doos.Dus niet rechtstreeks gesoldeerd of zo.

Telfort webcareteam
Kunt u mij per PB uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toezenden? Misschien dat we de aansluiting om kunnen laten steken naar het tweede aderpaar..

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Er is een tweede aderpaar beschikbaar, dus omsteken is mogelijk. Dit lijkt echter niet de oorzaak van het probleem te zijn.
Het DSL signaal is de afgelopen maand stabiel geweest, met uitzondering van gisteren. Weet u toevallig nog de tijdstippen wanneer u geen verbinding had? Is er overigens nog een router of switch tussen de modem en computer(s) aangesloten?

Wouter

rickyquake
Dat was gisteravond 06-01-2010 rond 21.00 uur.
Daarna heb ik de modem gerestart zoals gewoonlijk, en het leek weer stabiel.
Er staat een router tussen,inmiddels de 3e

rickyquake
Het is een Linksys(cisco) Model No: WRT54G2 (EU/UK) ter informatie

Telfort webcareteam
Staan die routers in bridge of routing modus ingesteld? Ik zie namelijk dat het DSL signaal gewoon up blijft, op gisteren na. Het zou mij dus niet verbazen als het tussen de router en modem ergens mis gaat.
Voor routers achter de modem is het standaard advies deze in bridge modus te zetten (net als een switch of accesspoint).

Wouter

rickyquake
De router staat in de modus gateway. Je kan ook kiezen voor router,dus deze instelling is goed.

EdP
Heb je de problemen ook wanneer je pc met een netwerkkabel verbonden is?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wegvallende verbinding bij vochtig weer en onweer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
VPN verbinding Hardware instellingen 17 21 januari 2016, 19:35
Storing TV tijdens onweer Storing 12 31 augustus 2015, 19:08
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:11:01
| Lutz 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv