obey-robots.txt
09 December 2016, 16:25
Navigatie
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Carier Select

Ty-Rap
Is Carier Select mogelijk met het nieuwe abonnement Telfort internet 20 Mb en vast bellen? (http://internet.t...ellen.html)

Bij Carier Select heb ik het over 1643 Telecom (http://www.1643te...index2.php)

Momenteel gebruik ik een KPN BelBasis abonnement om van 1643 Telecom gebruik te maken.

Zijn er mensen die hiermee al ervaring hebben?

Richard
Als je Telfort met Linesharing neemt, dus je KPN abonnement en telefoonnummer behoud, dan kan dat, maar zit je dus wel vast aan de kosten van je KPN abonnement, die dan bovenop je adsl abo komen.

Als je alleen telefonie van Telfort neemt heb je telefonie van Telfort en kun je dus alleen met Telfort bellen.
Een ander alternatief is dan dat je bijv. een Linksys SPA of soortgelijk apparaat neemt en dan gaat combineren met Voipbuster, Skype of iets in die geest.

Voor zover mij nu bekend is dan een keuze voor 1643 niet mogelijk.
Is 1643 dan nog interessant eigenlijk? Gezien het bellen naar vaste nummers binnen Nederland met Telfort gratis is.

Ty-Rap
Ja, het is zeker nog interessant omdat wij 1643 gebruiken voor bellen met Turkije (2 cent per minuut + start 9 cent). Uren bellen voor een paar euro. Bij een ander leverancier is dat echt véél duurder. Zeg maar, veel te duur...

Momenteel heb ik nog Tiscali T4 + bellen en tevens een KPN BelBasis abonnement voor het gebruik van de Carier Select 1643. Ik was even nieuwsgierig of bij Telfort, waar Tiscali aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar ook naar toe overgaat, wel van Carier Select gebruik gemaakt kan worden om Telfort weer van KPN is.
Gewijzigd door Ty-Rap op 06 november 2007, 22:15

Richard
Da's inderdaad veel goedkoper, net even bij Orange gekeken en daar kost Turkije een kwartje per minuut dus da's wel duur ja.

Telfort zelf maakt zoals gezegd geen gebruik van Carrier Select netzomin als InternetPlusBellen (van KPN zelf) omdat bellen via internet allemaal VOIP of VoDSL diensten zijn.
Daar is carrier select (nog) niet mogelijk en het is me niet bekend of ze daar in de toekomst ooit mee zullen beginnen, maarja men wete maar nooit. De overname van KPN staat hier dus los van.

Maar Telfort doet (volgens de helpdesk) net als Orange wel aan linesharing dus zou je je belbasis gewoon naast je Telfort abo kunnen houden.

Sterker nog, je kunt ook uitsluitend met je carrierselect over je belbasis blijven bellen, en dan neem je alleen adsl internet van Telfort, dan kost het je maar 19,95 per maand.

Ty-Rap
Ja, maar ik wil natuurlijk ook nog 'gratis' bellen naar vaste nummers in NL. Bij Tiscali kost dit EUR 4,95 p/m (uitgezonderd betaalde servicenummers) en bij Telfort kost dit zelfde EUR 9.95 (29,90-19,95).

Bij Telfort heb je natuurlijk wel het voordeel dat de EUR 9,95 lijnsharing niet in rekening wordt gebracht maar voor mij, die het KPN abonnement (Belbasis) voor Carier Select nodig heeft, levert dit niets op.

Als straks Tiscali over gaat naar Telfort dan komt het voor mij voor als nog op het volgende uit:
Nu: Tiscali T4 (4MB) + bellen + KPN Belbasis EUR 28,98 (14,95+4,95+9,08) p/m
Straks: Telfort Internet 20MB en vast bellen + KPN Belbasis EUR 38,98 (29,90+9,08) p/m

Het is dan precies EUR 10,00 meer per maand maar wel 5x sneller internet!

Misschien is er bij de Telfort aanbieding aan de Tiscali klanten nog de mogelijkheid dat je het Tiscali telefoon abonnement á EUR 4,95 p/m behoud in combi met Telfort 20MB Internet. Zou toch weer 4,95 schelen. Of Telfort haalt 9,95 p/m van het bedrag af als je nog een KPN abonnement in het bezit hebt.

We wachten met spanning af.

Gman
Om even op de StartPost terug te komen:
Als je goedkoop met turkije wilt bellen moet je optimaal gebruik maken vn de VOIP-technieken/netwerken.
Je kunt via voipbuster en andere betamax-klonen goedkoop tot gratis bellen naar turkije. Catch is dat je 1x in de 4 maanden 10 euro betaald voor de zogenaamde freecalls met een max van 300 minuten per week.
Kijk een naar deze vergelijking tussen de diverse betamax-klonen (let op, wijzigingen vinden onaangekondigd plaats)

Eenvoudigste scenrio1:
Gebruik de software van de betamax kloon en installeer deze. Registreren (en 10 euro betalen) en gebruik de direct call optie (geef het te bellen nummer op en je eigen nummer en je betaald 5 ct verbindingskosten en evt gesprekskosten).Voordeel van deze methode is dat je geen VOIP-modem of ATA nodig hebt.

Eenvoudig scenario2:
Je krijgt sowieso een modem van Telfort met 2 Voip-poorten die afzonderlijk instelbaar zijn:
- Stel één poort in op Telfort vast bellen
- Stel de tweede poort in op de gewenste betamax-kloon (of andere goedkope voipprovider).Je hebt wel 2 telefoons nodig.

Scenario3
Zelfde als eenvoudig scenario2 maar dan met één telefoon...
Als je het ingewikkelde niet schuwt kun je via dialplans bepalen dat bij buitenlandse nummers via een andere voipprovider gebeld gaat worden dan wanneer naar vaste lijnen belt (via telfort).

Op tweakers.net kun je in oa dit topic meer uitleg over voip vinden...

Suc6...

Ty-Rap
Optie 3: Begrijp ik het goed dat ik met mijn huidige ZyXEL ADSL/VOIP modem P-2602H-D1A ADSL2+ VoIP DIA en 1 analoge telefoon kan bellen via Tiscali (Phone 1 - port 1) en via een Betamax VOIP (Phone 2 - port 2) ZONDER dat je PC aanstaat?

Welk type line switch heb ik nodig om tussen de 2 VoIP poorten van het ZyXEL modem te switchen?

Momenteel heb ik ook een line switch om te schakelen tussen de Tiscali (Phone 1 op de ZyXEL) en de KPN lijn. (type AX520: http://www.rhisc....Itemid,26/).

N.B. Lees voor Tiscali ook Telfort

Puma
Kijk eens hier op:

http://www.televergelijk.nl/

Kies bovenaan jouw gewenste bestemming en dan type telefoon en kies goedkoopste 0900 nummer uit.

Turkije: 2 cent per minuut met een starttarief van 4.5 cent.

Dus KPN eruit
Carrier select eruit

Telfort plus telefoon aanvragen en lekker goedkoop bellen.

Gman
Tyrerap schreef:
Optie 3: Begrijp ik het goed dat ik met mijn huidige ZyXEL ADSL/VOIP modem P-2602H-D1A ADSL2+ VoIP DIA en 1 analoge telefoon kan bellen via Tiscali (Phone 1 - port 1) en via een Betamax VOIP (Phone 2 - port 2) ZONDER dat je PC aanstaat?

Yep Smile

Welk type line switch heb ik nodig om tussen de 2 VoIP poorten van het ZyXEL modem te switchen?
Momenteel heb ik ook een line switch om te schakelen tussen de Tiscali (Phone 1 op de ZyXEL) en de KPN lijn. (type AX520: http://www.rhisc....Itemid,26/).
N.B. Lees voor Tiscali ook Telfort

Geen idee.Lijkt me dat je huidige switch hetzelfde moet kunnen.Ik zou zeggen probeer het even...
Vraagje:
Heeft de P-2602 geen lifeline-support ? Dan heb je die hele switch toch niet nodig ?

Richard
Hmmz... da's waar ook, ik heb aan het hele Voip gebeuren nog niet eens gedacht.
Goed dat Gman de thread even opgepikt heeft, heb er zelf ook nog wat van kunnen leren, waarvoor dank!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Carier Select', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:45:13
| Lutz10:03:36
| jonagold 1 dag
| hilka85 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

13 januari 2016, 16:07
Kan ik hier mijn vraag stellen?

28 augustus 2015, 12:34
Iemand met eigen modem meer dan 15Mbps?? Telfort modem haalt 90Mbps!

01 januari 2015, 14:11
Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen! Kiss

31 december 2014, 23:17
Een geweldig 2015 toegewenst! Tip voor een goed voornemen: in 2015 ons vaker te bezoeken en te helpen waar het kan! Cheer

3808
28 september 2013, 21:19
analoge tv